Skip to main content

vraagje over beschikbaarheid van 4g buitengebied.vind het een beetje vreemd dat,mijn buren,links en rechts van mij in het buitengebied wonen,en ik niet,en we wonen aan beidde zijden nog geen 10m van mekaar,hoe kan dit,wat is hier de logica van?

Hoi @Florismik en welkom op het forum! Als ik je bericht goed begrijp is Sneller Internet Buitengebied niet mogelijk op jouw adres, maar bij je buren aan weerszijden wel? Dit kan verschillende redenen hebben, ik zal de meest voorkomende die op de Sneller Internet Buitengebied pagina genoemd worden hier citeren: 

Sneller Internet Buitengebied is beschikbaar voor iedereen die in een gebied in Nederland woont:

  • waar de komende 6 maanden niet meer dan 30 Mbit/sec downloadsnelheid bereikt kan worden via het KPN netwerk;
  • dat in het buitengebied ligt met voldoende capaciteit op het 4G netwerk;
  • dat in het buitengebied ligt waar voldoende 4G binnenshuisdekking is.

Bovenstaande punten verschillen per woning. Daarom kan het voorkomen dat jij wel Sneller Internet Buitengebied kunt bestellen en je buurman niet.

Bij jou is het precies omgekeerd (je buren kunnen het aanvragen, maar jij niet), maar dit zijn de voornaamste redenen. Heb je toevallig ook een mobiel abonnement van KPN? Zo ja, hoe is het 4G bereik bij jou binnenshuis?


Hallo Sanne,

heb net mijn internet aangesloten [kopernetwerk]en werkt redelijk,maar nu zag ik op mijn KPN dat ik wel 4g buiten gebied als extra optie heb,moet ik dan niet een modem bij mijn experiabox krijgen om 4g te ontvangen?


Ah, je kunt het dus wel aanvragen? Of je hebt het al aangevraagd en, zo ja, wanneer heb je het besteld? Bij Sneller Internet Buitengebied krijg je inderdaad een 4G router die je op de Experia Box aan moet sluiten.  Wil je je forumprofiel ook aanvullen met je adresgegevens en de naam en geboortedatum van de contractant? Dan kan ik op onderzoek uit.


Hallo Sanne,forumprofiel aangevuld,heb sneller internet buitengebied nog niet aangevraagd,maar denk dat ik aan de voorwaarden voldoe,dus als jij daar naar zou willen kijken,graag.

 


Super! Ik zie dat Sneller Internet Buitengebied inderdaad aan te vragen is op jouw adres, dus je kunt het gerust aan je abonnement toevoegen. :slight_smile: Gek dat de site aangeeft van niet, dit heb ik ook doorgegeven aan de beheerders van de site. Als je nog vragen hebt over Sneller Internet Buitengebied, laat het hier gerust weten! 


Mooi,bedankt voor reactie en uitzoeken,heb direct besteld,nu nog een klein ander vraagje,hoeveel verlies van mbps is is gemiddeld normaal in vergelijking met postcodecheck?ik weet dat je verlies hebtdoor afstand en gebruik van de lijn,maar is meer dan de helft reëel?


Hi @Florismik. Sanne is er niet, vandaar dat ik reageer. 

De postcodecheck houdt al rekening met de afstand en dergelijke, dus die is over het algemeen betrouwbaar. Aangezien jij maar weinig snelheid kan halen via de DSL-lijn, zal het worden aangevuld met mobiel (4G) internet zodra alles geleverd en aangesloten is. Voor die snelheid ben je dan wel weer een beetje afhankelijk van het mobiele bereik bij jou thuis.


Hallo Paul of Sanne,

Via mijn KPN heb ik 4G buitengebied aangevraagd, dit is inmiddels enkele dagen geleden maar heb hier geen bevestiging per email of id van ontvangen. En dus ook het modem hiervoor nog niet ontvangen.

Is mijn aanmelding voor 4G buitengebied wel gaat gegaan?

Zo niet kan ik me dan bij deze hiervoor aanmelden?

 


@Florismik Ik reageer even, want mijn collega's zijn er even niet. Sorry dus voor de ietwat late reactie. Ik zag de bestelling helemaal niet terug. Omdat ik al je gegevens heb en omdat het een gratis product is dat alleen maar voordelen met zich meebrengt, heb ik het voor je besteld. Ik hou de bestelling voor je in de gaten. Ik vermoed dat je de 4G router dinsdag of woensdag ontvangt. Laat jij het hier nog even weten als je een bevestiging ontvangen hebt (of niet). 

Ik hoor graag van je! 


Beste Lisa,

Bedankt voor het in orde maken van de bestelling. 

De bevestigingsmail hiervoor heb ik ontvangen.

 


Reageer