Skip to main content

Ongeveer 4 dagen voor de daadwerkelijke firmware update ontving ik keurig een e-mail van de KPN dat op de bewuste dag tussen 0:00 en 06:00 uur er een firmupdate zou plaatsvinden.

De andere dag zou ik de Experiabox een minuut zonder stroom moeten zetten als er die dag een storing zou optreden. Het Internet en ook de TV lag er de volgende ochtend volledig uit. WiFi en of Lan-verbindingen waren niet meer mogelijk. Het resetten door een stroomonderbreking had geen enkele zin.

De helpdesk gebeld en de betreffende dame heeft mijn systeem op afstand gereset. Internet was weer mogelijk, maar ik was wel alle instellingen kwijt. In tegenstelling tot andere gebruikers had ik geen enkel probleem mijn instellingen aan te passen en vast te leggen. Na een herstart was ik niks kwijt.

Ik vind persoonlijk dat de complete interface lekker is opgefrist. Ik heb naast de Experiabox een externe eigen router geïnstalleerd die het werk van de Experiabox overneemt. Veel krachtiger dan de V10 en uitgerust met WiFi 6E dat in huis een digitale snelweg heeft opgeleverd.

Ik vraag mij wel af waarom bij een mega update van de firmware van de V10 niet breder wordt gecommuniceerd, dat na een update je tegen problemen aan kunt lopen waar ik tegenaan liep en wat je daarna zal moeten doen.

Hoi ​@Glasblazer .  Ik denk dat we dat bewust niet doen omdat het bij de meeste gebruikers geen issues oplevert.  We draaien die update in batches en bij heel veel gebruikers gaat het geruisloos en zonder problemen.  Uiteraard kun je hier terecht als er toch iets misgaat en kan de community of een moderator de zaak weer op gang helpen.  

het update script  probeert de instellingen te behouden.  Dit gaat helaas lang niet altijd goed.  Ik denk dat dát wel een goede les voor ons is om duidelijker te communiceren.  

Gelukkig is het allemaal wel weer goed te krijgen met een harde reset.  In jouw geval lijkt het iets complexer en moest de helpdesk er bij te pas komen. Dat zijn (gelukkig) uitzonderingen. 

Reageer