Skip to main content

Hallo, ik wil van de KPN Wifi versterker het wachtwoord wijzigen. Nu ben ik via http://192.168.2.254/ de versterker in gegaan. dan krijg ik het scherm met Gebruikersnaam Admin en daarna moet ik het wachtwoord ingeven. Op de onderkant staan 2 wachtwoorden, een Web passwoord en een Wirelesskey, beide wachtwoorden heb ik geprobeerd, maar het lukt niet om verder in de versterker te komen om het wachtwoord te wijzigen. Hopelijk heb ik eea duidelijk genoeg omschreven. Weet iemand een oplossing?

Hallo @danvis 

Welke WiFi versterker heb je? De zwarte, vierkante Experia WiFi of de witte, ronde Super WiFi?

De webinterface van de eerste vindt je hier http://192.168.2.150 en de tweede http://192.168.2.151

Het adres wat jij noemt is van de Experia Box.


Hoi Ruud, allebei niet die je noemt. Het is wel een witte Arcaduan staat op de onderkant.


Hoi @danvis Aha de eerste WiFi versterker. Even gezocht en gevonden.

Op deze pagina (klik hier) op de KPN website wordt deze WiFi versterker beschreven, kies daar voor de optie handmatig instellen. Daar wordt beschreven hoe je toegang krijgt tot de interface.


hmmm de 1e wifi versterker? Ik heb hem vorig jaar pas gekregen, vandaar dat deze ook niet zo'n goed bereik (meer) heeft. Ik ga bovenstaande even proberen.

 


Het is gelukt om in de versterker te komen, het beheerderswachtwoord kan ik aanpassen, maar ik kan nergens vinden waar ik de naam van de versterker en het wifi wachtwoord kan wijzigen. Het lijkt erop dat ik de gegevens van de Experia-box zie, deze wil ik niet aanpassen. dit zijn de mogelijkheden:

 


Ik heb zelf deze Wifi versterker niet, dus moet afgaan op bovenstaande KPN pagina. Bij koppelen neemt de wifi versterker de netwerknaam en wachtwoord over van de Experia Box, lees ik daar. In jouw plaatje lees ik Draadloze verbinding, maar via die optie kan je het niet wijzigen? Dan moet je wachten op een reactie van een ander forumlid of KPN. Succes!


Nou Ruud, hartelijk dank voor je hulp. Ik ben al best ver gekomen……Ik heb in de "draadloze verbinding” wel de naam gewijzigd (hopelijk ben ik nu niet veranderd met alle instellingen van de Experia box). Als ik nu ga zoeken op draadloze verbindingen, kom ik de versterker helaas niet tegen.

Dan hoop ik dat een KPN medewerker mij verder kan helpen, misschien wel met een nieuwere, betere versterker?

Nogmaals bedankt :-)


Laatste suggestie, loop ook de andere opties nog even door. Kijk wat daar nog staat.


Helaas, ik ben alle opties doorgelopen, ik zie alleen de experia box.

Het is eigenlijk wel vreemd dat ik de versterker helemaal niet zie bij de draadloze verbindingen. Misschien is tie wel kapot.


Even voor de duidelijkheid, u heeft dus deze versterker? 

 


Ja, dat klopt.


Ja, dat klopt.

Is deze met een kabel verbonden met de Experiabox? 


Het is gelukt om in de versterker te komen, het beheerderswachtwoord kan ik aanpassen, maar ik kan nergens vinden waar ik de naam van de versterker en het wifi wachtwoord kan wijzigen. Het lijkt erop dat ik de gegevens van de Experia-box zie, deze wil ik niet aanpassen. dit zijn de mogelijkheden:

 

Ik denk dat je bij accespoint instellingen moet zijn. En niet bij draadloze verbinding.


Ja, dat klopt.

Is deze met een kabel verbonden met de Experiabox? 

Yep


Het is gelukt om in de versterker te komen, het beheerderswachtwoord kan ik aanpassen, maar ik kan nergens vinden waar ik de naam van de versterker en het wifi wachtwoord kan wijzigen. Het lijkt erop dat ik de gegevens van de Experia-box zie, deze wil ik niet aanpassen. dit zijn de mogelijkheden:

 

Ik denk dat je bij accespoint instellingen moet zijn. En niet bij draadloze verbinding.

Jaaaa, opgelost. Dit is de oplossing. Bedankt Nick👍


Hoi @danvis, ik lees dat het inmiddels gelukt is. Helemaal top. :) 

Mocht je zo weer vragen krijgen, dan horen we graag weer van je.