Skip to main content

Sinds dit voorjaar ligt er in onze wijk, Drents Dorp/ Eindhoven, een netwerk van glasvezel van t-mobile. Ik wil graag bij KPN blijven maar weten jullie wanneer het netwerk ook door jullie gebruikt zal gaanworden?

Hallo @Oep27 , als het glasnetwerk van T-Mobile is reken maar op nooit.


Het netwerk is officieel niet van T-Mobile maar van Primevest. Dit is al geprobeerd in Den Haag maar de onderhandelingen daar zijn stuk gelopen. Naar verluidt o.a. omdat T-Mobile aangaf dat zij een alleenrecht hebben voor een X aantal jaar. 

Daarnaast is de verhouding tussen T-Mobile en KPN dusdanig slecht (metrechtszaken over en weer) dat ik geneigd ben mee te gaan in het antwoord hierboven. Zeg nooit nooit maar onder de huidige omstandigheden en verhoudingen.... Voorlopig niet nee.


Ik woon in ROTTERDAM-Alexander en kreeg een brief van T-Mobil dat ook hier een glasvezelnetwerk wordt aangelegd. Is het mogelijk KPN diensten via dit netwerk te ontvangen?


Ik woon in ROTTERDAM-Alexander en kreeg een brief van T-Mobil dat ook hier een glasvezelnetwerk wordt aangelegd. Is het mogelijk KPN diensten via dit netwerk te ontvangen?

Zoals hierboven al aangegeven is de kans daarop nagenoeg nihil.


Is kpn voornemens zef een glasvezelnetwerk aan te sluiten in ROTTERDAM? Of ben ik verplicht over te stappen naar T-Mobil?


Is kpn voornemens zef een glasvezelnetwerk aan te sluiten in ROTTERDAM? Of ben ik verplicht over te stappen naar T-Mobil?

Je bent natuurlijk niet verplicht om over te stappen naar T-Mobile.

Het zou best kunnen dat KPN ook in Rotterdam een eigen glasvezelnetwerk aan gaat leggen maar of en wanneer dat zal zijn blijft voor nu nog een groot vraagteken.


Is kpn voornemens zef een glasvezelnetwerk aan te sluiten in ROTTERDAM? Of ben ik verplicht over te stappen naar T-Mobil?

Hallo @Frans812 het is niet te hopen dat KPN naast de concurrent nog een glasvezelaansluiting gaat maken, dat vind ik je reinste kapitaalvernietiging en is KPN niet groen bezig en kan KPN zich beter richten op gebieden waar nog geen glasvezel ligt.

 


​​​​​het is niet te hopen dat KPN naast de concurrent nog een glasvezelaansluiting gaat maken, dat vind ik je reinste kapitaalvernietiging...

Ik zou het alleen maar toejuichen als KPN haar eigen glasvezelnetwerk zou aanleggen. Elke monopolie is er één te veel en dus ook een monopolie op de vezel zelf. De kosten voor de abonnee zullen daardoor altijd hoger uitvallen dan nodig.

Een andere mogelijkheid is strikte regulering waarbij alle netwerken (ook die van Ziggo, T-Mobile, Delta, Caiway, etc) volledig opengesteld moeten worden voor derden en waarbij een prijs vastgesteld wordt door de regulerende instantie. Ik denk dat het nog jaren zal duren voordat zoiets realiseerbaar is en alle rechtszaken daaromtrent afgerond zijn.

Met volledig openstellen bedoel ik overigens dan ook dat ik als provider mijn eigen TV diensten moet kunnen aanbieden en niet gedwongen wordt om de TV diensten van de eigenaar van het netwerk te moeten gebruiken.