Skip to main content

Graag een heldere stap-voor-stap uitleg hoe ik het wachtwoord van mijn Experia Box kan wijzigen. Type V10A. Ik heb begrepen dat de fabrieksinstelling niet veilig is.

Standaard wachtwoord is inderdaad niet veilig.

Ik ga er vanuit dat je nog nooit wat aan het modem hebt aangepast.
 

  1. Benader het modem via zijn standaard IP adres: 192.168.2.254
  2. Dan kom je op het volgende scherm voor het inloggen. Als dit de eerste keer is, kan je gewoon doorklikken zonder een wachtwoord in te vullen.
  3. Dan krijg je een scherm in beeld waar je een wachtwoord moet instellen.
  4. Kies een sterk wachtwoord.
  5. Nu is je wachtwoord voor je modem aangepast!
     

Succes, laat maar weten als je er niet uit komt 😉

 

Ruben


Hi @Conny1313, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Hierboven staat al omschreven welke stappen je moet ondernemen. Echter moet bij het inloggen het standaard wachtwoord gebruikt worden. Deze staat op een sticker op de Experia Box (witte modem, soms verscholen achter een schuifje). Daarna kan je het wachtwoord (voor het inloggen op je Experia Box) wijzigen! Ben je eenmaal ingelogd dan moet je gaan naar WLAN. Bij SSID kan je de netwerknaam aanpassen en bij WPA Key het wachtwoord.

Je kan ook via onze servicetool 'wifi naam & wachtwoord wijzigen' inloggen en het een en ander aanpassen wat betreft de instellingen!

Wil je laten weten of het hiermee gelukt is? :wink:


@Conny1313, ik heb helaas geen reactie meer gehad. Heb je inmiddels kunnen inloggen op je Experia Box en je wachtwoord gewijzigd?


Reageer