Skip to main content

Ik heb bij Breedbandwinkel.nl Hussel Internet 50 Mbit/s gekozen. Volgens de orderbevestiging van KPN ontvang ik een “installatiepakket … uiterlijk 3 werkdagen voordat dik] wordt aangesloten.” Dat is, volgens de correspondentie van KPN, op 7 april.

Ik heb inderdaad een doos ontvangen, daarin zat een Experia Box (V10). Wat echter ontbrak was  een NTU en ook van een rode kabel, nodig om de Experia Box v10 aan de NTU te verbinden, ontbreekt ieder spoor.

Voor de duidelijkheid, op de glasvezelaansluiting in mijn meterkast zit geen NTU. Die heb ik duidelijk wel nodig (net als de rode UTP-kabel) en wat meer is: een NTU staat vermeld als vallende onder “mijn apparatuur,” zie onderstaande.

In mijn bestelstatus (op https://www.kpn.com/service/administratie/bestelling/bestelstatus.htm#/) staat:

Pakket

  • Hussel Internet 50 Mbit/s

Extra's

  • KPN Veilig light
  • email

Apparatuur

  • Modem: KPN Experia Box
  • Netwerk Terminatie unit

(Verder wordt de status helemaal niet geüpdatet en blijft er trouw staan “uiterlijk 3 dagen voor 07-04-2020 ontvangt je jouw installatiepakket.” Tamelijk waardeloos wat betreft informatievoorziening, maar dat terzijde. Dit roept ook allerlei vragen bij mij op, zoals: hoort de NTU bij mijn “installatiepakket”? Waarom zat deze er dan niet bij? Op de doos met de Experia Box stond wel heel blij “voel je vrij” of een dergelijke, loze marketingkreet geprint, maar geen nuttige informatie zoals – ik noem maar iets geks – of het het roemruchte “installatiepakket” moet voorstellen. Is de Experia Box een los pakket en komt er nog een “installatiepakket”? Ik vind dit zeer onduidelijk en jammer. Maar ook dat weer terzijde.)

Mijn vraag is dus: wanneer en hoe krijg ik de NTU? Is het de bedoeling dat ik deze zelf installeer? Komt er een monteur?

Een installatiemonteur komt uw NTU installeren en neemt ook de rode kabel mee. Is er nog geen afspraak gemaakt? Zo nee, dan vrees ik het ergste. Dat zal dan wel wat later worden dan 7 april...


Een installatiemonteur komt uw NTU installeren en neemt ook de rode kabel mee. Is er nog geen afspraak gemaakt?


Bedankt voor het antwoord, maar nee. Ik heb niets van KPN vernomen over een eventuele monteur (laat staan dat er een afspraak is gemaakt) behalve deze paragraaf in de orderbevestiging:

“Makkelijk zelf aansluiten
U kunt gemakkelijk zelf uw apparatuur aansluiten. Kijk voor een extra ondersteunend stappenplan op kpn.com/installeren. Als u er op enig moment tijdens de installatie niet uitkomt, kunnen wij u telefonisch ondersteunen met de gratis Klantenservice op 0800-0402.”

Ik hoef overigens denk ik niet uit te leggen dat ik “de gratis Klantenservice op 0800-0402” niet erg behulpzaam vind – bij een poging deze te te raadplegen, heb ik blijkbaar een “verkeerde” keuze gemaakt in het ondoordringbare woud van voorgeprogrammeerde keuzemogelijkheden en strandde ik bij een eindpunt dat mij doorverwees naar mijn bestelstatuspagina op de website van KPN. Mijn ervaring hiermee is dus ook erg negatief.


Nooit een vraag inspreken. Gewoon zwijgen en ff geduld hebben. Dan vraagt die nogmaals om uw vraag in te spreken. Daarna krijg je een mens aan de lijn.