Skip to main content

Beste KPN-moderators,

 

Kunnen jullie iets kwijt over wanneer de snelheid bij de 1Gbps-variant gelijk wordt getrokken voor zowel de down- als de uploadsnelheid? Nu is het 1Gbps download en 500 Mbps upload en er werd aangegeven dat tegen het eind van dit jaar de snelheid gelijk getrokken zou worden. Intussen zitten we al in september en er is nog niets over gecommuniceerd.

 

Hopelijk kunnen jullie wat duidelijkheid scheppen hierin. 

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

Mike 

Ook ik ben hier benieuwd naar… Hopelijk komt die 1Gbit/s upstream er op korte termijn.


Welkom op ons KPN Forum @mikem98 en hi @mikem98. Bedankt voor jullie interesse in de ontwikkelingen van het 1GB abonnement. Ik zou heel graag willen meedelen wanneer we dit gaan vrijgeven, maar helaas heb ik het antwoord niet. Ik kan dus niet zeggen op wat voor termijn je dit kunt verwachten (eveneens ‘helaas’). Zodra wij hierover geïnformeerd worden, delen we dit natuurlijk met jullie op het Forum! 
 


Eigenlijk best wel raar dat men dit niet kan zeggen.

Er wordt duidelijk gezegd voor het einde van het jaar wordt de 1 Gbps abbos omgezet 1/1 down en up.

Nu is het november en men weet niks maar men belooft het wel.

Dat is niet zo slim wat zo kunnen mensen dadelijk gewoon hun abbo opzeggen omdat jullie het niet waar hebben gemaakt?

Toch een aandacht punt lijkt me


En weet iemand al wanneer de 1Gbps upload komt,

zou toch midden dit jaar zijn ik hoor er verder niks over?


@AliciaLynn De verwachting is dat de upgrade van de uploadsnelheid eind deze maand komt, maar pin me er vooral niet op vast. We hebben namelijk nog geen verdere informatie ontvangen.


Belofte maakt schuld pin je er dus wel aan vast

Ik ben deze mnd vrij om te gaan wanneer ik wil

Zou zonde zijn als kpn ze belofte niet na komt

 

zit toch op zowat  op 80 euro per mnd aan abbo

elke keer een 1000 euro klantje op jaar basis verliezen lijkt me niet goed


Och ik denk dat de aandelen niet zullen wijzigen erom.


Die gaan hooguit omhoog, hoop ik.😁😁


Belofte maakt schuld pin je er dus wel aan vast

Ik ben deze mnd vrij om te gaan wanneer ik wil

Zou zonde zijn als kpn ze belofte niet na komt

Ik vraag me toch af waarom die gigabit upload zo belangrijk is. Ik kan de situaties waar waar ik geweest ben en waar een gigabit abonnement überhaupt waarde had op één hand tellen en zelfs die zouden het ook nog wel met een 500/500 abonnement afkunnen.

 

Voor het geval je het nog niet wist, om bij gigabit de download en upload gelijk te trekken moeten er upgrades aan het netwerk gedaan worden om ervoor te zorgen dat de bandbreedte die beloofd wordt ook ten alle tijde gehaald kan worden. Er is ook nog steeds een wereldwijd chiptekort waardoor het moeilijker is om aan de benodigde spullen te komen om die upgrades uit te voeren. Het fijne weet ik er niet van maar ik dacht dat iedere PoP momenteel met een of meerdere 10GbE-uplinks werkt, er wordt altijd rekening gehouden met een buffer in het geval van uitbreiding. Door alle gigabit abonnementen om te zetten naar 1000/1000 betekent dit dat die buffer kleiner wordt en er dus een upgrade gedaan moet worden naar bijvoorbeeld 25GbE, door dat chiptekort is het zeer aannemelijk dat er flink wat vertraging op zit.

 

  

Die gaan hooguit omhoog, hoop ik.😁😁

Haha, ik hoop het ook. Heb er maar een paar maar het wordt hoog tijd dat ze weer eens omhoog gaan 😅


En weet iemand al wanneer de 1Gbps upload komt,

zou toch midden dit jaar zijn ik hoor er verder niks over?


zie dit bericht de 1gbit verbinding gaat ook bijna het zelfde kosten als de 500/500 verbinding

na de prijsverhoging zal je eigenlijk geen 500/500 nemen maar de 1gbit voor die eurie

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5228781/kpn-vast-internet-abonnement-duurder-prijs-omhoog

 


Dat de prijs van 1Gbps abonnementen naar beneden is gegaan is mijns inziens volstrekt logisch, ik denk namelijk dat er nauwelijks vraag is naar 1Gbps abonnementen. Door de prijs te verlagen probeert KPN alsnog mensen over de streep te trekken om meer geld uit te geven voor iets wat ze, met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, toch niet gaan gebruiken. De werkelijk verbruikte bandbreedte zal bij verreweg de meeste abonnees niet eens boven de 200Mbps uitkomen en waarom meer afnemen als je het toch niet gebruikt. Ook hierbij zien we de "slimme" marketing aan het werk en ik blijf het zeggen, denk na voordat je er in trapt.

Ik had overigens verwacht dat KPN de prijs van het 500Mbps abonnement €55,- had gelaten.


Dat de prijs van 1Gbps abonnementen naar beneden is gegaan is mijns inziens volstrekt logisch, ik denk namelijk dat er nauwelijks vraag is naar 1Gbps abonnementen. Door de prijs te verlagen probeert KPN alsnog mensen over de streep te trekken om meer geld uit te geven voor iets wat ze, met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, toch niet gaan gebruiken. De werkelijk verbruikte bandbreedte zal bij verreweg de meeste abonnees niet eens boven de 200Mbps uitkomen en waarom meer afnemen als je het toch niet gebruikt. Ook hierbij zien we de "slimme" marketing aan het werk en ik blijf het zeggen, denk na voordat je er in trapt.

Ik had overigens verwacht dat KPN de prijs van het 500Mbps abonnement €55,- had gelaten.

En daar hebben we @wjb weer

Echt jammer

dat jij niet sneller als 200/200 wil moet je zelf weten 

Val niet iedereen hiermee lastig elke keer weer op het kpn forum 

Dat weten we nu wel een keer 

Op dit bericht zal zeker wel weer het weerwoord komen zals gebruikelijk 

Succes 

Ik vindt het alleen maar positief van kpn 

 

 


En daar hebben we @wjb weer

Echt jammer

dat jij niet sneller als 200/200 wil moet je zelf weten 

Val niet iedereen hiermee lastig elke keer weer op het kpn forum 

Dat weten we nu wel een keer 

Op dit bericht zal zeker wel weer het weerwoord komen zals gebruikelijk 

Succes 

Ik vindt het alleen maar positief van kpn 

Jij weet het inderdaad wel, maar ik heb het helemaal niet tegen jou. Veel anderen lezen zoiets wellicht voor het eerst en het is niet jij maar de abonnee die ik aan het denken wil zetten. Het is echt onzinnig om meer geld naar de aandeelhouder van KPN te brengen dan strikt noodzakelijk en ik weet zeker dat ruim 90% van de abonnees aan 200Mbps meer dan voldoende heeft.


En daar hebben we @wjb weer

Echt jammer

dat jij niet sneller als 200/200 wil moet je zelf weten 

Val niet iedereen hiermee lastig elke keer weer op het kpn forum 

Dat weten we nu wel een keer 

Op dit bericht zal zeker wel weer het weerwoord komen zals gebruikelijk 

Succes 

Ik vindt het alleen maar positief van kpn 

Jij weet het inderdaad wel, maar ik heb het helemaal niet tegen jou. Veel anderen lezen zoiets wellicht voor het eerst en het is niet jij maar de abonnee die ik aan het denken wil zetten.

Als de abonnee vraagt om 1gbit up wanneer 

Weet hij dat echt wel 

En zal naar tevredenheid de 1gbit down al gebruiken 

 


Als de abonnee vraagt om 1gbit up wanneer 

Weet hij dat echt wel 

En zal naar tevredenheid de 1gbit down al gebruiken 

De meeste mensen hebben geen flauw benul hoeveel bandbreedte ze in werkelijkheid verbruiken en als ze dan eens langzame wifi hebben dan denken ze al snel ... misschien moeten we maar eens ons abonnement upgraden. En hup daar gaan weer een paar euro's per maand door de gootsteen. Prima dat mensen voor 1Gbps kiezen, daar heb ik helemaal geen problemen mee, maar als men daar voor kiest, doe dat dan op reële informatie en niet omdat de verkoper je een worstje voorhoudt terwijl je eigenlijk al verzadigd bent.

 

Ik weet dat jij je altijd weer zult verzetten tegen mijn opmerkingen maar nogmaals, ik heb het niet tegen jou maar tegen de abonnee en ik hoop oprecht dat ze door mijn opmerkingen in ieder geval gaan nadenken over of de keuze voor een sneller en duurder abonnement wel zinvol is.

 

Overigens heb ook jij ondertussen gezien wat jouw werkelijke verbruik is en heb ook jij jouw abonnement naar beneden bijgesteld ... toch?


Als de abonnee vraagt om 1gbit up wanneer 

Weet hij dat echt wel 

En zal naar tevredenheid de 1gbit down al gebruiken 

De meeste mensen hebben geen flauw benul hoeveel bandbreedte ze in werkelijkheid verbruiken en als ze dan eens langzame wifi hebben dan denken ze al snel ... misschien moeten we maar eens ons abonnement upgraden. En hup daar gaan weer een paar euro's per maand door de gootsteen. Prima dat mensen voor 1Gbps kiezen, daar heb ik helemaal geen problemen mee, maar als men daar voor kiest, doe dat dan op reële informatie en niet omdat de verkoper je een worstje voorhoudt terwijl je eigenlijk al verzadigd bent.

 

Ik weet dat jij je altijd weer zult verzetten tegen mijn opmerkingen maar nogmaals, ik heb het niet tegen jou maar tegen de abonnee en ik hoop oprecht dat ze door mijn opmerkingen in ieder geval gaan nadenken over of de keuze voor een sneller en duurder abonnement wel zinvol is.

Laat maar