Skip to main content

Goedeavond.

 

Graag verander ik de naam en het ww van de v10.

 

Het veranderen lukt wel, echter alleen veranderd dan de naam en het ww van de v10 en niet van de superwifi.

 

Dus dan zie ik op mijn telefoon bij Wi-Fi verbindingen mijn veranderde naam staan en daar onder de VRV..... van de superwifi.

Wanneer ik inlog op mijn veranderde naam vervalt de werking vd superwifi en heb ik alleen Wi-Fi via de router.

 

Ik heb ingelogd in de router en bij WLAN de naam van de router veranderd en het ww.

 

Inmiddels heb ik dit weer gereset, maar ik zou graag weten hoe ik juist krijg.

 

Alvast bedankt. 

 

Mvg

Dag @Renzz. Van harte welkom hier. Dat klinkt alsof de SuperWifi punten de gegevens van je Experia Box V10 niet automatisch overnemen. En dat is wel de bedoeling. De WiFi op je Experia Box zou daarnaast uitgeschakeld moeten worden door de SuperWifi punten. Heb je iets aan de stappen die @Nick83 in dit topic beschrijft? Daarmee zou het moeten lukken. :slight_smile:


Heeft u echt de v10? Of heeft u de v10a?

Indien u de v10 heeft, dan zou wifi op deze Experiabox eigenlijk uitgeschakeld moeten zijn als u de SuperWifi's aangesloten heeft.

Als u handmatig de WiFi weer inschakeld, dan nemen de SuperWifi's niet automatisch de gewijzigde netwerknaam over.

U kunt inloggen op de SuperWifi's via http://192.168.2.151. Daar kunt u dan de netwerknaam wijzigen.


Goedemiddag. 

 

Het betreft de V10A excuses.

 

De superwifi werkt prima, boven heb ik er een bedraad staan middels een netgear switch en in de schuur heb ik er een draadloos staan zodat we in de tuin ook Wi-Fi hebben.

Het werkt allemaal prima verder.

 

Echter wou ik de naam en ww veranderen.

Wanneer ik dit doe, veranderd hij de naam van de v10a wel, maar daarna blijven er twee wifi's actief, los van elkaar.

De ene is van de superwifi en de ander is de v10a met zijn aangepaste naam en ww.

Ik kan dan dus kiezen tussen deze 2, ik zou graag willen dat dit weer samengevoegd werd en dan onder de aangepaste naam.

 

Wanneer ik inlog op de router en ik zet deze weer terug naar de instellingen waarmee ik hem ontvangen Heb, schakelt hij gewoon weer over op 1 Wi-Fi inclusief de superwifi. 

 

Mvg


Heeft u al eens ingelogd op http://192.168.2.151?


Hij geeft aan dat de site niet bereikbaar is.

 

Mvg


Duidelijk, @Renzz. Als je de SuperWifi punten aansluit op de Experia Box V10a, blijft de WiFi van de Experia Box V10a inderdaad gewoon actief. Wel hoort het eerste SuperWifi punt automatisch de gegevens van je modem over te nemen. Als dat niet gebeurt, gaat er iets mis in de communicatie tussen de apparatuur. Het is dan belangrijk om de boel te resetten. Wil je de SuperWifi punten eens loskoppelen, vervolgens de Experia Box resetten, de SuperWifi punten resetten en opnieuw installeren? Dan zou het moeten lukken.


Beste mensen.

 

Ik snap er echt niks meer van.

Gisteren na een avond stuntelen en loskoppelen van alle kabels, v10a box gereset het ww en de naam vd v10a veranderd, en alles weer aangesloten volgens het boekje, en gelukkig het was gelukt…

 

Vandaag dacht ik, ik wil toch een ander ww.  Nou ik ben de hele avond bezig geweest echter zonder het gewenste resultaat..

 

Ik heb denk ik de v10a box wel 10x gereset..

Alles koppel ik af en reset de v10a box,  maar hij lijkt niet goed te resetten of dergelijk.

De naam en ww die ik zelf in eerste instantie ingesteld heb blijven maar terug komen.

Ik log in via de laptop in de v10a en verander het ww en de naam vd box, dan vraagt hij om opnieuw te connecten, dat gaat dan prima.

Op de laptop heb ik dan het gewenste ww. 

 

Dan ga ik de superwifi punten instaleren, uiteraard allemaal gereset.

Ik sluit ze bedraad aan en laat ze updaten, daarna laat ik er uiteraard 1 bedraad bij de v10a staan, de 2e gaat bedraad naar boven via de netgear switch en de derde gaat draadloos naar de schuur… alles brand groen, als ik verbinding zoek op mijn telefoon dan gaat het een paar minuten goed.

 

Maar dan geeft mijn telefoon aan, vertificatie fout... dan probeer ik in te loggen op de Wi-Fi met mijn aangepaste ww.... maar dan is het ww opeens niet meer goed, het ww wat ik eerder ingesteld hebt werkt dan opeens weer.

Terwijl op de laptop wel het nieuwe ww nog steeds werkt.

 

Als ik de v10a reset, en weer opstart, dan blijft mijn aangepaste naam ook gewoon bestaan, je zou denken dat hij dan weer als fabriek af zou zijn.

De Admin inlog is wel weer terug gezet, maar wanneer ik inlog en ik kijk bij WLAN dan staan daar gewoon mijn aangepaste ww en naam staan.

Ik begrijp er echt niks meer van.

 

Groet

 

 


Wat lastig dat het nog steeds niet lukt, @Renzz. Wat ik je nog wil aanraden is om de volgende stappen te doorlopen:

 

  1. Reset je SuperWifi punten door het resetknopje ingedrukt te houden.
  2. Koppel je SuperWifi punten los. 
  3. Wijzig je netwerknaam en wachtwoord voor de Experia Box V10a (dus via de webinterface van de V10a)
  4. Sluit je SuperWifi punten weer aan.

Op deze manier zouden de SuperWifi punten de gegevens van de Experia Box automatisch over moeten nemen. 


Hallo Natasja,

 

Bedankt 

 

Dus eerst de Wi-Fi punten resetten terwijl ze aangesloten zitten op de v10a? 

Dus niet afgekoppeld resetten begrijp ik?

 

Mvg


@Renzz 
Zou eerst de gegevens in de v10a wijzigen en daarna de superwifis resetten. Anders blijf je dit probleem in stand houden 😉


Bedankt voor je reactie. 

 

Als ik de v10a reset, dan gaat hij al niet helemaal terug naar de fabrieksinstellingen, hij blijft terugkomen met mijn veranderde naam en ww.  Wel zet hij het Admin ww terug.

Ik denk dat hier het probleem al begint ipv de superwifi te resetten., maar ik zal het vd week proberen.

 

Gr


Hallo @Renzz,
Het is niet de bedoeling om de v10a te resetten. De handeling die je dan doet lost het probleem niet op.
Het is van belang dat je het wifi wachtwoord aanpast en het wachtwoord. Daarna reset je de superwifi via het resetpinnetje achterin en laat je de superwifi opnieuw de data binnenhalen. 


Hallo @Renzz. De Experia Box hoeft inderdaad niet gereset te worden, zoals @ChrisWissink ook aangeeft. De stappen die @ChrisWissink beschrijft zijn de juiste. Het is van belang dat je inlogt in je Experia Box en daarin je netwerknaam en wachtwoord aanpast. Vervolgens sluit je de SuperWifi punten weer aan. Die horen dan automatisch de gegevens van je modem over te nemen. 


Bedankt voor de reacties. 

 

Op dit moment ben ik er mee bezig.

Zojuist heb ik alle 3 de superwifi's bedraad aangesloten op de router.

Ingelogd op de router en het ww veranderd, daarna heb ik de superwifi's een reset gegeven en 10 minuten laten gaan.

Ik heb ze allemaal blauw zien knipperen en na een tijdje waren ze allemaal groen, ik heb ze nog even 5 minuten laten staan voor de zekerheid. 

Goed, ik log in op de Wi-Fi op de laptop, prima die werkt met het nieuwe ww. 

Nu mijn telefoon, nee hoor vertificatie fout, okey... oude ww proberen dan? En ja het oude ww helaas…

Ik heb dus 2 wachtwoorden blijkbaar? Want op de laptop werkt het nieuwe ww en de oude niet, en op mijn telefoon is het andersom.. 

 

Oke, volgende probeersel, superwifi's los gekoppeld van de v10a, en wederom een reset gegeven en deze 10 minuten laten gaan.

Vervolgens uitgezet en even van het stroom gehaald.

Daarna weer aangesloten op de v10a en het netstroom en aangezet en 10 minuten laten gaan, allemaal blauw geknippert en later allemaal groen.

Zonder resultaat, het nieuwe ww werkt op de laptop prima, maar wederom een vertificatie fout op mijn telefoon met het nieuwe ww en bij het oude ww werkt het wel weer.

 

Oké next. 

Ingelogd op de router via de laptop en heb hier gereset naar fabriekaf. 

Vervolgens alle stekkers behalve de netstroomkabel van de v10a afgehaald en deze ook nogmaals middels het kleine gaatje gereset en 10 minuten laten gaan.

Misschien is dit dubbel? Via de laptop en de v10a zelf? Ik weet niet of het 100% dezelfde werking heeft..

Goed, de v10a even van het stroom gedaan en de rode kabel er weer in gedaan en de v10a weer aangezet.

Eventjes laten opstarten en hij brand weer groen.

Oké de Wi-Fi is weer terug onder zijn farbrieksnaam VRV..…

Vreemd vind ik dat mijn telefoon hem zo weer pakt zonder dat ik een ww in hoef te voeren…maar Goed, ik log even uit en opnieuw in met het ww van fabriekaf, oke die doet het..

Nu ga ik in de router op de laptop het ww en de naam van de v10a veranderen.

Hij vraagt of ik het admin ww wil veranderen, dit doe ik.

Ik ga naar WLAN en pas mijn naam en ww weer aan en klik op save settings. 

Hij wacht tot ik weer connectie maak, maar dit deed hij opeens zelf al zonder dat ik wat deed.

Ik log uit van de v10a.

Ik log in op de Wi-Fi op mijn telefoon, en ja hij pakt het nieuwe ww nu wel top!

 

Nu sluit ik 1 superwifi punt aan op de v10a en laat hem 10 minuten gaat totdat hij een lange tijd groen brand, hij heeft blauw geknippert.

Deze laat ik bedraad staan, en sluit nu het volgende punt aan om hem te laten updaten, wederom 10 minuten.

Ditzelfde doe ik ook met het 3e Wi-Fi punt.

Allemaal los van elkaar, dus 1 tegelijk op de v10a tot hij klaar is.

 

Ze zijn nu allemaal klaar voor gebruik.

1 laat ik bedraad bij de v10a staan, 1 gaat naar de bovenverdieping en staat daar ook bedraad middels een netgear switch, en de 3e gaat draadloos naar de schuur.

 

Wanneer ik nu het 2e Wi-Fi punt afkoppel en hem naar boven breng en hem aansluit op de netgear switch gaat hij netjes groen branden.…

En wat denk je dat er gebeurt??

Boem vertificatie fout nieuwe ww werkt niet meer oude ww wel opeens weer.

 

Kijk ik in de router via de laptop, staat gewoon nog het aangepaste ww dat ik graag wil hebben, en ook kan ik wederom inloggen met het nieuwe ww op de laptop zoals gewenst, en op de telefoon geeft hij vertificatie fout aan en moet ik het oude ongewenste ww gebruiken.

 

En ook op laptop moet ik inmiddels weer het oude ww gebruiken zonder dat ik zelf iets veranderd heb..

Alles voor niks..

 


Hallo @Renzz,
Jeetje je hebt er ook maar een hoop werk aan. Ik heb is je situatie helemaal uitgelezen maar ik zie denk ik een fout die ik wel kan herleiden, en ik je wil is vragen om de WiFi op de v10a is uit te schakelen en te kijken wat de superwifi punten op dit moment doen en wat je apparatuur doet. Zou je dit is kunnen testen? Ik vermoed ook dat jouw telefoon wil verbinden via de WiFi van de V10a en niet de superwifi. 

Wat zegt de KPN thuis app? 

Laat je het even weten?


Hoi 

 

Bedankt dat ga ik morgen even proberen, maar het word er niet leuker op.

Nu heb ik alles weer aangesloten als voorheen en heb opeens geen verbinding meer in de schuur, daar waar hij altijd groen brande, knippert hij nou groen en daarna rood.

En ik heb hem al opnieuw aan de v10a aangesloten om te updaten.

 


Hallo @Renzz,
Hoe ver is die schuur verwijderd van het beginpunt? Het lijkt er op dat de het punt geen stabiele verbinding tot stand kan brengen, ik denk dat de afstand te groot is. 


Hoi Chris 

Hij heeft het weken prima gedaan.

Zelfs vanmiddag nog, maar sinds ik hier mee bezig ben is het een groot drama.

 

Nu heb ik via de thuis app het ww geprobeerd te veranderen, en nu kan ik met geen een ww meer inloggen

 

Mvg


Hallo @Renzz,
Ik ga je denk ik hier morgen even mee helpen. Het begint echt een hoofdpijndossier te worden begrijp ik en dat is helemaal niet de bedoeling voor de simpel moeten werkende SuperWiFi punten. 
Ga je bericht morgen nog even nog even rustig nalezen om is te kijken of we misschien iets simpels over het hoofd zien 😉


Hoi Chris. 

 

Bedankt.

Inmiddels heb ik alles weer werkend gekregen.

Alles brand weer groen, ook in de schuur.

 

Echter zie ik dat ik nog steeds op 2 Wi-Fi's kan inloggen.

De aangepaste naam en de VRV…

De VRV.. is van de modem en de aangepaste naam is van de superwifi's aangezien het ontvangst daarvan overal goed blijft en de VRV... valt dan weg als ik bijv naar de schuur ga.

 

Inmiddels heb ik de thuis app gedownload en ik zie dat ik daar ook het ww kan veranderen.

Is dit aan te raden het via de thuis app te proberen?

 

Mvg 


Hallo @Renzz,

Via de thuis app kun je de superwifi punten makkelijker beheren. Dus je zou het kunnen proberen. Zou je morgen is kunnen kijken wat er gebeurd als je de wifi uitzet op de V10a? 


Hallo @Renzz. Wat frustrerend dat het nog steeds niet is gelukt. Ik zie dat @ChrisWissink je uitstekend helpt. In dit topic is een soortgelijk probleem opgelost door de SuperWifi punten te resetten, de Experia Box te herstarten en vervolgens met behulp van de KPN Thuis app de punten opnieuw in te stellen. Dus het is zeker aan te raden om de KPN Thuis app te downloaden en eens te proberen of het dan wel goed gaat. 


Goedemiddag 

 

Vanmiddag heb ik via de thuis app het ww veranderd.

Ik zag dat de superwifi's blauw gingen knipperen, een tijdje later waren ze allemaal groen en sindsdien kan ik overal inloggen met het nieuwe ww.

Dat is gelukt dus.

 

Daarna heb ik de Wi-Fi op de v10a uitgeschakeld en de superwifi's blijven normaal werken.... opgelost denk Ik? Of moet ik nog iets doen?

 

Ik zag trouwens tijdens de snelheids meting 7 ping en 2 jitter ?

Ik zou niet weten wat het inhoud, maar is dit goed?

 

Bedankt.

 

Mvg


Hallo @Renzz ,

Hehe, er zit positief schot in de zaak. Als je overal in huis nu prima wifi hebt dan is het allemaal goed zo. 

Ik zag trouwens tijdens de snelheids meting 7 ping en 2 jitter ?

Ik zou niet weten wat het inhoud, maar is dit goed?

Dat is allemaal prima. 

Veel plezier met je werkende WiFi punten 🙂


Goedeavond. 

 

Het werkt allemaal weer prima.

Bedankt voor jullie hulp.

 

Met vriendelijke groet,


Reageer