Skip to main content
Beantwoord

Wanhopig door wifi problemen. Iedere dag moet ik alles opnieuw opstarten!

• February 7, 2025
  • 8 reacties
  • 150 keer bekeken

Ik ben nu zo'n 25 jaar abonnee van KPN, maar overweeg nu echt over te stappen op Ziggo. Een laatste poging: al maandenlang moet ik elke dag opnieuw mijn router (experia box v10) opnieuw starten of de wifi verbeterprocedure via mobiel helemaal doorlopen. Daarna is mijn wifi weer optimaal: 200 MB downloadsnelheid. Echter een dag later is dat weer gezakt onder de 10 MB. 

Wat kan dit zijn en hoe op te lossen?  Nieuwe box?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Paul Bogey, welkom op onze community! Ik zie dat ​@Marlon92 al mooi meedenkt!

De kwaliteit en snelheid van je wifi is afhankelijk van een hoop verschillende zaken.
We hebben hier ook een handig artikel over:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

• February 7, 2025

Is dat op 1 apparaat?  Of is dat op meerdere apparaten? Staat het gastennetwerk uit? Heb je WiFi versterkers of zo iets?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 7, 2025

Alle apparaten. Geen gastennetwerk en geen versterkers.

• February 7, 2025

Hou je op bekabeld aangesloten apparaten wel de juiste snelheid? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 9, 2025

Ja die wel!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 10, 2025

Hoi ​@Paul Bogey, welkom op onze community! Ik zie dat ​@Marlon92 al mooi meedenkt!

De kwaliteit en snelheid van je wifi is afhankelijk van een hoop verschillende zaken.
We hebben hier ook een handig artikel over:

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 18, 2025

Helemaal gelezen maar ik zie geen oplossing voor het probleem dat ik elke avond opnieuw de hele wifi probleemoplosser moet doorlopen..  kan het niet in het modem zitten? Verouderd toch?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik denk niet dat een nieuwe experiabox hierbij gaat helpen eerlijk gezegd, gebruik je naast je experiabox nog andere netwerkapparatuur?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 5, 2025

Nee niet dat ik weet. Wel een NAS aangesloten (bedraad) en verder alleen 3 TV's bedraad. Daar geen probleem. Alleen op mobiel en laptop als ik wifi gebruik.