Skip to main content

Ik heb gisteren mijn oude Alles-in-1 abonnement omgezet naar Hussel 100mbit + TV.

Nu kreeg ik een mail dat er een monteur langs moet komen om mijn aansluitpunt aan te passen. Volgens de telefonische helpdesk van KPN is dit noodzakelijk maar men geeft niet aan waarom. Volgens mij is de internetsnelheid van Alles-in-1 ook 100mbit. Waarom moet er dan eerst een monteur langskomen?

 

*admin: afgesplitst

Ik heb gisteren mijn oude Alles-in-1 abonnement omgezet naar Hussel 100mbit + TV.

Nu kreeg ik een mail dat er een monteur langs moet komen om mijn aansluitpunt aan te passen. Volgens de telefonische helpdesk van KPN is dit noodzakelijk maar men geeft niet aan waarom. Volgens mij is de internetsnelheid van Alles-in-1 ook 100mbit. Waarom moet er dan eerst een monteur langskomen?

Hallo @Michael001 , heb je een glas- of een koperverbinding?

 


Ik heb gisteren mijn oude Alles-in-1 abonnement omgezet naar Hussel 100mbit + TV.

Nu kreeg ik een mail dat er een monteur langs moet komen om mijn aansluitpunt aan te passen. Volgens de telefonische helpdesk van KPN is dit noodzakelijk maar men geeft niet aan waarom. Volgens mij is de internetsnelheid van Alles-in-1 ook 100mbit. Waarom moet er dan eerst een monteur langskomen?

Hallo @Michael001 , heb je een glas- of een koperverbinding?

 

Ik heb een glasvezel verbinding. 


@Michael001 

Misschien heeft u nog een 100 mbit glasvezelmodem. In theorie precies goed. Maar in de praktijk kom je vaak toch niet hoger dan 95 mbit ofzo en haal je net niet helemaal de 100 mbit. 

Daarom krijgt u nu misschien een 1000 mbit glasvezel modem. Daarop haalt u zeker de 100 mbit. Misschien nog wel een beetje meer.


Ik verwacht dat onze leverstraat inderdaad ook automatisch bij het wijzigen van het abonnement een dragerwissel heeft ingelegd om van Ethernet-over-Fiber (maximaal 100Mbps, in de praktijk 94Mbps) over te gaan op Gigabit-over-Fiber (maximaal 1000Mbps, in de praktijk 940Mbps). Hiermee zou je bij een 100Mbps van maximaal 94Mbps waar eventuele tv-streams nog vanaf gaan overgaan naar 122Mbps waar de tv-streams niet vanaf gaan.

Zou je eens een foto van het huidige aansluitpunt kunnen sturen? Kans is groot dat ik aan de hand daarvan al een hele hoop kan zien :)


@NHendriks 

Kun je hier iets mee?

 


Zekers! Dat is een EoF-NT en die zal dan ook door de monteur vervangen worden voor een GoF-NT. Tenminste, het lijkt mij dat er daarom een monteur ter plaatse moet komen. Dan ben je gelijk klaar voor de toekomst of als je je snelheid wilt aanpassen naar bijvoorbeeld 200Mbps of gigabit.


Oké dan is het mij duidelijk. Dank voor je reactie!:thumbsup: