Skip to main content

Bij ons voor het huis en oprit is de stoep al een aantal keren open gehaald door KPN om glasvezel te leggen. Geen bericht er over gehad dat ze dat gingen doen. Nu hebben wij nog geen papieren gehad over het aansluiten van glasvezel en waarschijnlijk de nieuwe huizen bij ons aan de overkant hebben al een glasvezel aansluiting. Waarom krijgen wij geen bericht over het aansluiten van glasvezel, terwijl het al wel in de straat ligt. En hebben er best wat overlast van gehad. De site kon ik precies volgend wanneer ze kwamen, maar dat is nu allemaal weggehaald als ik de postcode en huisnummer intoets. Als ik naar het nummer bel, word ik alleen maar doorverwezen naar de stie en krijg niemand aan de lijn. Meer informatie zou heel fijn zijn,

Nieuwe woningen worden door KPN tegenwoordig vaak direct op glasvezel aangesloten. Als deze nieuwe woningen midden in een wijk staan waar nog geen glasvezel ligt, dan kan het gebeuren dat die nieuwe woningen glasvezel krijgen. En de omringende huizen (nog) niet. Die situatie is mogelijk bij u van toepassing. 


Oke, ik snap het. Alleen jammer dat wij daar zoveel overlast van hebben en dat mogelijk weer de stoep open moet om de rest van de straat aan te sluiten. Kunt u zien of weet u wanneer wij aangesloten worden op glasvezel?


Oke, ik snap het. Alleen jammer dat wij daar zoveel overlast van hebben en dat mogelijk weer de stoep open moet om de rest van de straat aan te sluiten. Kunt u zien of weet u wanneer wij aangesloten worden op glasvezel?

Nee. Dat kunt u zien op http://netwerk.kpn.com. Als daar voor uw adres niets staat, dan is er niet meer informatie. Een KPN medewerker weet dan ook niets meer.

Die nieuwe huizen zullen waarschijnlijk ook aangesloten zijn op water, elektriciteit en riolering. Daarvoor moet ook de straat open. Dat veroorzaakt natuurlijk overlast. Maar dat is gewoon normaal. Dat hoort bij het proces van nieuwbouw. Ik snap eigenlijk niet waarom KPN dan de schuld moet krijgen van die overlast. Daarbij is de kans ook aanwezig dat er nog meer glasvezelpartijen ook allemaal hun eigen kabeltje aangelegd hebben. Bijvoorbeeld Odido. Of Delta. En Ziggo heeft misschien zijn coax kabel aangelegd.


Ja dat klopt, daar zijn de huizen ook op aangesloten. Maar als zonder mededeling je stoep open ligt en je eruit moet met de auto, is dat niet zo leuk. De tweede keer toen ze van KPN netwerk kwamen, kwam degene die bij ons voor bezig was netjes aan de deur om te vertellen wat ze aan het doen waren en dat ze de volgende dag nog terug moesten komen, ik heb gezegd dat ik blij was dat hij aan de deur kwam om het te vertellen. Dus ik geef niet KPN de schuld, maar als ze het van te voren hadden laten weten was er niks aan de hand geweest.


Hi @NCorré, het is inderdaad niet fijn om last van werkzaamheden te hebben, zeker als ze niet zijn aangekondigd. Netwerk is de tak van KPN die voor de glasvezelaanleg zorgt en het glasvezelnetwerk beheert. Wat je kunt doen, is deze feedback bij ze aankaarten, omdat het vanuit hen geregeld wordt. Ook kan je dan meteen navraag doen over de status (of planning) van jouw glasvezelaansluiting en of dit toch nog gaat komen. Dit kan je doen via de contactpagina van Netwerk.


bedankt voor de informatie, ik ga het navragen.


Reageer