Skip to main content

Goedendag,

De verbinding via de wandcontact doos is slecht. Als ik er even tegen aan kom valt de modem uit. Is het mogelijk dat ik er eentje met een USB aansluiting kan krijgen en zijn daar kosten aan verbonden?

De monteur zei destijds al dat dit een heel oud systeem is wat ik nu heb.

 

Met vriendelijke groet, 

Tvgoedhart 

Heb je nu zo’n 4 polige grote stekker ?

Daar van worden de veertjes lam, wat helpt is de stekker er een beetje uittrekken en evt iets achter de stekker doen, stukje karton of zo.

Niet mooi, maar het kan werken.

De stekker een paar keer flink op en neer halen helpt vaak ook.


Ik heb zo'n aansluiting van die telefoons van vroeger. Maar hij is supergevoelig


Dat vermoedde ik al, lapmiddel toepassen zoals ik schreef, voorlopig en dan zien hoe dat verbeterd kan worden, wie dat kan doen tegen welke kosten daar heb ik geen idee van, wachten op een kpn-er ( ik ben een gewone klant ).

Als de monteur toen het al gezien had dan had hij (m/v) daar ook iets aan kunnen doen, al is het maar de veertjes even samen knijpen, kun je zelf ook nog doen trouwens.


Ja dat was mij  idee ook, maar hij was niet in zijn hum, en anders moet ik t bij Telfort neerleggen want ze zijn nog niet helemaal over naar kpn


Hallo @tanny , als klant van Telfort moet je daar je vraag neerleggen, want de thuisabo's vallen nog steeds onder Telfort.

Telefoonaansluitingen werken niet met USB, maar met RJ11-stekkers of die ‘ouderwetse’ stekkers zoals jij bedoelt.

 


Die wandcontactdoor (varkenssnuit) is het z.g.n. IS/RA-punt. Tegenwoordig hebben ze moderne versies (IS/RA-2, in de meterkast). Als je wat aan het IS/RA-punt verandert en er gaat iets stuk zodat het vervangen moet worden bestaat er een kans dat je zelf voor de kosten moet opdraaien. Dus wees voorzichtig.


Hoi @tanny. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je een slechte aansluiting hebt. Ik zie dat KeesYagi al een tijdelijke oplossing heeft gegeven. Als dat het probleem niet verhelpt dan kan je het beste een topic aanmaken op het Telfort Forum, zodat ze jouw daar verder kunnen helpen.


We hebben niets meer van je gehoord, dus ik ga er vanuit dat je het inmiddels al hebt aangekaart bij Telfort. 


Nou ik word van het kastje naar de muur gestuurd,dus ik ga het morgen weer proberen.


Nou ik word van het kastje naar de muur gestuurd,dus ik ga het morgen weer proberen.

Hallo @tanny , vind ik niet, je bent klant bij Telfort, heb je daar je vraag al neergelegd?

 


Ik heb contact met Telfort gehad,maar ik probeer het morgen weer.


Hallo @tanny , het lijkt me dan ook verstandiger alléén nog in het Telfort-forum te reageren om verwarring te voorkomen.

 


Reageer