Skip to main content

Ik zou dit liever per email doen en vind het absurd en klantonvriendelijk dat dit niet meer kan!

Op mijn factuur van internet ontving ik de afgelopen 2 jaar maandelijks 2x een korting van 5 euro vanwege de lage internetsnelheid. Ik constateerde zojuist dat wij vanaf september nog maar 1x korting van 5 euro ontvangen.

Waarom, er is niets gewijzigd aan onze situatie?

Het goedkoopste abonnement is voor 50mb, in de praktijk is ons internet 4mb downloadsneldheid. Wij wonen in een buitengebied waar gelukkig een heel ielig kabeltje in de grond ligt voor telefoon, met de keuze voor levering van internet uit KPN of KPN…. geen keuze dus, maar we moeten het er maar mee doen en zijn al heel blij dat we überhaupt internet hebben. Tevens hebben wij 2 mobiele abonnementen bij KPN (waarvan de ontvangst thuis ook niet al te best is...).

Ik neem aan dat het vervallen van de extra korting een vergissing is en wordt gecorrigeerd. Graag ontvang ik een privebericht.

Bea Faling

Rockanje

 

Hallo @Allenamenzijnbezet, welkom op het forum. Als je factuur zomaar veranderd kan ik me voorstellen dat je contact opneemt om te vragen wat er aan de hand is. Het eerste wat me opvalt is dat je zegt dat je 2 keer de korting voor langzamere verbinding kreeg. Dat is niet normaal, 1 keer die korting is wat normaal is. Het klinkt daardoor alsof dit gecorrigeerd is. Of dat ook echt het geval is kijk ik graag voor je na, daarvoor kan je jouw postcode en huisnummer op je forumprofiel invullen en hieronder een seintje geven dat je dat hebt gedaan. Ik hoor het graag van je.


Dankjewel @Jasper voor je reactie. Ik heb de prive gegevens ingevuld.

Het kan zijn dat de korting voor jullie ‘niet normaal’ is, maar bedenk wel dat het internet hier super langzaam is en er (vooralsnog) totaal geen alternatief is voor KPN. Ik hoor graag hoe het zit.


Dank voor de gegevens @Allenamenzijnbezet, daarmee heb ik het nagekeken en wat ik in mijn vorige bericht schetste klopt inderdaad. De korting voor een lagere snelheid is maximaal 5 euro per maand, in jouw geval heeft die een tijd onterecht dubbel aangestaan en dat is nu rechtgezet. Zoals het nu is hoort de korting te zijn, sinds de septemberfactuur. Zo zal de korting ook blijven.


@Allenamenzijnbezet heeft u al gekeken of het mogelijk is om gebruik te maken van Sneller Internet Buitengebied. Ik weet niet of mogelijk is, omdat u aangeeft dat de ontvangst van de mobieltjes ook iets te wensen overlaat.

Ikzelf woon ook buitenaf en heb SIB en mijn ADSL verbinding heeft maar een snelheid van 5 Mbps, maar na aansluiten van het 4G modem kom ik op 40 Mbps.

Misschien kan dit een uitkomst voor u zijn. Zie dit TOPIC voor meer informatie.


Bedankt voor de tip @Hoopvol. Daar hebben we inderdaad ook naar gekeken maar we zitten hier op de rand van zenderbereik met 3G en buiten een stukje 4G. Gelukkig wonen we heel mooi…. en we wachten met smart op de glasvezelkabel die begin komend jaar in ons gebied komt! 


Als glasvezel beschikbaar wordt zal je een verbetering merken van de mogelijkheden :slight_smile: Op dit moment zie ik in mijn systemen nog niets over een geplande aanleg daarvan. Op de website van KPN NetwerkNL is de status te volgen als zij de partij zijn die het bij jou in de buurt aanleggen. 


Euh, geen glasvezel van KPN. Is door Glasvezelbuitenaf wel benaderd maar wilde er niet aan mee doen. Gelukkig krijgen we nu wel keuze uit verschillende aanbieders. 


Keuze is altijd fijn, dan kan je de plus- en eventuele minpunten naast elkaar zetten en kijken wat voor jou het gunstigste is. Via Glasvezelbuitenaf leveren wij geen glasvezelaansluitingen, wij zullen niet bij de opties zitten vrees ik.