Skip to main content
Beantwoord

Wanneer kan ik de code voor de PlayStation 5 verwachten?

• December 16, 2025
  • 35 reacties
  • 436 keer bekeken

Ik wacht op mijn welkomscadeau de PlayStation 5 ik heb nog geen code ontvangen om die te kunnen bestellen en ik heb ook nog geen bericht gekregen dat die verzonden is. Wanneer kan ik die ontvangen? 

met vriendelijke groet, 

laura mulder 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi iedereen, hierbij een update. 

Zoals jullie al hebben gelezen is vanwege enorme belangstelling voor deze actie is een vertraging ontstaan met het uitleveren van de PlayStation 5. Her en der stond dat de uitlevering pas begin januari zou beginnen.

Maar goed nieuws: We leveren al uit vanaf vandaag. Het pakket wordt verstuurd via Post NL en zodra het onderweg is wordt er ook een track & trace code gemaild.

Bedankt voor jullie geduld. 

35 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 17, 2025

Hoi ​@Laura mulder 
Sidekix verzorgt de welkomstcadeau's
Hiervoor kan je contact opnemen met Sidekix. Ze zijn op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur bereikbaar op 088 6237 006 (lokaal tarief).

Bron: Welkomstcadeau: veelgestelde vragen KENNISBANK

Overigens wordt het welkomstcadeau pas verzonden nadat de 14 dagen opzegtermijn verlopen is, om begrijpelijke reden.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 17, 2025

Sidekix verzorgt de cadeau's de men niet kan bestellen, maar PS5 kan men zelfs bestellen via Micromedia B.V. met een voucher.

https://kpn.dailydownload.nl/products/playstation-5-slim-digital

• Auteur
  • Topper
  • December 17, 2025

Hoi ​@Laura mulder 
Sidekix verzorgt de welkomstcadeau's
Hiervoor kan je contact opnemen met Sidekix. Ze zijn op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur bereikbaar op 088 6237 006 (lokaal tarief).

Bron: Welkomstcadeau: veelgestelde vragen KENNISBANK

Overigens wordt het welkomstcadeau pas verzonden nadat de 14 dagen opzegtermijn verlopen is, om begrijpelijke reden.

die 14 dagen zijn voorbij heb met ze contact gehad maar ze konden mij niet vertellen wanneer die kwam.

• Auteur
  • Topper
  • December 17, 2025

Sidekix verzorgt de cadeau's de men niet kan bestellen, maar PS5 kan men zelfs bestellen via Micromedia B.V. met een voucher.

https://kpn.dailydownload.nl/products/playstation-5-slim-digital

Ik heb geen code ontvangen 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 17, 2025

Heb je wel in de spam gekeken ​@Laura mulder ?
Kom je er niet uit dan kun je altijd nog een bel-afspraak maken, dan belt de KPN je op een moment dat jou het uitkomt.
Of  direct bellen met het gratis nummer van de KPN 0800 0402

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.

• Auteur
  • Topper
  • December 17, 2025

Heb je wel in de spam gekeken ​@Laura mulder ?
Kom je er niet uit dan kun je altijd nog een bel-afspraak maken, dan belt de KPN je op een moment dat jou het uitkomt.
Of  direct bellen met het gratis nummer van de KPN 0800 0402

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.

Ja heb in de spam gekeken heb ik ook niks in ontvangen sidekix zegt dat ik het moet afwachten maar ga wel contact opnemen met KPN.

• Auteur
  • Topper
  • December 17, 2025

Ik heb contact gehad ik kan geen voucher krijgen omdat sidekix ze wel zelf verstuurd maar het is niet meer op voorraad die kan nog even duren. Ze bieden ook geen andere oplossing 

• December 17, 2025

De voorraden zullen wel leeg zijn ivm met de sinterklaas en kerstinkopen. Nieuwe klanten moeten wachten tot na het nieuwjaar denk ik...

• Auteur
  • Topper
  • December 17, 2025

De voorraden zullen wel leeg zijn ivm met de sinterklaas en kerstinkopen. Nieuwe klanten moeten wachten tot na het nieuwjaar denk ik...

Ze gaven aan dat ze niet hadden verwacht dat de actie zo goed zal lopen. Helaas heeft dit niks met Sinterklaas of kerst te maken want bij andere websites zijn de playstation 5 gewoon op voorraad 

• Topper
  • December 17, 2025

Op welke datum heeft u zich aangemeld voor de actie Laura?

• Auteur
  • Topper
  • December 17, 2025

Op welke datum heeft u zich aangemeld voor de actie Laura?

31 oktober 2025 

• Topper
  • December 17, 2025

Omdat iemand ze vandaag belde en ze hem dit vertelden. 

(Zit met hetzelfde probleem als de andere hier. Vanmorgen gebeld en toen werd er gezegd dat er meer dan 4000 mensen in de wachtrij staan voor het krijgen van het welkomscadeau. Nu krijgen ze (als het goed is) gelukkig morgen een lading binnen. Dit gaat om slechts 400 ps5 (nog geen 10%). 

De campagne ging van start op 20 oktober.🙆‍♂️

• Auteur
  • Topper
  • December 17, 2025

Omdat iemand ze vandaag belde en ze hem dit vertelden. 

(Zit met hetzelfde probleem als de andere hier. Vanmorgen gebeld en toen werd er gezegd dat er meer dan 4000 mensen in de wachtrij staan voor het krijgen van het welkomscadeau. Nu krijgen ze (als het goed is) gelukkig morgen een lading binnen. Dit gaat om slechts 400 ps5 (nog geen 10%). 

De campagne ging van start op 20 oktober.🙆‍♂️

Hopelijk zitten we er dan bij om er een te ontvangen 

• December 18, 2025

Ze gaven aan dat ze niet hadden verwacht dat de actie zo goed zal lopen. Helaas heeft dit niks met Sinterklaas of kerst te maken want bij andere websites zijn de playstation 5 gewoon op voorraad 

Lijkt me een beetje onzin. Het is niet de eerste keer dat KPN een spelcomputer aan nieuwe klanten uitdeelt. 

• Auteur
  • Topper
  • December 18, 2025

Lijkt me een beetje onzin. Het is niet de eerste keer dat KPN een spelcomputer aan nieuwe klanten uitdeelt. 

Dit is wat ze zeiden bij KPN en bij Sidekix 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 18, 2025

Zoals jullie al hebben gelezen is vanwege enorme belangstelling voor deze actie is een vertraging ontstaan met het uitleveren van de PlayStation 5. Her en der stond dat de uitlevering pas begin januari zou beginnen.

Maar goed nieuws: We leveren al uit vanaf vandaag. Het pakket wordt verstuurd via Post NL en zodra het onderweg is wordt er ook een track & trace code gemaild.

• Auteur
  • Topper
  • December 18, 2025

Houdt dit in dat alle mensen hem nu op kort termijn krijgen?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dat hangt af van hoeveel Playstations er beschikbaar zijn gekomen. Die cijfers kunnen wij helaas niet inzien, maar ik hoop dat het nu niet lang meer duurt. 

Bedankt voor je geduld en hopelijk is het nu geen lange wacht meer!

• Auteur
  • Topper
  • December 20, 2025

Dat hangt af van hoeveel Playstations er beschikbaar zijn gekomen. Die cijfers kunnen wij helaas niet inzien, maar ik hoop dat het nu niet lang meer duurt. 

Bedankt voor je geduld en hopelijk is het nu geen lange wacht meer!

Volgens sidekix zijn ze nog niet aan het uitleveren en hebben ze nog geen voorraad dus ik vraag mij af wie het dan wel levert? Aangezien jullie zeggen dat het wordt uitgeleverd 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmmm, wij hebben juist bericht gekregen dat er sinds 18 december weer geleverd wordt. Misschien was die informatie er nog niet op het moment dat je contact met Sidekix had, we houden je in elk geval op de hoogte via de mail. 

Hopelijk heb je snel bericht en dank voor je geduld dusverre! Ook alvast fijne feestdagen gewenst. 🙂

• Auteur
  • Topper
  • December 21, 2025

Hmmm, wij hebben juist bericht gekregen dat er sinds 18 december weer geleverd wordt. Misschien was die informatie er nog niet op het moment dat je contact met Sidekix had, we houden je in elk geval op de hoogte via de mail. 

Hopelijk heb je snel bericht en dank voor je geduld dusverre! Ook alvast fijne feestdagen gewenst. 🙂

Ik heb afgelopen vrijdag gebeld met sidekix 

• Deelnemer
  • December 22, 2025

Goedemorgen iedereen,

Heb vandaag contact gehad met de leverancier. 

Context:
Sinds 20 november al klant bij KPN, en kreeg begin december vanuit de Service Desk de melding dat het langer ging duren. De intentie was om het als een cadeau voor de kerst te hebben.

Heb kort na het ontvangen van de eerste vertraging bericht contact gehad met KPN. Daar werd aangegeven dat er tussen 16 december en 18 december een nieuwe batch werd verstuurd. 
Daarbij heb ik op 18 december opnieuw een vertragingbericht mogen ontvangen.

Nu aan de lijn gezeten met de leverancier, die ook geen specifieke datums geven. “De verwachting is dat zij allemaal dit jaar nog worden verstuurd”.

Gezien de feestdagen en drukte bij alle post gerelateerde instanties, komen deze vermoedelijk dus niet meer dit jaar.

Zodra jij de facturen niet betaald, vind KPN het ook niet prettig, en moet kosten maken om haar geld te halen.
De actievoorwaarden waren 14 dagen bedenktijd, en daarna zou het worden geleverd. 

Ben van mening dat wij klanten hier niet de dupe van moeten zijn.

• Deelnemer
  • December 24, 2025

Goedemorgen,

Vandaag een PostNL melding ontvangen dat het is aangemeld bij PostNL. Er staat uiteraard wel een melding bij dat het mogelijk ivm feestdagen vertraagde levering is. 

Er is iets van vooruitgang...

• Auteur
  • Topper
  • December 27, 2025

Goedemorgen,

Vandaag een PostNL melding ontvangen dat het is aangemeld bij PostNL. Er staat uiteraard wel een melding bij dat het mogelijk ivm feestdagen vertraagde levering is. 

Er is iets van vooruitgang...

Ik heb helaas nog niks gehoord 

• Deelnemer
  • December 27, 2025

Goedemorgen ​@Laura mulder ,

Dat is wel vervelend om te horen. 

Hier ook nog geen succes. Sinds afgelopen dinsdag aangemeld. Vandaag nog niet geleverd, en vrees dat het ook dit weekend niet gaat gebeuren.