Inmiddels hebben we al eens een nieuwe Experiabox ontvangen wegens een defecte WAN poort nadat de stoom afgeschakeld is geweest.
De eerste keer na het uitzetten van de stroom om een lamp te monteren. Inmiddels is de WAN poort van de laatste Experiabox ook defect geraakt. Weer nadat ik de stroom uitgeschakeld heb om een stopcontact te verplaatsen.
Ik kan zien dat de WAN poort defect is omdat deze als enige poort geen controle lampjes meer geeft en dit de voorgaande keren ook het geval was. Ik heb desondanks de opstartprocedures voor de glasvezelbox en de modem reset reeds doorlopen
Ik lees op de forums dat dit probleem vaker voorkomt na stroomuitval. Maar wat is dan precies de oorzaak dat dit gebeurt bij herstel van de spanning?
Wordt dit probleem wellicht veroorzaakt omdat b.v. het glasvezel kastje een piekspanning geeft bij opstarten? Dit is het in mijn beleving het enige onderdeel dat spanning direct door kan geven aan de WAN poort. Als het glasvezelkasje de oorzaak is dan heb ik met een vervangende modem wel weer internet maar op zijn best tot de stroom er de volgende keer weer af gaat.
Als de Experiabox modem ¨hypergevoelig¨ is dan zou ik deze wellicht beter kunnen vervangen voor een Fritzbox.
De situatie is in ieder geval behoorlijk vervelend en een last omdat we ons werk feitelijk niet goed kunnen uitvoeren op een telefoon verbinding. Wegens afgesproken kinderopvangtijden kunnen we ook niet elke dag naar het kantoor.