Skip to main content

Hi,

De laatste tijd valt het me op dat het lampje voor op mijn experia v10a regelmatig blauw knippert.

In de beschrijving staat iets van "Opstarten xDSL training".

Kan iemand mij vertellen wat dit precies betekent? Ik kan me hier namelijk niet zo veel bij voorstellen.

Gr,

Ferry

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hallo @FerryDonkers 

Tijdens het opstartten van de Experia Box v10A licht het DSL/internet status lampje even blauw op, later rood en vervolgens groen. Dit is bij DSL normaal, bij glasvezel doet die dat niet.

Tijdens die fase bepaalt het DSL modem in de Experia Box v10Ahet type DSL verbinding.

Groet Bart


Bart,

Dank voor je reactie, maar ik maak gebruik van glasvezel en hij staat gewoon aan als hij spontaan blauw gaat knipperen. Vandaar dat ik het niet kan plaatsen.

Gr,

Ferry Donkers


Hallo @FerryDonkers , haal anders even de stroom, minimaal 2 minuten, van de glasvezelkast en daarna de V10a even herstarten als de glasvezelkast weer óp stoom’ is.

Succes.

 


Hallo @FerryDonkers ,

Lijkt me niet te kloppen, zit er nog een DSL kabel in de grijze DSL poort op de Experia Box v10A ?

Als je inlogt op de webpagina op de Overview > DSL Status] staat daar dan wat bijzonders ?

Groet Bart

 


Er zit geen kabel in, en hij is not connected.

Net deed hij het weer toen ik aanmeldde op de EB (dat lijkt wel standaard want probeer het nu weer), maar nu is hij weer groen. En ik ben al lang niet meer ingelogd geweest op de box dus dat zou het niet kunnen zijn. Ik snap er niks van. Zie ook niks vreemds.


@FerryDonkers  Is dit sinds de laatste firmware update op de V10A?

Heb je naast de V10A ook nog Experia Wifi’s of Super Wifi's?

Ik denk dat dit een extra functie van de nieuwe Mesh firmware is, mogelijk communicatie naar de ander Mesh nodes of gewoon WIFI communicatie. 


Wanneet was die update? Het valt me sinds een week of zo pas op. Daarvoor was dat lampje altijd gewoon groen. Valt wel op als de eb in zicht staat.

Ik heb verder geen Wlan devices in huis. Ik zal het wat meer in de gaten houden wanneer het weer gebeurt.

Viel me wel op dat hij aangaf dat het wachtwoord weer default was van de box dus die heb ik weer aangepast. Kan dat door die update gekomen zijn?


@FerryDonkers  Meer informatie over de laatste firmware update van de V10A lees je in dit topic:

Experia Box V10A Update: Mesh h5.00.49_build487-owl] | KPN Community