Skip to main content
Antwoord

Wanneer kan ik gebruik gaan maken van het KPN abonnement via glasvezel?

• October 18, 2025
  • 19 reacties
  • 160 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Afgelopen maandag zou ik overgaan op glasvezel van KPN. Echter maandag geen bericht ontvangen dat ik kon gaan installeren. Diverse keren contact gehad met de klantenservice omdat ik maar niet werd teruggebeld door de backoffice. Op woensdag maar weer eens gebeld en de medewerker gaf aan dat er een noodpakket zou worden verstuurd. Via PostNL kreeg ik bericht dat deze donderdag zou worden geleverd. Echter op donderdag niets ontvangen het zou vrijdag worden en op vrijdag bericht dat het zaterdag zou worden. Dus maar weer eens contact opgenomen met de klantenservice van KPN en na een paar keer te zijn doorgeschakeld, ook naar iemand die zich afvroeg hoe ik ben hem was terrecht gekomen, uiteindelijk een medewerker die voor mij aan de slag ging. Een klein uur later door dezelfde medewerker teruggebeld en hij vroeg om het serienummer van het glasvezelkastje door te geven. Mogelijk zou ik vandaag (vrijdag) nog internet hebben en anders na het weekend maar wanneer precies een ?. Vrijdag helaas nog steeds geen internet. Dan maar hopen dat zaterdag mijn noodpakket geleverd gaat worden. En jawel hoor als er ergens iets niet goed gaat, lijkt het overal mis te gaan. Op zaterdag een melding dat mijn noodpakket pas maandag komt. Dan maar eens contact opnemen met PostNL. Daar gaan ze ervan uit dat mijn pakket niet meer bezorgd gaat worden omdat deze hoogstwaarschijnlijk verdwenen is. Ik moet contact opnemen met KPN, want zij kunnen laten onderzoeken wat er daadwerkelijk is gebeurd met mijn pakket. Zo gezegd zo gedaan. De medewerkster van KPN het hele verhaal uitgelegd en zij gaf aan dat er een nieuw ticket wordt aangemaakt en dat ik tot uiterlijk 3 werkdagen een reactie krijg. Bij de vraag of er een nieuw pakket zou worden toegezonden, werd deze negatief beantwoord. Er moest eerst uitgezocht worden wat er met het eerst pakket gebeurd was. Dus als het tegen zit heb ik volgende week nog geen internet! Waarom kan of durft niemand nu eens te zeggen wat er daadwerkelijk fout gaat en wanneer ik wel internet heb!

Beste antwoord door Arjan van KPN

Dank je! Als eerste kan ik bevestigen dat je wel gewoon je welkomstkorting krijgt, ondanks dat je oude Digitenne abonnement is omgezet naar het nieuwe Internet en TV-pakket. Verder zie ik dat we moeite hebben met het activeren van de ONT en daarvoor is de oplospartij aangestuurd op 17 oktober. Daarvoor staat een maximale verwerkingstijd van vijf werkdagen, dus dat kan nog in behandeling genomen worden tot en met 24 oktober. Dan is het wel zo handig dat je dan een noodoplossing in de vorm van een 4G Mifi router voor de tussentijd hebt. Daarom heb ik de Backoffice verzocht om je een nieuwe toe te laten sturen, want het huidige pakket zit ergens vast in de levering. 

Hopelijk is het noodpakket niet eens nodig en wordt je ONT zo snel mogelijk geactiveerd. 

19 reacties

• October 18, 2025

Hoe heb jij voorheen internet gehad? Ben je net nieuw op het adres komen wonen ofzo? Verhuist? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 18, 2025

​@Marlon92 Ik ben overgestapt van een andere provider.

• October 18, 2025

​@Marlon92 Ik ben overgestapt van een andere provider.

Heb je gebruik gemaakt van de overstapservice? Dan zou de vorige provider gewoon internet moeten blijven verzorgen totdat internet van KPN werkt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 18, 2025

​@Marlon92 Nee, daar kon ik geen gebruik van maken omdat ik al een Digitenne abonnement had bij KPN.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 18, 2025

​@Marlon92 Nee, daar kon ik geen gebruik van maken omdat ik al een Digitenne abonnement had bij KPN.

Dat is vreemd, internet en Digitenne zijn 2 totaal verschillende dingen.

Ben je niet in de war met dat je niet als nieuwe klant beschouwd werd? ​@JJvH013 

Dat staat los van de overstapservice.

• October 18, 2025

Dat heeft hier er niets mee te maken lijkt me.

• October 18, 2025

Ben je niet in de war met dat je niet als nieuwe klant beschouwd werd? ​@JJvH013 

Het lijkt me dat ​@JJvH013 gewoon gezien zou moeten worden als nieuwe klant. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 18, 2025

​@JanD Tijdens het bestelproces heb ik aangegeven dat ik gebruik wilde maken van de overstapservice. Ik heb daarna bericht gekregen dat dat niet mogelijk was.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 18, 2025

Er lijkt wel meer mis te gaan. In de MijnKPN app staat al vanaf de datum dat ik de bestelling gedaan heb, dat er een wijziging in mijn abonnement heeft plaats gevonden. Als dan naar de status wil kijken, krijg ik steeds de melding dat er geen bestelling is geweest. Dezelfde melding krijg ik als ik de status via de bevestigingsmail wil kijken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 18, 2025

​@Marlon92 Het lijkt er inderdaad op dat ik niet gezien wordt als nieuwe klant. Ik hoefde namelijk de aansluitkosten van 25 euro nu niet meer te betalen.

• October 18, 2025

Hier heeft een KPN medewerker een misselijke streek uitgehaald vind ik persoonlijk. Ik denk dat ze het digitenne abonnement gewijzigd hebben naar een een internet abonnement. Misschien is dit correct volgens de richtlijnen van KPN. Maar ik vind dat je gewoon nieuwe klant zou moeten zijn.

Nu krijg je dus waarschijnlijk ook geen welkomskorting. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 18, 2025

​@Marlon92 Die welkomskorting blijf ik wel houden, als het goed is. Ik heb een contract voor 2 jaar afgesloten.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@JJvH013. Welkom op de KPN Community! Het in gebruik nemen van je nieuwe glasvezelverbinding zou een feestje moeten zijn, maar voor jou geldt dat niet helaas. 

Om eerst even iets uit de wereld te helpen, kan ik wat duidelijkheid geven over of Digitenne-klanten die een nieuw Internet (en TV)-abonnement erbij nemen. Het klopt dat er dan geen nieuwe bestelling wordt geplaatst, maar dat het Digitenne-abonnement wordt omgezet naar een Internet en TV-abonnement (met Digitenne erbij). Ik weet dan niet 100% zeker of er dan wel sprake is van welkomstkorting, maar dat kan JJvH013 even checken in de bestelbevestiging. 

Dus het klopt wel dat dan een overstapservice niet mogelijk is. Dat had jou zeker geholpen in deze kwestie, want dan had je nog fijn op je oude verbinding gezeten. Het is dan ook volledig terecht dat we jou voor de tussentijd een noodpakket verstrekken. Maar ja, dan moet ie wel binnenkomen. Ik wil nog eens voor je kijken wat ik kan betekenen in het regelen van een nieuw pakket. Zou je daarvoor je profiel willen invullen (achternaam, postcode en huisnummer en geboortedatum)? Dan kan ik gelijk ook controleren waarom de glasvezelverbinding wat langer op zich laat wachten. Hopelijk heb ik dan wat meer info voor je :)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 20, 2025

​@Arjan van KPN Die gegevens staan al in mijn profiel.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 21, 2025

Dank je! Als eerste kan ik bevestigen dat je wel gewoon je welkomstkorting krijgt, ondanks dat je oude Digitenne abonnement is omgezet naar het nieuwe Internet en TV-pakket. Verder zie ik dat we moeite hebben met het activeren van de ONT en daarvoor is de oplospartij aangestuurd op 17 oktober. Daarvoor staat een maximale verwerkingstijd van vijf werkdagen, dus dat kan nog in behandeling genomen worden tot en met 24 oktober. Dan is het wel zo handig dat je dan een noodoplossing in de vorm van een 4G Mifi router voor de tussentijd hebt. Daarom heb ik de Backoffice verzocht om je een nieuwe toe te laten sturen, want het huidige pakket zit ergens vast in de levering. 

Hopelijk is het noodpakket niet eens nodig en wordt je ONT zo snel mogelijk geactiveerd. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 21, 2025

​@Arjan van KPN Dank voor de uitleg. Ik heb nu een klein beetje een beeld wat er speelt. De afgelopen dagen had het idee dat er menig KPN medewerker geen idee had wat er aan de hand was. Ik hoop echt dat of heel snel het probleem is opgelost of de router snel komt. Bijna 1 1/2  week zonder internet is heden ten dage bijna niet meer te doen! Kun je iets zeggen over de vervolg stappen, mocht de oplospartij het probleem met de ONT niet opgelost krijgen? Mijn vertrouwen is op dit moment niet heel groot!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Nee, dat lijkt mij zeker geen pretje om zo lang zonder internet te zitten. Je hebt dan wel je mobiel en je kunt wat MB's verbruiken via een hotspot, maar dat houdt ook een keer op.

Maarrrr ik zie ook dat het vandaag is gelukt om je glasvezelverbinding te activeren, dus als het goed is heb je nu internet en TV! Werkt het nu ook goed bij jou? Ik ben daar wel benieuwd naar :) 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 24, 2025

​@Arjan van KPN Ja, vanmorgen heb ik eindelijk bericht gekregen dat mijn verbinding klaar was en heb ik de apparatuur kunnen aansluiten. Alles lijkt naar behoren te werken! Echter heb ik vanmiddag een e-mail van KPN gekregen waarin staat dat ik mijn bestelling heb geannuleerd en dat ik het installatiepakket binnen 2 weken moet terugsturen. Ik heb alleen niets geannuleerd!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Het was echt op het allerlaatste moment dat het in orde gemaakt is, maar het belangrijkste is dat het werkt. 

Wat betreft de annulering van de bestelling kan het zijn dat het gaat om klantnummer wat begint met 300. Daar hangt nu niets meer onder. Je pakket hangt onder het klantnummer wat begint met 017 en dat loopt gewoon goed nu. Dat gaat niet geannuleerd worden. Ik zie wel de mail staan die je bedoelt, maar daar is helaas geen klantnummer in te lezen. Het kan ook goed zijn dat het gaat om het noodpakket en dat je dat dient terug te sturen. Daar zie ik meerdere meldingen van staan op dezelfde dag. 

In ieder geval: Je abonnement blijft gewoon actief.