Skip to main content

Wij hebben KPN Buitengebied met de modem van Huawei E5186 4Gplus Mobiel Internet Router. Nu wilde ik deze koppelen aan Mijn KPN en daarvoor is een sms gestuurd naar het mobiele nummer van de router. Om dit te kunnen lezen moet ik inloggen op de router, maar ik ben mijn wachtwoord vergeten. Ik heb het eerst geprobeerd met de standaardinloggegevens (admin/admin) en vervolgens met de meest voor de hand liggende inloggegevens, maar nu heb ik het maximaal aantal pogingen bereikt. Hoe kan ik nu inloggen?

Hoi @FrancesH . Ik heb wat  informatie voor jou gevonden:

Hier vind je een pdf met veelgestelde vragen. Mijn advies is dat je die download.

Hier staat onder andere in:

 

Hoe kan ik de sms lezen, die ik moet ontvangen om een MijnKPN account aan te
maken?
De sms-bevestiging na aanmelden voor MijnKPN of KPN Compleet komt binnen op je 4G modem,
maar deze heeft geen eigen beeldscherm. Deze sms kun je in het Webbeheerprogramma (WebUI)
lezen. Dit programma open je via je PC, laptop, tablet of smartphone. Nog eenvoudiger kan het met
de Huawei HiLink App. Deze kun je gratis downloaden via de App store. (Standaard gebruikersnaam
en wachtwoord hiervoor zijn ‘admin’. We adviseren dit aan te passen vanwege veiligheidsrisico’s).
Zie voor gedetailleerde uitleg de Snelstartgids die met het 4G modem is meegeleverd.
De Snelstartgids is tevens in dit document als PDF object toegevoegd, zie hieronder.

 

Laat je weten of het hiermee lukt?


p.s. als jij ooit die inlog hebt aangepast, raad ik aan om het apparaatje te resetten. (voor zover dat kan)


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.