Skip to main content

Waarom moet er voor de KPN app, waarmee je je thuisnetwerk op je telefoon beheert, het “Mobiele data gebruik” aan staan, terwijl de telefoon gewoon wifi bereik heeft op het thuisnetwerk en de beveiligde VPN uit staat?

De KPN app geeft aan alleen verbinding te kunnen maken met het thuisnetwerk via “mobiel data gebruik”.

ik zou verwachten dat de KPN app juist via de lokale wifi verbinding contact legt met mijn thuisnetwerk en geen mobiele data verbruikt.

Ter aanvulling:

Vanochtend kreeg gaf de telefoon eveneens een melding dat er geen data naar de Cloud geüpload kon worden.

Hallo ​@Newbie1234 ,

Dat is helemaal niet nodig. Je kunt dat voor die app gewoon uitzetten. 

@Newbie1234 De KPN App werkt op een tablet zonder simkaart. Dus een mobiel verbinding is niet nodig.

Dat is nou juist het probleem.

de kpn app werkt niet op de wifi en vraagt om de mobiele data aan te zetten.

ik vond het raar en er gebeuren de laatste tijd rare dingen op mijn mailaccounts, vandaar dat ik de verkeerde hier in het forum plaats.

De virusscanners vinden geen issues, gelukkig.

Hopelijk kan iemand me hier verder helpen.

BVD,

De app kan volgens mij ook gebruikt worden om WiFi/internet problemen op te lossen. Als WiFi het niet doet, dan kan de app via mobiele data de systemen van KPN bereiken om zo het probleem daar vandaan te analyseren. 

Beste ​@Newbie1234 als jouw apparaten, modem, wifipunten etc. de nieuwste software hebben, werkt de thuis-app niet (goed) (meer).

De taken van de thuisapp worden steeds meer overgenomen door de app MijnKPN.

In principe heb je geen mobiele data nodig als je verbonden bent met wifi, ​@Newbie1234. Als de app hier wel om vraagt, dan kan het zijn dat de wifi verbinding niet helemaal goed is. Bijvoorbeeld instabiel, waardoor de app dan vraagt om mobiele data aan te zetten, zodat je er wel gebruik van kunt maken.

Reageer