Skip to main content
Beantwoord

Waarom heeft KPN geen 4G dongel als backup voor consumenten?

• December 16, 2025
  • 5 reacties
  • 91 keer bekeken

Ik heb als consument al langer te kampen met storingen. Daar ik een heel netwerk heb wat moet draaien (SmartHome, Fulltime Remote werken, etc) heb ik gevraagd aan de Klantenservice om een backup dongel voor in het modem.

Nu is er momenteel in mijn postcode een grotere storing gaande, dus ik heb gisteren het pakket maar eens uitgepakt. Zie ik daar een MiFi router en een SIM kaart, maar geen 4G dongel.

Waarom wordt in een steeds digitaler wordende maatschappij deze oplossing niet geboden aan consumenten? Ik ben voor mijn werk afhankelijk van goed internet, en ik loop nu als een mafketel met een MiFi router te sjouwen.

Zo moeilijk hoeven de dingen toch niet te zijn KPN?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Michael1689 en welkom bij de KPN Community! Niet prettig dat de diensten zo vaak wegvallen en logisch dat je dan interesse hebt in een 4G dongel. 

Die bieden we inderdaad niet aan, wel, zoals je zelf al noemde, een MiFi router wanneer er langer dan 48 uur een storing is.
Als alternatief kunnen we ook, wanneer je een mobiel abonnement hebt bij KPN, gratis 100 GB op je abonnement zetten. Zo kun je een hotspot maken van je toestel en op die manier ook de storing overbruggen. 🙂

Als je thuiswerkt en het internet ook voor andere zaken nodig is dan is wifi door het hele huis met een MiFi router inderdaad een lastige opgave. Storingen zijn over het algemeen nooit erg lang van aard (hopelijk is dat hier ook zo), waardoor een MiFi router meestal voldoende is. Ik zal het idee wat betreft een dongel in elk geval intern doorzetten. Zou mooi zijn als er in de toekomst meer opties mogelijk zijn wat het noodpakket betreft, dus dank voor de feedback hierover! 

Hopelijk is er bij jou voor de storing een einde in zicht en is het (ondanks het gesjouw) met de MiFi router gelukt. 

5 reacties

• December 16, 2025

Omdat consumenten minder betalen. En ze betalen niet voor 100 % uptime. Dat doen zakelijke klanten met een abonnement wat 2 of 3 keer zo duur is wel.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 16, 2025

Omdat consumenten minder betalen. En ze betalen niet voor 100 % uptime. Dat doen zakelijke klanten met een abonnement wat 2 of 3 keer zo duur is wel.

Wat een reactie is dit…. Ik neem een product af, maar moet er maar mee omgaan dat er geen 100% werkend product geleverd wordt?

Dit klinkt als “we leveren u een stofzuiger, maar het kan zijn dat die niet altijd zuigt!”

Kolder dit antwoord… ik ben als remote werknemer afhankelijk van mijn internet, en ik ben inmiddels meer tijd kwijt geweest de afgelopen maanden aan mijn huis andermaal weer in te regelen, dan dat ik effectief kon werken…

Laat maar weten waar de klachtenbrief naartoe kan

• December 16, 2025

Lees de algemene voorwaarden. Consumenten zitten gewoon 2de rang in dat opzicht. Zo simpel is dat. 

Hier een klacht over indiennen is zinloos. Maar goed, hier heb je een linkje:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 16, 2025

Lees de algemene voorwaarden. Consumenten zitten gewoon 2de rang in dat opzicht. Zo simpel is dat. 

Hier een klacht over indiennen is zinloos. Maar goed, hier heb je een linkje:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen

Hoor ook graag nog een Service Medewerker van KPN hier… 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 19, 2025

Hi ​@Michael1689 en welkom bij de KPN Community! Niet prettig dat de diensten zo vaak wegvallen en logisch dat je dan interesse hebt in een 4G dongel. 

Die bieden we inderdaad niet aan, wel, zoals je zelf al noemde, een MiFi router wanneer er langer dan 48 uur een storing is.
Als alternatief kunnen we ook, wanneer je een mobiel abonnement hebt bij KPN, gratis 100 GB op je abonnement zetten. Zo kun je een hotspot maken van je toestel en op die manier ook de storing overbruggen. 🙂

Als je thuiswerkt en het internet ook voor andere zaken nodig is dan is wifi door het hele huis met een MiFi router inderdaad een lastige opgave. Storingen zijn over het algemeen nooit erg lang van aard (hopelijk is dat hier ook zo), waardoor een MiFi router meestal voldoende is. Ik zal het idee wat betreft een dongel in elk geval intern doorzetten. Zou mooi zijn als er in de toekomst meer opties mogelijk zijn wat het noodpakket betreft, dus dank voor de feedback hierover! 

Hopelijk is er bij jou voor de storing een einde in zicht en is het (ondanks het gesjouw) met de MiFi router gelukt.