Skip to main content

Dag allen,

Ik ben nieuw op dit forum en loop tegen een probleem aan. Ik ben nieuw in een appartement komen wonen. Mijn voorganger in dit appartement zat aangesloten bij KPN. Nu wil ik óók een abonnement afsluiten bij KPN maar dan geen glasvezel (mijn voorganger had dit ook niet). Dit aangevraagd bij KPN. 

Nu krijg ik net een mail van KPN: “U hebt internet bij ons besteld. Op uw adres moeten we eerst graafwerkzaamheden uitvoeren, voordat wij uw woning kunnen aansluiten op ons netwerk. Daarom hebben wij uw bestelling geannuleerd”. 

Ik volg het even niet meer. Ik wil alsnog graag internet afsluiten zoals mijn voorganger. Maar het lijkt dat het voor mij niet mogelijk is. Heeft iemand de gouden tip?

Met vriendelijke groet,

Jordy

@JordyEb

Hoe kreeg de vorige bewoner dat signaal binnen ? Via de kabel of had die alleen mobiel internet ? Heb jij wel televisie op dat adres ? En wie is de provider voor dat TV signaal en hoe komt dat binnen ?

Hoe heb je dit bericht op dit forum geplaatst ? Via mobiel internet of via de kabel ?

Hey,

Vorige bewoner had haar router via kabel in de woning staan. Ditzelfde wilde ik nu ook doen. Ik heb nu dit bericht via mijn mobiele internet geplaatst. 

@JordyEb 

Van welke firma is die kabel ? Is dat misschien Ziggo ? Dat is waarschijnlijk geen KPN. Zit in jouw huidige (kabel-)abonnement ook internet ? Dan moet je dus ook een kabel router hebben en nog een KPN thuisabonnement met internet.

Kijk ook even hier: https://www.kpn.com/internet/glasvezel/glasvezelcheck

Hallo @JordyEb ,

Mijn advies is om even te bellen met 0800-0402 om te informeren wat er mogelijk is. 

Het kan zijn dat de vorige bewoner nog gebruik heeft gemaakt van de koperen lijn. En mogelijk heeft die bewoner geen toestemming gegeven voor het aanleggen van glasvezel naar jullie huis. En in dat geval ben jij daar nu de dupe van.