Skip to main content
Antwoord

Waarom pas een noodpakket na 48 uur en geen monteurs in het weekend?

• September 6, 2025
  • 10 reacties
  • 141 keer bekeken

Waarom kan er alleen een noodpakket aangevraagd worden na 48 uur zonder verbinding? Dan is het toch geen noodpakket meer. Er waarom kunnen monteurs van de storingsdienst niet in de weekenden langskomen. 

Beste antwoord door Ik_Combineer

Ja dit is gewoon het beleid bij KPN, en dan kan het niet mooier gemaakt worden dan het is.

Dit is geen beleid, als er wordt verwacht dat een storing langer dan 48u gaat duren dan kan er gewoon een noodpakket vanaf minuut 1 worden gestuurd. Wel is het zo dat er over het algemeen eerst een monteur komt om te kijken wat er nou aan de hand is. Als er geen verbinding is omdat de DSL kabel los zit wil je geen kostbare noodpakket opsturen.

Monteurs komen in het weekend alleen bij zakelijke klanten.

Wij komen 24/7 bij zakelijke klanten. Op zaterdag werken er ook gewoon monteurs voor storingen. Op een zaterdag (of avonddiensten 1700-2100) doen we enkel geen installaties en migraties naar pairbonding / glasvezel. Wel is het zo dat er maar een fractie werkt van wat er doordeweeks werkt. Gemiddeld doet een monteur 1 zaterdag dienst per maand. Dus we hebben maar 1/4e capaciteit op zaterdagen. 

10 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • September 6, 2025

Ja dit is gewoon het beleid bij KPN, en dan kan het niet mooier gemaakt worden dan het is.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • September 6, 2025

Dit is geen beleid, als er wordt verwacht dat een storing langer dan 48u gaat duren dan kan er gewoon een noodpakket vanaf minuut 1 worden gestuurd. Wel is het zo dat er over het algemeen eerst een monteur komt om te kijken wat er nou aan de hand is. Als er geen verbinding is omdat de DSL kabel los zit wil je geen kostbare noodpakket opsturen.

Wij komen 24/7 bij zakelijke klanten. Op zaterdag werken er ook gewoon monteurs voor storingen. Op een zaterdag (of avonddiensten 1700-2100) doen we enkel geen installaties en migraties naar pairbonding / glasvezel. Wel is het zo dat er maar een fractie werkt van wat er doordeweeks werkt. Gemiddeld doet een monteur 1 zaterdag dienst per maand. Dus we hebben maar 1/4e capaciteit op zaterdagen. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • September 6, 2025

Dat is juist wel een beleidsregel..
Bij een verwachting van meer dan 48 uur een noodpakket, beleid dus.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 6, 2025

Maar niet dat we hem na 48 uur sturen. Enkel als een storing 48 uur of langer duurt. Topicstarter geeft aan dat we het pas na 48 uur kunnen opsturen. En dat is onjuist.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • September 6, 2025

Ja, dan is het beleid anders dan TS zegt, maar uiteindelijk is het wel een beleidsproces van KPN zoals ik aangaf. Nog steeds beleid maar iets anders dan geschetst, dat wilde ik duidelijk maken.

Dat is juist wel een beleidsregel..
Bij een verwachting van meer dan 48 uur een noodpakket, beleid dus.

Bij ons was de verwachting dat langer ging duren maar ze kon de aanvraag niet versturen vertelde de medewerkster van de helpdesk. Heel bijzonder dit. 

• September 8, 2025

Er is maar een beperkt aantal noodpakketten beschikbaar. Misschien waren ze gewoon op.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Foutcode digitenne, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Werkt alles inmiddels al? Ontzettend vervelend om zo lang zonder te moeten zitten!

Inmiddels werkt alles weer. Ik ben benieuwd wanneer ik een credit nota krijg.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • September 10, 2025

Meestal in de maand erna bij het gewone factuur, kan nog even duren dus.