Skip to main content
Op de v10a bevinden zich vier gele poorten. Ethernet 1 t/m 3 en een WAN poort. Kan ik die WAN poort ook als Ethernetpoort (de 4e dus) gebruiken? Ze zijn allemaal geel gemarkeerd tenslotte.

Op andere experia's is de Wan-poort rood. Vandaar mijn vraag.



Is er overigens ook een handleiding van deze nieuwe experiabox waarin alle instellingen beschreven worden?



Mvg

Ben Pereboom
Hi Ben, welkom op het forum. Nee, de WAN kan je niet gebruiken als normale poort. Ik kan je eventueel een switch toesturen als je niet genoeg hebt aan 3 poorten, doe ik graag voor je. Wat een handleiding betreft, zie hieronder. Wil je specifiek iets weten?
Hoi Alex,

Door de omwisseling door KPN van de Experia V9 naar de V10a ben ik van 4 naar 3 ethernetpoorten gegaan dus mis ik er nu één. Wat zijn de kosten van zo'n switch die jij eventueel wilt opsturen?



Mbt de handleiding zou ik graag een uitleg hebben waar alle in te stellen systeemparameters worden beschreven. Immers die bepalen voor een groot deel de functionaliteit van de Experiabox.



Mvg

Ben Pereboom
Hoi Ben. Ik neem het even over.

Die switch krijg je van mij. Zou je daarvoor je profiel kunnen aanvullen zodat ik weet waar ik het apparaat naartoe kan sturen?

Mbt de handleiding zou ik graag een uitleg hebben waar alle in te stellen systeemparameters worden beschreven. Immers die bepalen voor een groot deel de functionaliteit van de Experiabox.


Helaas heb ik dat overzicht niet. KPN levert 'de experiabox' en deze is over het algemeen 'plug & play'. Waar ik mee wil zeggen dat de gemiddelde consument er direct mee uit de voeten kan zonder zelf instellingen aan te passen. Er is wel een webinterface voor de ervaren gebruiker waarin een hoop ingesteld kan worden maar deze wordt officieel niet door ons ondersteund. Vandaar het gebrek aan een 'officieel document' hierover.

We zijn de beroerdste niet en zullen uiteraard ons best doen als jij vragen over deze interface hebt . Ons vaste forumgebruikers zullen hier ook vast het nodige over kunnen vertellen.

Toegang tot de webinterface gaat bij de v10a via 192.168.2.254. De inlog gegevens staan op het kaartje dat bij de experiabox is inbegrepen.
Toegang tot de webinterface gaat bij de v10a via 192.168.2.254. De inlog gegevens staan onder het kaartje dat bij de experiabox is inbegrepen.
Hallo Erwin,

Dank voor het aanbod van de switch (als oud KPN'er weet ik weer waarom ik KPN al 40 jaar een warm hart toedraag. Ik heb mijn persoonlijke profiel aangepast dus weet je nu ook waar de switch heen moet.

Met een dikke 30 jaar ICT ervaring (netwerk was en is niet echt mijn specialiteit) ben ik altijd nieuwsgierig naar de functionaliteit van hardware ;-)

Ik begrijp ook dat KPN al deze pro-instellingen niet tot hun leveringspakket maken.



Ik wacht in spanning op de postbode die mij mijn aanvullende ethernetpoort(jes) komt brengen. Voor nu alvast heel veel dank (ook aan Alex) voor de geboden service en hulp.



Met vriendelijke groet,

Ben Pereboom
Goed om te lezen, Ben. En die nieuwsgierigheid deel ik met je! :-)

Ik heb het opdrachtje verzonden en die switch komt jouw kant op!
Beste Erwin_



Ik heb ook sinds kort een Experia box v10a

Ook ik kom nu poorten te kort.

Had er hier voor 4 en nu maar 3 als de wan poort

niet werkt als een gele poort.

Dan zou een switch de uitkomst bieden lees ik.



Mvg, J. vd B
Beste Erwin,

Enige dagen geleden heeft KPN mij ook spontaan een Experia box v10a toegestuurd. De internetsnelheid is daarmee aanzienlijk verbeterd maar ik mis ook de 4e ethernet poort. Een switch zou voor mij dus ook een prima oplossing zijn. Ik zou het dus zeer op prijs stellen als ik deze van KPN zou krijgen.



met vriendelijke groet,

Jan Bakker
Hallo. Krijgen alle bestaande klanten de V10a? Gaat dat automatisch?
Ik kreeg het modem toegestuurd zonder er om gevraagd te hebben. Weet niet of dit voor alle klanten geldt. Inmiddels heb ik via de klantenservice ook een switch ontvangen omdat ik een Ethernet-poort te kort kwam. Prima service van KPN.
Ok. Super. Ik wacht t af...
Ook ik ben sinds kort in het bezit van een Experiabox 10A.

3 vrij poorten is voor mij ook te weinig. Kan ik ook een switch toegestuurd krijgen?
Hoi allen! Helaas kan ik jullie niet (kosteloos) een switch opsturen. Begrijp me goed, als ik de mogelijkheid had, deed ik het maar hier zijn helaas wel restricties op gekomen. We sturen een switch mee als de klant méér dan 2 itv tuners heeft. In de andere gevallen zul je er zelf een moeten aanschaffen. Mijn advies is dan om een switch te kopen die gigabit en IGMP snooping ondersteund. Gelukkig zijn die heel betaalbaar.

Uiteraard kan ik tegen betaling altijd een switch opsturen. Mocht dat je wens zijn, geef het aan!

Hoe ziet switch eruit en wat kost opsturen


Hoe ziet switch eruit

Die ziet er zo uit:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

en wat kost opsturen

€ 2,50 verzendkosten.

Â