Skip to main content
Vraag

Waarom krijgen bestaande klanten een slechter aanbod?

• November 28, 2025
  • 2 reacties
  • 43 keer bekeken

Mieke26
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

Ons contract loopt bijna af, en we hebben een verlengingsaanbod gekregen. Maar op de site staat een betere aanbieding, daar kan ik geen gebruik van maken, want dat is alleen voor nieuwe klanten. Niet echt klantvriendelijk en goed voor klantenbehoud. Dit valt mij heel erg tegen van kpn. Volgens de klantenservice mag ik geen gebruik maken van deze betere aanbieding. Dus bestaande klanten zijn duurder uit als nieuwe klanten, heel vreemd.

2 reacties

• November 28, 2025

Dat is helemaal niet vreemd. Dat is altijd al zo geweest. Niet alleen bij KPN, maar bij alle providers. 

Nieuwe klanten krijgen welkomskorting. Die korting heeft een doel: nieuwe klanten binnen halen. Jij bent al klant. Dus het is zinloos om jou diezelfde korting te geven.

Als je nu nog een oudere abonnementsvorm hebt, dan kan je wel over naar de nieuwste abonnementsvorm met nieuwe TV+ ontvangers. Vaak is dat goedkoper dan je huidige abonnement verlengen. Dit moet je dan wel zelf nadrukkelijk aangeven bij de klantenservice. De klantenservice doet dit niet uit zichzelf. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo ​@Mieke26 welkom op de KPN Community. Het klopt dat er inderdaad acties zijn die gericht zijn op nieuwe klanten zoals Marlon aangeeft, het klopt ook dat dit van alle tijden is en dat vrijwel alle providers dit doen. Neemt niet weg dat we ook voordelen bieden aan bestaande klanten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan zaken als onze Combivoordelen en KPN Voor Jou.

Je kan altijd even contact zoeken met de klantenservice om samen met een collega jouw abonnement door te spreken om te kijken of deze nog bij je past. Dat kan gemakkelijk via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt.