Skip to main content

Wie kan mij uitleggen waarom het verhogen van de internetsnelheid van 100 naar 200 Mb/s € 11,- extra per maand kost en de stap van 200 naar 1000 Mb/s ‘slechts’ € 2,50 p/m ? 

En waarom is er geen tussenstap (meer) tussen 200 een 1000 Mb/s? 

 

 

Foute reactie ingetrokken, topic niet goed gelezen, sorry.


Hallo @Berrie_Kaas ,

Jij hebt nog een abonnement op oude voorwaarden.

Wanneer je overstapt op de nieuwe (2023-)voorwaarden, dan is het verschil kleiner. (7,50 per maand tegenover 2,50 per maand.) Maar dan moet je wel via 0800-0402 overstappen op de nieuwe KPN (TV)+-voorwaarden.

50 Mbit/s en 500Mbit/s bestaan niet meer voor de nieuwe abonnementen. 


Het bedrag van 100 mbit/s naar 200 mbit/s is geen €11,-

Omdat 100 mbit/s kost geen € 0,-

Je betaalt nu volgens het plaatje een bedrag tussen de €5,50 en €11,- voor Smart 100 Mbit/s

Het bedrag wat je nu betaalt voor Smart 100 Mbit/s heb je niet mee gerekend .

Dat het van Plus naar Giga €2,50 kost dat is om de klant te verleiden om Plus over te slaan.


Het bedrag van 100 mbit/s naar 200 mbit/s is geen €11,-

Omdat 100 mbit/s kost geen € 0,-

Je betaalt nu volgens het plaatje een bedrag tussen de €5,50 en €11,- voor Smart 100 Mbit/s

Het bedrag wat je nu betaalt voor Smart 100 Mbit/s heb je niet mee gerekend .

Dat het van Plus naar Giga €2,50 kost dat is om de klant te verleiden om Plus over te slaan.

 

 

 

Ik denk ook dat er iets mis is met zijn plaatje, mogelijk omdat er wordt gesproken over een Fritzbox.  

Hieronder staan de oude tarieven, maar dan nog zonder de inflatiecorrectie. Daar was het verschil ook minder dan elf euro :
 

 


Ik denk gewoon dat Berrie_Kaas overgezet is van XS4ALL. Zolang je niet overgaat na een KPN contract blijf je deze opties houden. Dus zijn plaatje klopt gewoon. Via 0800-0402 een overstap na KPN portfolio aanvragen, dan zou hij ook die nieuwe opties krijgen.

Hier ter aanvulling hoe het bij mij uitziet:

 


Hallo @Berrie_Kaas zie jij in MijnKPN ook een snelheid ‘compact’ staan 50/50???

Ik niet.

Ben jij soms contractvrij?

 


Hallo @Berrie_Kaas zie jij in MijnKPN ook een snelheid ‘compact’ staan 50/50???

Ik niet.

Ben jij soms contractvrij?

 

@JanD , zeker, ik kan terug naar 50/50, en wel voor € 5,50 minder per maand dan mijn huidige 100/100 Mb/s, zie afbeelding uit ‘Mijn KPN’. En inderdaad @Joris62 , ik ben/was XS4ALL’er (eigenlijk nog steeds) alleen technisch overgezet naar KPN met nu een ‘speciaal’ XS4ALL abonnement.   

 

Sinds een snelheidsaanpassing in mei ‘23 (omlaag) heb ik volgens ‘Mijn KPN’ een nieuw jaarcontract: 

, dit kan (achteraf gezien) toch niet kloppen? 

En zulke ‘mooie’ ’Thuis plaatjes’ als hier boven van @Noordzee kan ik niet produceren.

 


Welk abonnement je hebt maakt eigenlijk bijna niet uit. Het is bij alle abonnementen zo ongeveer zo dat de stap van 200 naar 1000 mbit maar een paar euro is. Veel minder dan de stap van 100 naar 200 mbit.

Dit is gewoon vanwege het feit dat 200 mbit voor veruit de meeste huishoudens voldoende is. 1000 mbit kiest (bijna) niemand als het 10 of 15 euro duurder zou zijn.


Kortom @Berrie_Kaas ,

Jij hebt nu nog steeds met de voorwaarden en prijzen van xs4all te maken. Iemand van KPN kan daar verder niets aan veranderen, tenzij je overgaat naar een echt KPN-pakket. (2023-voorwaarden) Aan jou om te bepalen of dat gunstig is. 


Kortom @Berrie_Kaas ,

Jij hebt nu nog steeds met de voorwaarden en prijzen van xs4all te maken. Iemand van KPN kan daar verder niets aan veranderen, tenzij je overgaat naar een echt KPN-pakket. (2023-voorwaarden) Aan jou om te bepalen of dat gunstig is. 

Dank allen! Ik heb op de KPN site alle gegevens en wensen ingevuld als zijnde een ‘nieuwe klant’. Het eerste jaar zou ik iets goedkoper uit zijn vanwege ‘Gratis TV’. daarna niet meer. Ik laat het voorlopig maar zo en ga over een halfjaar nog maar eens de zelfde check doen.    


Welk abonnement je hebt maakt eigenlijk bijna niet uit. Het is bij alle abonnementen zo ongeveer zo dat de stap van 200 naar 1000 mbit maar een paar euro is. Veel minder dan de stap van 100 naar 200 mbit.

Dit is gewoon vanwege het feit dat 200 mbit voor veruit de meeste huishoudens voldoende is. 1000 mbit kiest (bijna) niemand als het 10 of 15 euro duurder zou zijn.

Op de keper beschouwd heb jij mijn vraag beantwoord @Nick83.  Wat ik nu nog uit moet zoeken is waarom op 20-05-’23 voor mij een nieuw contract is ingegaan, (zie eerdere afbeelding) terwijl ik op die datum alleen in snelheid ben teruggegaan van 200 naar 100 Mb/s. Mogelijk weet een moderator hier het antwoord?


De vraag waarom er geen tussenstap is tussen 200 en 1000 mbit is nog niet beantwoord…

Ik kan daar alleen maar naar gokken. Maar bijvoorbeeld 650 mbit zou een mooie tussenstap zijn. Ik denk dat heel veel mensen dit zouden kiezen als dat bijvoorbeeld € 1,50 extra zou kosten.

En 1000 mbit wat dan nog maar 1 euro extra zou kosten... dat laten ze voor wat het is. Dus juist door die tussenstap niet te bieden verkoopt KPN zo meer. Vermoed ik. 


De vraag waarom er geen tussenstap is tussen 200 en 1000 mbit is nog niet beantwoord…

Ik kan daar alleen maar naar gokken. Maar bijvoorbeeld 650 mbit zou een mooie tussenstap zijn. Ik denk dat heel veel mensen dit zouden kiezen als dat bijvoorbeeld € 1,50 extra zou kosten.

En 1000 mbit wat dan nog maar 1 euro extra zou kosten... dat laten ze voor wat het is. Dus juist door die tussenstap niet te bieden verkoopt KPN zo meer. Vermoed ik. 

Bij XS4ALL  hebben ze ook een internetabo dat ‘compact’ heet en 50/50Mbit/s is. Het zou KPN sieren dit ook weer op te nemen binnen KPN, is bij xs4all €5,50 goedkoper en veel mensen, zoals ik, hebben er genoeg aan.

 


Bij XS4ALL  hebben ze ook een internetabo dat ‘compact’ heet en 50/50Mbit/s is. Het zou KPN sieren dit ook weer op te nemen binnen KPN, is bij xs4all €5,50 goedkoper en veel mensen, zoals ik, hebben er genoeg aan.

Ja... ik weet het. Helemaal met u eens. Maar KPN bied dat bewust niet meer aan omdat er een aanzienlijke groep klanten hiervoor zouden kiezen.

Al die klanten nemen nu noodgedwongen 100 mbit voor een hogere prijs dan dat 50 mbit zou zijn. Eigenlijk geldt daarvoor hetzelfde als die tussenstap tussen 200 en 1000 mbit: KPN verdient meer door die snelheid niet aan te bieden. 


het gaat altijd om geld


het gaat altijd om geld

Mijn schoonvader zij vroeger al: het gaat allemaal om het "God zij met ons". Deze spreuk stond vroeger op de rand van de gulden en de rijksdaalder. Er is wat dat betreft nog niks veranderd.