Skip to main content
Beantwoord

Wanneer kan ik activatie sms voor glasvezelinternet verwachten?

• July 9, 2025
  • 17 reacties
  • 148 keer bekeken

Beste KPN forum leden,

vandaag is mijn overstapdatum naar KPN. Echter als ik bij de status van bestelling kijk, zie ik dat het nog grayed out is. 

Ik heb KPN gebeld en ze geven aan dat ik nog een activatie SMS of email dien te krijgen? Wanneer kan ik deze verwachten? 

vriendelijke groet,

Djoez76

Beste antwoord door joey92

@Djoez76 

deze bevestiging van de activatie, kan tot 20:00u vanavond komen. tot die tijd zijn er monteurs op pad om deze werkzaamheden uit te voeren in de desbetreffende wijkcentrale.

17 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 9, 2025

Beste ​@Djoez76 zoals de SMS ook schrijft, vanaf vandaag.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • July 9, 2025

@Djoez76 

deze bevestiging van de activatie, kan tot 20:00u vanavond komen. tot die tijd zijn er monteurs op pad om deze werkzaamheden uit te voeren in de desbetreffende wijkcentrale.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 9, 2025

@Djoez76 

Hoi Joey92, dank voor je reactie.

Dan wacht ik nog netjes even af. Mijn ‘angst’ is dat ik zonder internet kom te zitten vandaar.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 9, 2025

Beste ​@Djoez76 , als je van de overstapservice gebruik maakt blijft jouw internet gewoon actief bij je oude provider tot het seintje van KPN.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 9, 2025

Beste ​@Djoez76 , als je van de overstapservice gebruik maakt blijft jouw internet gewoon actief bij je oude provider tot het seintje van KPN.

Dank Jan, dat wist ik niet. Service. Ik blijf dan nu even afwachten. Fingers crossed.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hey ​@Djoez76. Welkom op de KPN Community en sowieso welkom bij KPN! En dan is nu de hamvraag natuurlijk: Heb je inmiddels een werkende glasvezelverbinding? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 13, 2025

Hey ​@Djoez76. Welkom op de KPN Community en sowieso welkom bij KPN! En dan is nu de hamvraag natuurlijk: Heb je inmiddels een werkende glasvezelverbinding? 

Hi Arjan, dankjewel.

Nee, helaas nog niet. Er staat voor woensdag 23 juli een monteur bij mij ingepland. Ik hoop dat het erna goed komt.

Groetjes

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Oh, dat is een domper :S En duurt ook nog wel eventjes. Maar ik verwacht dat je nog diensten hebt van je vorige provider, omdat je voor de overstapservice hebt gekozen. Dat is dan een meevaller. 

Ik ben wel benieuwd of het na 23 juli wel gelukt is. Laat dat maar weten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 15, 2025

Oh, dat is een domper :S En duurt ook nog wel eventjes. Maar ik verwacht dat je nog diensten hebt van je vorige provider, omdat je voor de overstapservice hebt gekozen. Dat is dan een meevaller. 

Ik ben wel benieuwd of het na 23 juli wel gelukt is. Laat dat maar weten. 

Ik hou je op de hoogte

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 24, 2025

De KPN monteur is geweest, maar het is niet gelukt.

Hij geeft aan dat er een andere partij gaat komen om een meting te doen, om te zien waar de glasvezel verbinding niet werkt.

Ik hoor alleen niks, waarom moet ik hier steeds zelf achter aan gaan?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hm, jammer dat het niet gelukt is. Dan zit er toch waarschijnlijk een fout verder in de infrastructuur en dat is het domein van KPN Netwerk. Daar heeft de KPN monteur nu een storingsticket voor aangemaakt en je wordt dan gecontacteerd door KPN Netwerk (of een aannemer). Ik snap dat je snel wat actie wilt, maar ik kan je verzekeren dat de juiste aansturing is gedaan. Daar is het nu even op wachten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 4, 2025

Heb nog helaas niks gehoord.. Moet ik afwachten, of er achter aan bellen?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dat duurt wel wat lang dan. Zou je eens je profiel willen invullen met je gegevens (achternaam, postcode en huisnummer)? Dan ga ik eens kijken wat ik kan opduikelen qua informatie. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 5, 2025

Dat duurt wel wat lang dan. Zou je eens je profiel willen invullen met je gegevens (achternaam, postcode en huisnummer)? Dan ga ik eens kijken wat ik kan opduikelen qua informatie. 

Done Arjan, dank voor zo ver. Lees graag.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dank je! Ik heb een ticket aangemaakt voor de Backoffice. Over het algemeen reageren ze daar binnen 48 uur op en ze nemen weer contact met jou op mocht dat nodig zijn. Zij gaan in ieder geval navraag voor je doen bij KPN Netwerk of de aannemer waar het nu wachten op is. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 7, 2025

Dank je! Ik heb een ticket aangemaakt voor de Backoffice. Over het algemeen reageren ze daar binnen 48 uur op en ze nemen weer contact met jou op mocht dat nodig zijn. Zij gaan in ieder geval navraag voor je doen bij KPN Netwerk of de aannemer waar het nu wachten op is. 

Dank Arjan!

ben gebeld door een vriendelijke meneer die mij aan gaf dat de aannemer binnen 1 week contact gaat opnemen.

fingers crossed..

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Top dat je gebeld bent met wat meer informatie. Dat is tenminste iets. En dan gaan we er gewoon vanuit dat de aannemer snel contact met je opneemt :)