Skip to main content

Vandaag lees ik op 29-06-2024 het volgende bericht van West Online:

 

KPN verhoogt zijn tarieven met 3,8 procent. Dat komt er op neer dat internetgebruikers tussen de 1,62 euro en 2 euro per maand meer gaan betalen. Ook vast bellen wordt duurder bij KPN (van klanten vóór 1 april). Al is die verhoging klein: van 0,15 euro per gesprek naar 0,155 euro per gesprek.

 

Ik heb tot op heden geen glasvezelaansluiting van KPN in mij huis. Moet het tot op heden met koperdraden doen. 

Speedtest KPN:

Download: 48,5Mbps

UpLoad: 12,4 Mbps

 

Waarom elke keer meer betalen en krijg er totaal niets voor terug?

 

Glasvezel voor de deur is aangelegd door OpenDutchFiber en de enige aanbieder voor internet/tv/telefoon is Odido.

 

KPN! Waar zijn wij mee bezig!

Prijsstijgingen vinden we terug in alle lagen van onze samenleving. Boodschappen, energie, telecom, etc. Helaas, we zullen daar allemaal aan moeten wennen. Ook zijn de laatste tijd de inkomens wat omhoog gegaan. Per maandag gaat ook de AOW een beetje omhoog. 

De opmerking “we krijgen er niets voor terug” ben ik helemaal niet eens. Je krijgt voor hetgeen je betaald een verbinding waardoor u kunt internetten en/of kunt bellen.  


Ik mag toch hopen dat u zelf ook elk jaar een beetje meer salaris krijgt zonder dat u er iets extra voor hoef te doen?


Alles wordt inderdaad duurder, daarin is KPN niet de enige. Overigens zou je via deze link de status van jouw postcode kunnen inzien. Hier kun je je ook de '’glasvezelwekker'’ aanzetten. Je krijgt dan een seintje zodra glasvezel op jouw adres gepland is. 


Ik snap de reacties, maar als ik meer snelheid wil krijgen wordt die niet aangeboden door  KPN.

Nederland is best prijzig betreffende abbo's voor internet. Kan best wel een beetje minder.

Mochten wij het over marktwerking gaan beginnen. Nou, met glasvezel hier is die er niet!

Men zegt van wel, maar als er maar een aanbieder is dan is dat voor mij geen marktwerking op de glasvezel. Dus KPN aan de slag.

 

DaveA, glasvezelwekker staat al jaren aan.

Contact gehad met KPN en Gemeente, maar niemand kan een verlossend antwoordt geven.

 

 


Mochten wij het over marktwerking gaan beginnen. Nou, met glasvezel hier is die er niet!

Men zegt van wel, maar als er maar een aanbieder is dan is dat voor mij geen marktwerking op de glasvezel. 

Er is niet 1 aanbieder. Op het netwerk van KPN heeft u de keuze uit een hele reeks providers. Bijvoorbeeld Budget Alles-in-1, Odido, Freedom Internet, Online.nl of Tweak. 

Glasvezel word door meerdere partijen aangelegd. Bijvoorbeeld ook door Odido en Delta. Dus wat bedoeld u met dat er maar 1 aanbieder is?

En misschien is ook Ziggo bij u beschikbaar die een veel hogere snelheid aanbied dat dat u nu op het koperdraadje heeft.

Als u nooit overstapt en uw hele leven braaf een de speen van KPN blijft zuigen, dan werkt marktwerking inderdaad niet nee. Marktwerking werkt alleen als klanten zelf actief iets doen.


Over marktwerking :


En over snelheid over DSL (de koperdraden ooit aangelegd voor telefoon) :
Wat is de huidige (maximale) doorvoer snelheid via DSL ?
( of ie er misschien iets anders aan de hand waardoor het traag aan voelt ? )


Over marktwerking :


En over snelheid over DSL (de koperdraden ooit aangelegd voor telefoon) :
Wat is de huidige (maximale) doorvoer snelheid via DSL ?
( of ie er misschien iets anders aan de hand waardoor het traag aan voelt ? )

Beste KeesYagi,

 

Dowload 49,1 Mbps

Upload 8,7 Mbps

 

Als je met je hele gezin over dat koperdraadje moet dan zijn deze waardes niet echt voldoende.

 

Mochten wij het over marktwerking gaan beginnen. Nou, met glasvezel hier is die er niet!

Men zegt van wel, maar als er maar een aanbieder is dan is dat voor mij geen marktwerking op de glasvezel. 

Er is niet 1 aanbieder. Op het netwerk van KPN heeft u de keuze uit een hele reeks providers. Bijvoorbeeld Budget Alles-in-1, Odido, Freedom Internet, Online.nl of Tweak. 

Glasvezel word door meerdere partijen aangelegd. Bijvoorbeeld ook door Odido en Delta. Dus wat bedoeld u met dat er maar 1 aanbieder is?

En misschien is ook Ziggo bij u beschikbaar die een veel hogere snelheid aanbied dat dat u nu op het koperdraadje heeft.

Als u nooit overstapt en uw hele leven braaf een de speen van KPN blijft zuigen, dan werkt marktwerking inderdaad niet nee. Marktwerking werkt alleen als klanten zelf actief iets doen.

 

Glasvezel voor de deur is aangelegd door OpenDutchFiber . En daar zit alleen Odido op en daar heb ik geen trek in, en Ziggo al helemaal niet.

We gaan wel zien wat er in het komende jaar gaat gebeuren.


Glasvezel voor de deur is aangelegd door OpenDutchFiber . En daar zit alleen Odido op en daar heb ik geen trek in, en Ziggo al helemaal niet.

De marktwerking werkt dus prima. U heeft een ruime keuze aan verschillende aanbieders. Alleen u wilt heel eigenwijs bij KPN blijven.


Reageer