Skip to main content

Hallo,

Bij mij thuis zijn we 3 dagen geleden officieel naar KPN overgestapt met een 500 up en down abbonnement. Maar na meerdere internet snelheid testen en gebruik gemaakt te hebben van de wifi manager. Krijg ik geen hogere snelheid dan 100 mbps.
Ik heb her en der gelezen dan het even kan duren voordat zoiets wordt overgezet maar ik wilde toch even vragen of er niks verkeerd is.
Hier een screenshot van https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/
voor als dat nodig is:

 

Hallo @DeGraafjes , het beste is de snelheid te testen bekabeld met 1 computer op het modem aangesloten en alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Doe die test 3x maal achter elkaar met korte tussenpozen en neem dan het gemiddelde.

Via WiFi testen is zinloos in dit geval.

 

 


@DeGraafjes

Wat geeft hij aan in mijn kpn onder opties staat hier al 500/500

meet eens bedraad met een pc of laptop

wat meet je dan


Bedraad internet gaf me inderdaad tussen de 400-500 zoals gehoopt. 
Dat wordt kabels door het huis leggen dan denk ik.
Bedankt voor de snelle antwoorden!


Ook via wifi is 500Mbps haalbaar maar daar komt wel het één en ander bij kijken.

Die snelheid zal alleen lukken met 802.11ac wifi op 5GHz en alleen als er een zichtlijn is tussen het wifi toeganspunt en het mobiele apparaat. Daarnaast moet het apparaat het natuurlijk ook aan kunnen en ook dat is lang niet altijd het geval.

 

Ik ben er overigens van overtuigd dat jij die 500Mbps (vrijwel) nooit zult gebruiken.

Als je inzage zou hebben in jouw werkelijke verbruik dan weet ik bijna zeker dat jij jouw abonnement naar beneden zult gaan bijstellen.

Zelf heb ik ook een tijdje een 500Mbps abonnement gehad maar uit metingen is gebleken dat wij als gezin vrijwel nooit meer dan 100Mbps gebruiken en dan zijn wij toch echt geen kleinverbruikers.

In het onderstaande screenshot wordt er via Netflix naar een 4K Ultra-HD film gekeken terwijl op een andere televisie naar een HD-"Glas" zender gekeken wordt.

 


Even een vraag?? welk type modem gebruik je?? als je een v8 of v9 hebt zul je nooit de 500/500 mbit halen, bij de v10 of v10a zal het wel kunnen heeft te maken met de WIFI standaard. of een eigen Router kopen

 

 


Bij 500/500 via wifi komt niet zoveel kijken

Ik met mijn Huawei mate 20 pro

en de experia wifi in de kelder als ap

haal ik bijna deze snelheid

Met de netgear r9000 volle snelheid

wat in de meterkast staat


1 van de test

Experia wifi met telefoon

 


Ja bedankt @Dennis-L

Aangepast

 


:ok_hand:


Wifi via de netgear router

 


@wjb

Toch heb ik nu weer 500/500 genomen

het werkt wel lekkerder dan de 100/100

Ook wordt er hier gedownload torrent

en updates van meerdere pc,s laptops

werkt het wel echt merkbaar beter

Voor gewoon internet 4k itv en Netflix maakt het echt niet uit dan heb je aan 50 nog zat

In de praktijk merk ik echt verschil

Wel grappig dat je iedere keer naar voren haalt

Heb je deze snelheid wel nodig

Nu mijn neef met ps4 trekt ook wel wat data met spellen binnen halen

Ik vind het wel prettig 500/500

En misschien heeft ts wel een goede rede om 500 te nemen

 

 


Reageer