Skip to main content

In 2022 mededeling dat Leiderdorp glasvezel krijgt, eindelijk!

• Planning is Q3 2022.
  • Na contact met Gemeente in Q4 2022 geen duidelijkheid.
  • Q3 2023 nog een keer geprobeerd, medio 2023/2024 moet het aangelegd worden.
  • Q3 2024 contact met de Gemeente: geen reactie. 
  • KPN website geeft nu voorjaar 2027 aan

U begrijpt, deze inwoner en tevens ondernemer wacht al jaren met smart op dat Oranjewijk Leiderdorp eindelijk glasvezel krijgt, is ontevreden over de transparantie en communicatie, voelt zich aan het lijntje gehouden.

Kabels zijn in omliggende wijken aangelegd en zelfs dorpjes in Oosten van het land hebben al glasvezel. Waarom duurt dit zo lang en wordt dit al sinds 2022 jaar op jaar doorgeschoven? 

Is er een andere partij (Dutch Open Fiber?) die de aanleg kan overnemen? Inwoners wachten met smart…

Balen dat het weer uitgesteld wordt @SBK. Op jet forum helpen klanten elkaar en kunnen we inhoudelijk niets voor je doen. Dit forum is onderdeel van de provider KPN en die levert alleen het signaal en doet niets met de aanleg.  Uit ervaring weten we wel dat vanwege krapte op de arbeidsmarkt planningen vaak veranderen. Er zijn te weinig aannemers en overig personeel. Het is zoals het is.

KPN levert niet over het netwerk van Open Dutch Fiber. 

Dat glasvezel zo lang duurt is normaal. Je hoort het bij iedereen zowat. Bij mij heeft het ook 3 of 4 jaar geduurd. En eigenlijk nog veel langer. In 2018 is hier al een lokaal glasvezel initiatief gestart wat later niet doorging. Daarna heeft KPN het overgenomen. Nu heb ik sinds een paar weken pas glasvezel. 

Ga er niet op zitten wachten. Stap gewoon over naar Ziggo ofzo als dat beschikbaar is en sneller is.

en zelfs dorpjes in Oosten van het land hebben al glasvezel. 

Wat is er mis met dorpjes in het Oosten van het land? 

We hebben hier in ons dorp dan wel geen meubelplein, maar wel glasvezel. 😉

en zelfs dorpjes in Oosten van het land hebben al glasvezel. 

Wat is er mis met dorpjes in het Oosten van het land? 

We hebben hier in ons dorp dan wel geen meubelplein, maar wel glasvezel. 😉

Haha, helemaal niets mis mee! 😛. Waren bij vrienden in regio Deventer, die vertelde al jaren glasvezel te hebben en waren verbaasd dat het in Leiderdorp nog niet het geval was 😀

KPN levert niet over het netwerk van Open Dutch Fiber. 

Dat glasvezel zo lang duurt is normaal. Je hoort het bij iedereen zowat. Bij mij heeft het ook 3 of 4 jaar geduurd. En eigenlijk nog veel langer. In 2018 is hier al een lokaal glasvezel initiatief gestart wat later niet doorging. Daarna heeft KPN het overgenomen. Nu heb ik sinds een paar weken pas glasvezel. 

Ga er niet op zitten wachten. Stap gewoon over naar Ziggo ofzo als dat beschikbaar is en sneller is.

Dankjewel voor je reactie. Ga rondkijken wat er beschikbaar is, maar begrijp dat de verbinding die er nu ligt qua upload max. 10mb aan kan. Laat ik nou net een snellere upload nodig hebben 😅🤷‍♂️.

Reageer