Skip to main content
Beantwoord

Waarom stopt KPN Service Plus?

• 9 december 2024
  • 60 reacties
  • 2263 keer bekeken

Toon eerste bericht

60 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 411 reacties
  • 5 februari 2025
Marcia van KPN schreef:

Er wordt inderdaad erkend dat dit helaas nog steeds niet bij elke beller goed gaat, heel vervelend! Als je jouw internetproduct gekoppeld hebt in je MijnKPN, dan kan je een belafspraak inplannen, zodat je door een collega van Service Plus wordt teruggebeld! Wat er precies aan de hand is, weet ik niet, maar voor nu is dit dan de beste oplossing. 

Net nog een keer geprobeerd. Kwam uit bij reguliere helpdesk. Opgehangen. bel afspraak gemaakt en werd binnen 15 minuten teruggebeld door service plus. Probleem met 1password manager is opgelost als het goed is. Mooi.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

Fijn! Dank voor de terugkoppeling :-).

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 15 februari 2025

Wij hebben een Plus abonnement, dus gelukkig lijkt er voor ons voorlopig niets te veranderen.

Ik had liever gezien dat Plus nog steeds aangeboden wordt, maar in uitgeklede vorm. Dus niet als een tech helpdesk, maar specifiek over vragen m.b.t. tot de KPN verbinding. Ik ben het ermee eens dat de KPN helpdesk vriendelijk en behulpzaam is, maar als je bijvoorbeeld met de vraag komt over het installeren van een eigen ONT, dan mist gewoon de technische kennis. Ik heb daarvoor destijds ook de service tool gebruikt en werd netjes teruggebeld, maar ze kregen het veranderen van de ONT niet voor elkaar.

Daarna heb ik tweemaal contact met Service Plus gehad en die hadden het in vijf minuten geregeld. De mensen daar hadden duidelijk heel erg veel technische know-how. Ik zou de dienst niet vaker dan eens per jaar of per twee jaar gebruiken, maar voor de mogelijkheid meteen een technisch persoon aan de lijn te krijgen in het geval van een probleem met de aansluiting of verandering aan de aansluiting, betalen we graag 60 Euro per jaar extra.

Dat het in de bestaande vorm van een meer algemene helpdesk niet uit kan, ligt voor de hand. Met een fatsoenlijk uurloon zijn alle marges binnen no-time weggeblazen door mensen die elke maand een uur aan de telefoon hangen.

Mocht Plus helemaal weggaan, dan ga ik waarschijnlijk naar de concurrent die ook een zielsverwant van Xs4all is. (Ik begrijp ook volledig dat technische gebruikers slechts een minuscuul aandeel van het klantenbestand is en het misschien lastig is te bedienen voor een grote provider.)

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8205 reacties
  • 15 februari 2025

Beste ​@nonagoninf , zolang als jij niets aan je pakket aanpast of een andere abonnementsvorm kiest, blijf ServicePlus voor jou gewoon bestaan.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@nonagoninf 

Ben het volledig met je eens als tevreden klant van KPN.
De medewerkers van KPN Service Plus hebben veel technische kennis is huis, en zijn daarnaast ook je directe aanspreekpunt bij storingen, problemen en ander zaken met betrekking tot KPN.
Je wordt er altijd goed en vriendelijk geholpen, en er zit gaan tijdsdruk op al duurt het gesprek (bij wijze van spreken) een uur.
Zelf ben ik ook klant bij KPN Service Plus, en zal deze optie ook nooit uitzetten.

Dus zet de optie KPN Service Plus NIET UIT binnen je huidige KPN Thuis abonnement, dan kun je hiervan gewoon gebruik blijven maken, zoals mede community lid ​@JanD al schreef in zijn reactie.

Voor de huidige groep klanten, die een abonnement op KPN Service Plus hebben, veranderd er helemaal niets aan deze dienstverlening, alles blijft zoals je gewend bent.

Als je deze optie uitzet, kun je het niet meer opnieuw aanvragen.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 15 februari 2025
JanD schreef:

Beste ​@nonagoninf , zolang als jij niets aan je pakket aanpast of een andere abonnementsvorm kiest, blijf ServicePlus voor jou gewoon bestaan.

Dat weet ik. Het is meer dat ik veel vrienden/collega’s in tech heb en Service Plus een reden was om KPN warm aan te bevelen. Jammer dat er nu een groot voordeel weg is gevallen (ze kunnen immers als nieuwe klant geen Plus meer krijgen, tenzij ze een Fritz!Box huren, maar veel zullen eerder Ubiquiti, OPNsense e.d. willen gebruiken, dus een beetje zonde).

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8205 reacties
  • 15 februari 2025

Beste ​@nonagoninf en ​@Michel.uit.Arnhem bij de nieuwe combivoordeelprpositie wordt het bij level 3 wel weer aangeboden, zie onderstaand voorbeeld:

ServicePlus weer terug in Level#3

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 15 februari 2025
JanD schreef:

Beste ​@nonagoninf en ​@Michel.uit.Arnhem bij de nieuwe combivoordeelprpositie wordt het bij level 3 wel weer aangeboden, zie onderstaand voorbeeld:

ServicePlus weer terug in Level#3

Bedankt, dat is goed nieuws!

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@JanD & ​@nonagoninf 

Even een rectificatie plaatsen, om misverstanden en verwarring te voorkomen.

De Service Plus in Level 3 van de combivoordelen, is niet dezelfde Service Plus die wij in ons abonnement hebben zitten, en waar we ook maandelijks voor betalen.

Service Plus in Level 3 geeft je alleen voorrang in de wachtrij als je belt met de reguliere klantenservice, plus 50% korting bij aankoop van bijvoorbeeld een telefoonhoes bij een KPN Winkel.

KPN Service Plus (voorheen Tech Desk) is niet meer af te sluiten, als je deze optie nog niet hebt afgesloten binnen je abonnement.
Vandaar dat je KPN Service Plus ook niet moet uitzetten binnen je abonnement, want er is dan geen weg meer terug, ook niet binnen Level 3!

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Is trouwens ook terug te vinden in de speciaal aangemaakte topic door moderator ​@Shyrin van KPN over de lancering van de vernieuwde combivoordelen.

Ik zit in het hoogste level, wat houdt Service Plus in?

Zit jij in het hoogste level (3) van het nieuwe Combivoordeel, dan krijg je daar gratis Service Plus bij! Dat betekent dat je

• voorrang krijgt in de wachtrij als je contact opneemt via de MijnKPN app. Je wordt altijd verbonden met de meest geschikte medewerker.
  • Je krijgt een exclusieve korting van 50% op telefoonhoesjes- en accessoires (m.u.v. Apple originals) in de KPN winkel.

Let op: Heb je nu al de extra Service+ optie voor 5 euro per maand?
Dan blijft dit hetzelfde, ook de service die je gewend bent blijft onveranderd. 

Reageer