Skip to main content
Antwoord

Waarom loont het niet om een vaste klant te zijn?

• November 20, 2025
  • 6 reacties
  • 105 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Zojuist een speciaal aanbod voor mij gehad.

ik ben per maand duurder uit met 3 lopende abonnement als vaste klant dan een nieuwe klant.

Waarom loont het niet om een vaste klant te zijn?

nieuwe klant betaald 52 euro per maand voor een internet abonnement. En die krijg er nog een Dyson bij.

ik als bestaande klant.

mag kiezen uit een aantal maanden korting maar betaal uiteindelijk 54 en wat cent per maand..

en dan heb ik geen nieuwe Dyson.

ik vind het een beetje raar.

bel je de klantenservice krijg je te horen dat het nu eenmaal zo is.

geef je aan dat je dan over gaat stappen en dan wordt er gezegd ik ga het noteren tot ziens.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Bas Spil ,

ik als bestaande klant.

mag kiezen uit een aantal maanden korting maar betaal uiteindelijk 54 en wat cent per maand..

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2025) propositie en KPN TV+. Je betaalt dan dezelfde prijs als nieuwe klanten. (los van een tijdelijke korting die zij mogelijk kunnen kiezen.)  

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

6 reacties

• November 20, 2025

Dat welkomstcadeau krijg jij natuurlijk niet. Maar als je overgaat naar de nieuwste abonnementsvorm, dan kan jij wel 1 gbit voor € 52,50 krijgen. Alleen je moet hier bij de klantenservice nadrukkelijk om vragen. Ze bieden je dat niet uit zichzelf aan. Ze hebben bij KPN liever dat jij je oude abonnement verlengd. Dat is lucratiever voor KPN. 

En als je niet tevreden bent met wat je krijgt, gewoon overstappen. Het is alleen wel de vraag of je dat nu moet doen. Ik zou nog ff wachten als ik jou was...

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 20, 2025

Als je buiten je contract zit ​@Bas Spil kun je je abo beter aanpassen dan verlengen, dan ben je of goedkoper uit of je krijgt meer voor hetzelfde geld.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • November 20, 2025

Hallo ​@Bas Spil ,

ik als bestaande klant.

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2025) propositie en KPN TV+. Je betaalt dan dezelfde prijs als nieuwe klanten. (los van een tijdelijke korting die zij mogelijk kunnen kiezen.)  

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 21, 2025

Ik betaal nu 54€ per maand voor internet zonder TV+ met 100MHz bandbreedte (is max in mijn wijk) met steeds vaker snelheidsverlies de laatste tijd. Persoonlijk advies blijft 54€ per maand. Ik ben contractvrij, maar zit helaas nog vast vanwege kpnmail. Ik ben erg tevreden met NLZiet via Apple TV en wil niet over naar TV+, want dat is nog een extra kastje (bovendien van Google met alle privacy onzekerheden) en vanwege de slechte ervaringen van anderen die ik in mijn omgeving hoor. Ik ben dus vaste klant, moet en wil vaste klant blijven, maar ik ben geen tevreden vaste klant. Ik zit niet te wachten op een kado zoals een Dyson. Maar als een andere abonnee maar 42€ betaald voor hetzelfde product waar ik 54€ voor betaal, vind ik dat op zijn zachts gezegd niet erg klantvriendelijk. Als iemand een suggestie heeft hoor ik dit graag. Bijvoorbeeld, KPN (of misschien wel de ACM) zou kunnen overwegen, zoals met telefoonnummers, om e-mail of andere diensten mee te nemen naar een andere aanbieder of ander contract. 

• November 21, 2025

@FLMVDB je kunt gewoon overstappen naar de nieuwste abonnementsvorm. Gewoon bellen en zeggen wat je wil.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 21, 2025

Wat houd je tegen om over te stappen naar het tv+abonnement als je toch de optie tv niet neemt??