Skip to main content
Vraag

Waarom is de prijs van 5G internet thuis anders dan gewoon internet?

• August 24, 2026
  • 7 reacties
  • 56 keer bekeken

Het nieuwe product:

5G internet thuis NIET in combinatie met vaste telefoon kreeg ik te horen na een positieve postcode check…… (de actiepagina rept er trouwens niet over dus was ik er in mijn enthousiasme bijna “ingetuind”...)

Afgezien van een mogelijk positief snelheid verschil WEL een nogal fors voor mij negatief prijsverschil!!??

"Nieuwe” maandkosten“  € 42,50 (nog zonder actie voordeel)

Huidige maandkosten      € 56,09

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

7 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hi ​@dijk31, goed opgemerkt. 5G Internet Thuis is inderdaad een anders soort product dan de ‘gewone’ internetpakketten voor thuis. 

Het klopt dat vaste telefonie toevoegen hierbij niet mogelijk is, net als tv:

Kan ik een tv-abonnement of vast bellen toevoegen?

Nee. Bij 5G-Internet Thuis is geen tv-abonnement en geen vast bellen beschikbaar. Daardoor zijn zenderpakketten zoals ESPN helaas ook niet beschikbaar.

Dit staat in de FAQ vermeld op de volgende pagina. Je leest meer op onze site: 5G-Internet Thuis | Internet via 5G zonder kabels | KPN

• Auteur
  • Helper
  • August 28, 2026

Hi ​@dijk31, goed opgemerkt. 5G Internet Thuis is inderdaad een anders soort product dan de ‘gewone’ internetpakketten voor thuis. 

Het klopt dat vaste telefonie toevoegen hierbij niet mogelijk is, net als tv:

Kan ik een tv-abonnement of vast bellen toevoegen?

Nee. Bij 5G-Internet Thuis is geen tv-abonnement en geen vast bellen beschikbaar. Daardoor zijn zenderpakketten zoals ESPN helaas ook niet beschikbaar.

Dit staat in de FAQ vermeld op de volgende pagina. Je leest meer op onze site: 5G-Internet Thuis | Internet via 5G zonder kabels | KPN

Ik blijf wel verbaasd over het grote prijsverschil. heeft KPN daar een verklaring voor?

Platweg gezegd: minder voor meer geld?? Een nieuw soort “krimpflatie”?

• Auteur
  • Helper
  • August 28, 2026

Het product is net geïntroduceerd en zal vast nog doorontwikkeld worden. Overigens heb je met het sneller internet buitengebied toch niets om over te klagen lijkt me😉

Nou….

Afgezien van een mogelijk positief snelheid verschil WEL een nogal fors voor mij negatief prijsverschil!!??

"Nieuwe” maandkosten“  € 42,50 (nog zonder actie voordeel)

Huidige maandkosten      € 56,09

• Auteur
  • Helper
  • August 29, 2026

Goed initiatief van o.a. Kassa en Consumentenbond (toevallig op dit moment”} aandacht aan te schenken dunkt me!

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 29, 2026

@dijk31 maak even een eigen topic en omschrijf dan goed wat nou eigenlijk het probleem is. Nu begrijpt niemand er wat van.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ik heb er voor het gemak even een los topic van gemaakt, om het overzichtelijk te houden. 

5G Internet Thuis is een compleet ander product dan gewoon vast internet ​@dijk31. Met de standaard internet voor thuis abonnementen heb je meer mogelijkheden. Denk aan..

• uitbreiden van het abonnement met andere diensten zoals tv en telefoon),
  • je hebt een onbeperkte internetverbinding,
  • je kunt je snelheid kiezen (afhankelijk van de mogelijkheden op je adres)

Met 5G Internet Thuis ben je dus verbonden via ons mobiele netwerk. Het is een mooie oplossing voor de buitengebieden, daar waar het beschikbaar is. Je kunt niet je internetsnelheid kiezen en je hebt een soort verbruikslimiet per dag:

Welke snelheid kan ik verwachten?

De snelheid hangt af van de ontvangst op jouw locatie, de plek van het modem in huis, de drukte op het netwerk en bijvoorbeeld isolatiemateriaal in je woning. Daarom laten we vooraf via de dekkingskaart zien wat je ongeveer kan verwachten. Dat is altijd een schatting, geen garantie. Zie hier de dekkingskaart voor meer informatie.

Is 5G-Internet Thuis onbeperkt?

Je hebt geen datalimiet per maand. Wel heb je een limiet van 20 GB per dag.

We hebben het over een heel ander product, daarom is de prijs ook niet hetzelfde. Ik hoop dat dat iets van de onduidelijkheid wegneemt. Als je toch vragen hebt, laat het gerust weten.

• Auteur
  • Helper
  • September 3, 2026

Dank voor nette toelichting.

Blijft toch staan dat het prijsverschil echt groot is toch?

De door u genoemde mogelijkheden zijn in ieder geval voor mij geen voordelen oftewel niet van toepassing.

Ik had van KPN ook wel een meer pro actieve benadering mogen verwachten t.o.v. de “buitengebieden”. KPN heeft inzicht in de “zwarte kastjes” gebruikers.

Ter info nog een printscreentje van mijn recente (030926) meting: