Skip to main content
Vraag

Waarom staat er niet meer informatie in het bericht over de storing?

• 20 juli 2025
  • 10 reacties
  • 131 keer bekeken

Sinds gisteren middag storing , eerst lang moeten zoeken, alles gereset , op internet gekken of er een storing was. Nee geen storing. Alles weer aan/uit gezet alle kabels gecontroleerd.  Nog steeds geen verandering. Nogmaals via hotspot gecontroleerd of er echt geen storing was. Ja nu opeens wel , terwijl ik al uurtje bezig was om de storing te verhelpen. Nu staat er een tijd en precies 12 uur later een tijd dat storing verholpen zou zijn. Helaas 16 uur later nog steeds geen internet.  Weer eens op internet gekeken en eindtijd storing is gewoon precies 12 uur door geschoven. Ik dacht ik bel, ja wordt er gezegd er is een storing,  voor meer info kijk op de site. Op de site gekeken, melding er is een storing geen extra info, hoelang of wat de storing is of in ieder geval,iets. Nee nul extra info. Toen kreeg ik een aardige dame aan de telefoon, stond me keurig te woord. Compliment , maar ook zij kon geen extra info geven. Wel gaf ze me extra data zodat ik via mijn telefoon kon internetten zonder extra kosten. (Gelukkig had ik mobiel van KPN) .

Zojuist is de eindtijd weer verlengd met 12 uur , en nog steeds geen uitleg waarom. Of is het omdat het zondag is en dan de klant niet belangrijk is? 

geef info, leg uit waarom en niet gewoon de eindtijd elke keer met 12 uur verlengen.

10 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22494 reacties
  • 20 juli 2025

Maar waarom wil je uitleg? Wat weet je als er verteld wordt dat er achter in de kast wellicht een printplaat kapot is? Juist helemaal niks. En het is weekend en half Nederland is met vakantie. Dus duurt het allemaal wat langer. En waarschijnlijk weet kpn ook niet wat er aan de hand is. Er zal eerst een aannemer naar toe moeten om het probleem te beoordelen en dan zal kpn bijgepraat worden. Kpn heeft er geen baat bij om storingen langer te laten duren dan nodig dus er wordt aan gewerkt. 

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 20 juli 2025

@Joep1965 klopt hoor, maar wat enorm irritant is, is de zeer slechte informatievoorziening. Deze storing is al sinds vrijdag einde dag aan de gang, en je hoort niets, je vindt niets op de site, niets. En dat is wat vervelend is. Je moet heel veel moeite doen om er achter te komen dat er uberhaupt wat is. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22494 reacties
  • 20 juli 2025

Ik snap het hoor. Ik zou ook zo denken 😉. Ik hoop dat het snel is opgelost.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 20 juli 2025

Precies wat ik bedoel, gewoon iets van de kabel is beschadigd of een printplaat is defect zou al prettig wezen. Ik heb nu het idee dat er niks gebeurt. Aan de telefoon werd gezegd dat het een postcode gebied was en dat er dus meerdere adressen last van zouden hebben. Dus dat er zeker actie genomen zou worden. Nu lijkt het meer , we zeggen dat we druk zijn, geen info geven, en maandag zullen we een kijken wat we voor die lastige klanten kunnen doen. Laat de klantendienst ze voorlopig maar zoet houden. Want ook die hebben geen info, alleen maar mensen die “moeilijk” doen.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22494 reacties
  • 20 juli 2025

Er moet vaak wel heel wat gebeuren. Er moet een monteur naar toe om het probleem te analyseren. Dan moet er een aannemer gevonden worden, die stuurt een graafploeg, er moet een lasploeg naar toe, soms moet de gemeente een vergunning afgeven. Het is voorgekomen dat er 1200 vezels gelast moesten worden. Dat is gewoon heel veel werk. En die aannemer praat kpn maar één of twee keer per dag bij want hij is aan het werk. 

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 20 juli 2025

Ik weet exact hoe het werkt, beste Joep. Overigens hoeft die aannemer niet gevonden te worden, deze zijn allemaal (regionaal) gecontracteerd voor die klussen die de monteurs van KPN zelf niet kunnen, willen of mogen uitvoeren.  Vwb de vergunning, is doorgaans voor dit soort dingen een simpele moormelding voldoende. Ze liggen ook nog eens ondiep, dus de klic is ook zo geklaard. En nogmaals: ik snap te goed uit 1e hand dat dit soort dingen tijd kunnen kosten. Het gaat hier om de slechte informatievoorziening.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hoi ​@Hogies. Welkom op de community! Bedankt voor je bericht. Ik snap dat het erg frustrerend is als je al van alles hebt geprobeerd en geen duidelijke info kunt vinden. Fijn dat je goed bent geholpen aan de telefoon en extra data hebt gekregen.

Bij een grote storing is niet altijd direct een eindtijd bekend. Daarom schuift de melding automatisch 12 uur op. Zo weet je dat er nog aan gewerkt wordt. We begrijpen dat dit verwarrend is en werken eraan om dit te verbeteren.

Bedankt voor je feedback, Ik geef dit door en hoop dat deze storing snel is verholpen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 23 juli 2025

Helaas, storing is nog steeds niet verholpen, en wat nu de oorzaak precies is weet ik ook nog niet.  
Maar nog belangrijker, wanneer hij nu echt verholpen is, is ook nog niet bekend. Wordt nog teruggebeld werd me gezegd , zei die mevrouw van de klantenservice trouwens ook zaterdag, ik wacht nog steeds…….

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 26 juli 2025

Vandaag een week verder, en nog steeds werkt het niet. Monteur woensdag thuis geweest, alles aan mijn kant is in orde. Fout is “og” en waarschijnlijk kabel onjuist gerepareerd. Gisteren gebeld door onderaannemer of ik de komende twee (2) weken thuis ben. Dan zijn we dus als het tegenzit 3 weken verder , zonder garanties.  Ziggo zegt binnen 3 werkdagen  een werkende installatie te hebben. KPN lukt het niet in een week , misschien zelfs niet in 3 weken. Wat is dit voor een organisatie. Niemand weet iets, helpdesk is erg behulpzaam, maar kan eigenlijk niks anders doen dan zeggen “ wachten”.  Organisatie is te groot geworden en lijkt wel een sjoel club, doorschuiven naar de volgende. Ongelofelijk slecht .  Niemand wil doorpakken of kan doorpakken en mensen hoger in lijn zijn niet bereikbaar, verschuilen zich achter hun medewerkers die het vervelende werk mogen doen. Want als je vraagt , verbind me even door met je leidinggevende kan en mag dat niet.   
Je wordt niet teruggebeld en zeker niet door een leidinggevende, vraag me trouwens af wat ze doen met “ het gesprek wordt opgenomen voor trainingsdoeleiden” volgens mij niks of alleen wat past in de training “ hoe frustreer je je klanten” , want dat kunnen ze.

we wachten af……….

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

@Hogies Wat vervelend dat je nu al een week zonder internet zit, en dat het misschien nog langer gaat duren. Dat is erg lastig, zeker als je internet nodig hebt voor werk of thuis. Je zegt dat de monteur is geweest en dat alles bij jou in huis goed is. Dan is het extra frustrerend dat het probleem nog steeds niet is opgelost. 

Ik hoop dat het probleem zo snel mogelijk is verholpen en dat je snel weer online bent. Vergeet je niet om op tijd weer een nieuwe data bundel aan te vragen zodat je tijdens deze storing toch nog gebruik kan maken van internet.  

Reageer