Skip to main content

Hi KPN,

Waarom is er op mijn adres opeens maar glas tot max. 100/100 mogelijk? Vorig jaar was het zowel bij jullie als bij T-Mobile nog veel meer mogelijk, 200/200 en 500/500, dus tenzij jullie spullen hebben gedowngrade, moet het technisch nog kunnen.

De lokale internetboer, SKP, kan 150, 300 en 600 synchroon leveren over dezelfde glaslijn. Hoe zit dat?

Wijk is Ackerswoude in Pijnacker. 

Waarschijnlijk omdat voor hogere snelheid het glasvezel modem vervangen moet worden. Of er moet in de centrale iets aangepast worden. Normaal geen probleem. Maar nu met corona doet KPN alleen het hoognodige. En daar vallen dit soort werkzaamheden niet onder.


Kan je hier eens een screenshot plaatsen van het resultaat op fourstack voor jouw adres.

Wel even de postcode weer leeg maaken voordat je het screenshot maakt.


Geen corona, dit was 4 maanden geleden ook zo, maar 10 maanden geleden waren alle snelheden beschikbaar. SKP biedt tot 600/600 aan over dezelfde vezel. Ik “snap” dat T-Mobile niet langer aanbied, vanwege die hele WBA vs ODF discussie met resale prijzen die T-Mobile niet acceptabel vind.

Maar, bij de owner van het glas, KPN, had ik verwacht dat ik gebruik kon maken van de hele snelheid bescihkbaar op mijn address. Hier is het screenshot, postcode weggehaald. Ik ga toch echt af op die 1.000 mbit die daar staat. En ik wil maar 2 of wellicht 300. Glasvezel was toch de toekomst?

 

 


Hallo @Eloque , ik weet niet of je klant bij KPN bent, maar je zou in je persoonlijke portal, MijnKPN bijvoorbeeld, kunnen kijken of je een hogere snelheid aan kunt vinken.

 


Hi, nee ik ben, nog, geen klant. Zit nu bij T-Mobile tot juni.


Ik probeerde me aan te melden voor KPN, maar kan geen hogere snelheid dan 100/100 selecteren.


Hi, nee ik ben, nog, geen klant. Zit nu bij T-Mobile tot juni.


Ik probeerde me aan te melden voor KPN, maar kan geen hogere snelheid dan 100/100 selecteren.

En dat was 4 maanden geleden al zo?


Ik probeerde me aan te melden voor KPN, maar kan geen hogere snelheid dan 100/100 selecteren.

Dat is apart want fourstack geeft aan dat op jouw adres 1000Mbps mogelijk is.

Ik ben er van overtuigd dat dit een bugje in het bestelproces is.

Ik hoop dat op korte termijn een moderator van KPN zal reageren om je hierbij verder te helpen.

Vul alvast jouw adresgegevens in in jouw forum profiel (klik) dan kan hij/zij direct even dieper in de systemen duiken.


Hallo @Eloque Welkom hier en dank voor het doen van je verhaal. Ik neig sterk naar @wjb 's verklaring dat dit niet veel meer is dan een bugje in het bestelproces. Als ik het zo zie is er een gigantische snelheid mogelijk en we bieden verschillende opties qua snelheden. Ik wil vanzelfsprekend voor je checken, maar als je met de collega's van de klantenservice belt (0800-0402) zou je ook direct kunnen bestellen. 


Hallo @Bart_  als ik als TFT-klant kijk wat er bij KPN voor mij theoretisch mogelijk is, zegt KPN dat mijn lijn geschikt is voor maximaal 200Mbit/s, binnen de bestelprocedure kan ik echter alléén maar kiezen voor 50 of 100 Mbit/s. Iets vergelijkbaars dus.

Ik wil niet overstappen, dat gaat automatisch straks, maar ik wilde het gewoon even checken.

 

 


Hallo @Eloque Welkom hier en dank voor het doen van je verhaal. Ik neig sterk naar @wjb 's verklaring dat dit niet veel meer is dan een bugje in het bestelproces. Als ik het zo zie is er een gigantische snelheid mogelijk en we bieden verschillende opties qua snelheden. Ik wil vanzelfsprekend voor je checken, maar als je met de collega's van de klantenservice belt (0800-0402) zou je ook direct kunnen bestellen. 

 

Check maar voor me als je wil. Ik heb nauwelijks mobiel bereik hier en zit toch aan huis gekluisterd. 


Dus, om verder te gaan. Het lijkt erop dat het ‘bugje’ is verholpen. Ik kan nu wel bestellen boven de 100/100. Mooi. Nu kijken of de rest ook klopt. Ik kan een nieuw topic openen, maar wellicht is het beter om het hier centraal te houden.

Ik ben bekend met de vrije routerkeuze, ik wil geen Experia in huis of FritzBox. Mijn setup is dit;

(Screenshot, want preformat text kan niet)

Het glas en de Media Converter zijn van de provider. Net als the STB. De rest is allemaal eigen werk. De switches zijn smart, de Ubuntu server functioneert ook als router met wat extra’s zoals WireGuard.


Kan dit bij KPN? En waarom zijn in 2020 er nog steeds ‘activeringskosten’, dat is wel enig sinds geldklopperij hoor. Ik kijk naar de jaarkosten, die zijn voor mijn pakket bij KPN iets van 650 euro, maar die 25 euro activeringskosten voelen gewoon als een ‘omdat het kan’ dingetje.

 

 


Ik zou het knap vinden als u dat voor elkaar zou krijgen. Bent u bekend met IGPM Snooping? Weet u hoe een IGMP proxy werkt?


 En waarom zijn in 2020 er nog steeds ‘activeringskosten’, 

Waarom zouden er anno 2020 geen activeringskosten meer zijn?


Hallo @Eloque Goed om te lezen dat het bestelproces weer op orde lijkt, het zal inderdaad aan bugje zijn geweest. Je hebt zo te lezen een heel duidelijk beeld van wat je wilt en hoe je het wilt. Er zal vast het één en ander mogelijk zijn. Aansluitkosten zijn nu eenmaal een gegeven, waar ik zelf in elk geval niets aan kan doen. Mocht je willen bestellen, dan kun je het beste even bellen zodat een collega van de verkoopafdeling je direct kan helpen. Als je het wilt kan ik je uiteraard ook laten bellen. 


Ik zou het knap vinden als u dat voor elkaar zou krijgen. Bent u bekend met IGPM Snooping? Weet u hoe een IGMP proxy werkt?

Het is me gelukt met mijn huidige T-Mobile glas abbo. En ja, ben ik bekend mee. :grinning:


 En waarom zijn in 2020 er nog steeds ‘activeringskosten’, 

Waarom zouden er anno 2020 geen activeringskosten meer zijn?

Omdat het onzinkosten zijn. Die horen in het normale abbo tarief te zitten. Bij de supermarkt betaal ik ook geen ‘schuifdeur-slijtage-kosten’ en bij de het tankstation ook geen ‘benzinepomp-opstart-kosten’. Of eigenlijk, ik betaal ze wel, maar ze zitten in de prijs verwerkt.

KPN doet, net als bijna alle abbo aanbieders, het truukje van adverteren met 1 prijs die eigenlijk nooit echt betaald wordt. In mijn geval 39.50 per maand, dat bedrag staat groot aangeplakt zeg maar. De echte prijs, inclusief alles wat ik uiteindelijk wil hebben is 664 per jaar, wordt 55.33 per maand. Dat is een prima prijs voor 500/500 met TV en telefoon erbij. Alleen, de lokkende advertentie is 15 euro lager. 

Ja, de kleine lettertjes leggen het goed uit. Maar toch voelt het shady en onbehoorlijk. Als bij de snackbar buiten aangeplakt staat; patat 4 euro, en bij het afrekenen blijkt het 5.50 te zijn, dan kunnen daar hele goede redenen voor zijn, maar als consument werd ik gelokt met 4 euro en kijk ik toch raar op bij de kassa.

Aansluitkosten “zijn er nu eenmaal” is een kulargument. KPN kiest ervoor om die apart in rekening te brengen. Dat kunnen ze ook niet doen.

Kort gezegd, KPN, heb vertrouwen in je product en adverteer met de echte prijs.
 


Het is maar net welk product (of producten) en welke snelheid je neemt.

Heb je alleen internet. Of ook TV. Of een hogere snelheid?

KPN moet met ún prijs adverteren. Het wordt vreselijk onoverzichtelijk als alle combi's met diens prijzen in een advertentie staan, toch?


Het is maar net welk product (of producten) en welke snelheid je neemt.

Heb je alleen internet. Of ook TV. Of een hogere snelheid?

KPN moet met ún prijs adverteren. Het wordt vreselijk onoverzichtelijk als alle combi's met diens prijzen in een advertentie staan, toch?

 

Ja. Tuurlijk. Maar laat ze dan minimaal die ‘aansluitkosten’ in de normale prijs verwerken. En adverteren met het meest gangbare pakket. In plaats van een pakket wat bijna niemand neemt.


Maar laat ze dan minimaal die ‘aansluitkosten’ in de normale prijs verwerken.

Liever niet zeg, dan gaat de prijs misschien wel met €1,- omhoog en heb je na drie jaar geen €25,- maar €36,- betaald.

Dat er éénmalig wat adminstratieve dingen geregeld moeten worden die ook geld kosten daar kan ik echt niet mee zitten. Overigens rekenen ook andere prividers zoals Ziggo en T-mobile éénmalige kosten.


Precies! Dit:

wjb schrijft: Liever niet zeg, dan gaat de prijs misschien wel met €1,- omhoog en heb je na drie jaar geen €25,- maar €36,- betaald.

wjb is me er mee voor.


Reageer