Skip to main content

ik heb twee wifi verstekers aangesloten op de experia box en nu weet ik ,dat het wifi signaal wordt uitgezet.echet nu kan ik als ik het wachtwoord van de experia box wil veranderen dit niet meer doen.ik heb daarom de twee wifi verstekers afgekoppeld maar dan werkt de boel niet meer.Ik dus de modem resetten maar dat help niks.hoe kan ik nu mijn modem wachtwoord veranderen terwijl de twee wifi verstekers aangesloten zitten.

 

Dag @haning. Van harte welkom hier. Ik moet je helaas vertellen dat het niet mogelijk is je wachtwoord aan te passen zonder de Experia WiFi's vervolgens los te koppelen. Het wachtwoord wordt namelijk niet gesynchroniseerd als je dat niet doet. 

Je kunt je wachtwoord veranderen door in te loggen in de Experia Box via http://192.168.2.254. De eerste keer dat je inlogt, kun je het wachtwoordveld leeg laten. Daarna word je gevraagd zelf een nieuw wachtwoord te kiezen. In deze handleiding leggen we uit hoe je je netwerknaam (SSID) en wachtwoord aanpast. 

Als dit is gelukt, dien je de Experia WiFi's te resetten, zodat het wachtwoord kan worden gesynchroniseerd. De Experia WiFi neemt het wachtwoord van de Experia Box namelijk over. Je reset de Experia WiFi als volgt:

  • Koppel de Experia WiFi's los;
  • Druk 5 seconden op de knop 'reset’ (die vind je naast de ethernetpoort aan de achterkant) tot de Experia WiFi uit is. Hij start vanzelf weer op en haalt dan alle gegevens op uit het modem.

Lukt het wel als je deze stappen doorloopt? 

 


Hallo @haning. Ik heb niets meer van je gehoord. Ik hoop van harte dat dit betekent dat het is gelukt om je wachtwoord te wijzigen en je vraag zo is beantwoord. Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan lees ik het graag.


Reageer