Skip to main content
Vraag

Waarom krijg ik geen extra snelheid en anderen wel?

• September 15, 2025
  • 31 reacties
  • 313 keer bekeken

Ik ben jarenlang bij telfort klant geweest , maar is een paar jaar geleden overgezet naar kpn..  mijn broer en een neef van waren maar een paar jaar bij telfort ,nu ook kpn en hebben wel extrasnelhied gratis gekregen , ik ben al veel langer bij telfort geweest en ook bij kpn nu , maar ik krijg geen extra snelheid , dat vinf ik wel raar ,en ik wil ook kpn veilig ,maar dat krijg ik ook niet , maar de rekening word wel hoger door de inflatie , dan word mij niks gevraagd , en ik heb nog steeds de oude oudeontvanger van telfort, en duurt lang voor die opgestart is , ze hebbne mij een stroomadaptor gestuurd  , de andere zou storing veroorzaken,nooit wat van gemerkt , ze zullen wel gedacht hebben laten we dat maar sturen om hem tevreden te houden , nee dus ,

31 reacties

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 15, 2025

ja vind ik ook erg jammer.

En dan krijgen klanten die net jaar bij KPN zitten opeens 1 GB :O per maand 9 euro kado

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 15, 2025

Beste ​@janforza zolang je klant bent onder de TFT-voorwaarden krijg je ook geen KPN Veilig, pas als je je om laat zetten naar het ‘echte’ KPN krijg je wel KPN Veilig en val je meteen on der de KPN-voorwaarden, dan kan voordelig voor je zijn, maar ook nadelig uitpakken, een kwestie van goed vergelijken.

Als de TV-decoder NIET van het merk Motorola is, voldoet je huidige tv-decoder  nog prima, want die wordt nog regelmatig softwarematig bijgewerkt.

Betreffende de snelheidsverhoging, is het net een als een lot uit de loterij, de meesten winnen niks en slechts enkelen ontvangen een prijs.

Het is niet anders.

• September 15, 2025

Wat betaal je nu per maand voor internet en tv?

• Auteur
  • Topper
  • September 15, 2025

58,86 euro

• Auteur
  • Topper
  • September 15, 2025

58,86 euro

HeidiV
Topper
  • September 15, 2025

​Hi ​@janforza (en ​@JanD )

Je kan in MijnKPN al een tijdje handmatig gratis KPN Veilig voor 5 apparaten toevoegen bij een oud Telfort abonnement. 

Toevoegen kan via de knop Voeg extra optie toe bij je thuis internet abonnement.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 15, 2025

Beste ​@janforza zolang je klant bent onder de TFT-voorwaarden krijg je ook geen KPN Veilig, pas als je je om laat zetten naar het ‘echte’ KPN krijg je wel KPN Veilig en val je meteen on der de KPN-voorwaarden, dan kan voordelig voor je zijn, maar ook nadelig uitpakken, een kwestie van goed vergelijken.

Als de TV-decoder NIET van het merk Motorola is, voldoet je huidige tv-decoder  nog prima, want die wordt nog regelmatig softwarematig bijgewerkt.

Betreffende de snelheidsverhoging, is het net een als een lot uit de loterij, de meesten winnen niks en slechts enkelen ontvangen een prijs.

Het is niet anders.

Meten met twee maten is het lijkt wel Russisch roulete

• September 15, 2025

58,86 euro

Dan is het logisch dat je geen snelheidsverhoging krijgt. Dat helemaal niet veel. Nauwelijks meer dan een nieuwe klant na de snelheidsverhoging. Hoeveel tv ontvangers heb je? Een nieuwe klant met 2 tv ontvangers betaald zelfs meer. En heb je ook nog telefoon? Een nieuwe klant met de laagste internetsnelheid, 1 tv ontvanger en telefonie betaald 58 euro.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 16, 2025

​​Hi ​@janforza (en ​@JanD )

Je kan in MijnKPN al een tijdje handmatig gratis KPN Veilig voor 5 apparaten toevoegen bij een oud Telfort abonnement. 

Toevoegen kan via de knop Voeg extra optie toe bij je thuis internet abonnement.

Beste ​@HeidiV dat wist ik (nog) niet (meer).

Heb je daar een bron voor?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 16, 2025

Maar als ik het goed begrijp, gaat het ​@janforza om gratis hogere snelheid.

Niet om KPN veilig.

Welk abonnement heb je momenteel ​@janforza ?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 16, 2025

Niet om KPN veilig.

Hallo ​@joop2011 zie onderstaande uitsnede uit zijn starttekst:

en ik wil ook kpn veilig ,maar dat krijg ik ook niet 

HeidiV
Topper
  • September 16, 2025

​Het staat o.a. hier ​@JanD : 

Gratis 5 F-secure licenties voor alle klanten

Om te voorzien in de vraag naar online veiligheid en zekerheid hebben we besloten alle klanten 5 gratis KPN Veilig licenties te geven. Hiermee kunnen de meeste mensen al hun apparaten beveiligen. Mocht dit toch niet genoeg zijn kun je dit altijd nog uitbreiden naar 15 of 25 apparaten! Je kunt dit aanzetten via MijnKPN.

Volgens mij is er ook een mail geweest waarin dat vermeld werd.
Zie ook: https://www.overons.kpn/nieuws/dit-jaar-al-ruim-15-miljoen-onveilige-websites-geblokkeerd/

Hij wil beide ​@joop2011 
In zijn openingspost:

Ik ben jarenlang bij telfort klant geweest , maar is een paar jaar geleden overgezet naar kpn..  mijn broer en een neef van waren maar een paar jaar bij telfort ,nu ook kpn en hebben wel extrasnelhied gratis gekregen , ik ben al veel langer bij telfort geweest en ook bij kpn nu , maar ik krijg geen extra snelheid , dat vinf ik wel raar ,en ik wil ook kpn veilig ,maar dat krijg ik ook niet , maar de rekening word wel hoger door de inflatie , dan word mij niks gevraagd , en ik heb nog steeds de oude oudeontvanger van telfort, en duurt lang voor die opgestart is , ze hebbne mij een stroomadaptor gestuurd  , de andere zou storing veroorzaken,nooit wat van gemerkt , ze zullen wel gedacht hebben laten we dat maar sturen om hem tevreden te houden , nee dus ,

• Auteur
  • Topper
  • September 16, 2025

Niet om KPN veilig.

Ja het gaat  om beide

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 16, 2025

Niet om KPN veilig.

Ja het gaat  om beide

Welk abonnement heb je momenteel? 

• Auteur
  • Topper
  • September 16, 2025

Niet om KPN veilig.

Ja het gaat  om beide

Welk abonnement heb je momenteel? 

Basis pakket

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 16, 2025

Dat is nog een abonnement die is afgenomen bij Telfort.

Pas als je het abonnement omzet naar KPN, dat wordt dan KPN tv+

Daarna kan je pas voor je wensen in aanmerking komen.

Let op:

Als je het abonnement omzet, dan krijg je ook een nieuwe KPN tv ontvanger.

Android mediabox Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Kosten veranderen ook.

Internet 100/100 met 1 DIW7022: € 55,--

Internet 100/100 met 2 DIW7022: € 61,--

Bel hiervoor gratis 0800-0402, als je het wilt omzetten.

Als ik het goed heb, krijg je 5 x KPN veilig er gratis bij. (weet dit niet 100% zeker)

Als je KPN mobiel hebt, krijg je het pluspakket er gratis bij.

-- Vraag wel om korting voor de eerste 6 of 12 maanden --

Je betaald nu € 58,86 begrijp ik.

Ik ga ervan uit dat je glasvezel hebt.

Bij koper is de upload lager.

Als je glasvezel hebt en 200/200 internet snelheid wilt hebben, kost dat € 1,-- per maand extra.

• Auteur
  • Topper
  • September 16, 2025

Let op:

Als je het abonnement omzet, dan krijg je ook een nieuwe KPN tv ontvanger.

Android mediabox Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Kosten veranderen ook.

Internet 100/100 met 1 DIW7022: € 55,--

Internet 100/100 met 2 DIW7022: € 61,--

Bel hiervoor gratis 0800-0402, als je het wilt omzetten.

Als ik het goed heb, krijg je 5 x KPN veilig er gratis bij. (weet dit niet 100% zeker)

Als je KPN mobiel hebt, krijg je het pluspakket er gratis bij.

-- Vraag wel om korting voor de eerste 6 of 12 maanden --

Je betaald nu € 58,86 begrijp ik.

Ik ga ervan uit dat je glasvezel hebt.

Bij koper is de upload lager.

Als je glasvezel hebt en 200/200 internet snelheid wilt hebben, kost dat € 1,-- per maand extra.

mijn neef  en twee broers hebben wel 200/200 internetsnelheid en krijgen het gratis. dus waarom zou ik 1 euro meer moeten betalen, ik heb ook kpn mobiel

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 16, 2025

@janforza 

Ik ben net zoals u klant bij KPN.

Bel gratis 0800-0402 of wacht op een moderater (KPN medewerker)

• Auteur
  • Topper
  • September 16, 2025

@janforza 

• Auteur
  • Topper
  • September 16, 2025

@janforza 

Dankjewel

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 16, 2025

<knip>

---

Bij KPN wordt met heel veel verschillende maten gemeten, een voorbeeld: 

Heb (nog) een XS4ALL abonnement binnen KPN. Dit betekent 100/100 Mb/s voor € 62,18 en dit is incl. de FRITZ!Box, KPN Service Plus en F-Secure voor 5 apparaten. Als ik naar 200/200 Mb/s zou willen kost mij dat € 11,68 p/m. : Zie een ‘knip’ uit mijn ‘Mijn KPN’: 

Upgrade naar 1 Gb/s kost vreemd genoemd net zo veel, dus ook € 11,68. Raar hé!

Overigens blijkt een gratis upgrade naar 1 Gb/s bij KPN een soort Tombola. Geen mens weet hoeveel abonnees hiervoor ‘uitgeloot’ worden en hoe vaak dergelijke rondes worden gehouden. Ik zou ook best in aanmerking willen komen. Aan de andere kant, heb technisch gezien aan mijn huidige 100/100 Mb/s (meer dan) genoeg.

Heb ‘ooit’ ergens gelezen dat KPN van al die verschillende snelheden af wil en we in de toekomst allemaal standaard 1 Gb/s krijgen. Misschien kan een moderator dit bevestigen (of ontkennen 😉).

• September 16, 2025

De klanten die een gratis snelheidsverhoging gekregen hebben betalen meestal veel meer dan 58 euro. Daar zijn de snelheidsverhogingen juist voor bedoelt. Om de snelheid van het abonnement meer in lijn te krijgen met de prijs die de klant betaald ten opzichte van andere klanten.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 16, 2025

mijn neef  en twee broers hebben wel 200/200 internetsnelheid en krijgen het gratis. dus waarom zou ik 1 euro meer moeten betalen, ik heb ook kpn mobiel

Hallo ​@janforza ,

Jij wilt dus 200 Mbit/s en KPN Veilig. 

Dat is goedkoper mogelijk als je contractvrij bent.

Hoe dan? 

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2025) propositie en KPN TV+. 

Internet kost dan 43,50 en TV 12,50. Totaal 56,00. KPN Veilig krijg je er gratis bij en als je inderdaad ook een mobiel abonnement hebt bij KPN heb je meer voordelen zoals bv het pluspakket gratis.  Meer informatie over de voordelen staat onderin deze reactie. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Meer informatie over het Combivoordeel: 

En wat betreft het aanbod van een gratis verhoging: Wees maar blij dat jij niet zo'n aanbod hebt ontvangen, want dan zou je al lange tijd veel te veel betalen voor jouw abonnement. Klanten die een actuele (en dus lagere) prijs betalen voor hun abonnement worden nooit gratis verhoogd. 

• Auteur
  • Topper
  • September 16, 2025

De klanten die een gratis snelheidsverhoging gekregen hebben betalen meestal veel meer dan 58 euro. Daar zijn de snelheidsverhogingen juist voor bedoelt. Om de snelheid van het abonnement meer in lijn te krijgen met de prijs die de klant betaald ten opzichte van andere klanten.

dat is bij mijn broer niet het geval

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 17, 2025

dat is bij mijn broer niet het geval

Bij mij en bij een kennis ook niet.

Beide hebben we KPN tv+ abonnement.

Ik betaalde € 61,-- per maand voor 100/100 en 2 x DIW7022

En sinds dit jaar heb ik 200/200 voor dezelfde prijs.

Maar ​@janforza je moet wel een KPN abonnement hebben.

Zo te zien heb je nog steeds een Telfort abonnement.