Skip to main content

Hallo,

Op 6 juni had ik een afspraak om mijn woning op glasvezel aan te sluiten. De monteur die kwam weigerde de nodige graaf- en boor werkzaamhedenuit te voeren. Toen hebben we met deze monteur mondeling afgesproken dat ze in oktober dit alsnog gedaan zou worden voor ons en onze buren.

Wij wonen op een binnenerf, op zo’n 20 meter afstand van de straat, waar oranje kabeltjes uit de grond steken. Vanaf daar moet er dus een geul gegraven worden en moet er in onze buitenmuur een gat komen waar die kabel doorheen moet naar binnen.

Heel oktober hebben wij niks vernomen van KPN. Dus heb ik zelf KPN weer benaderd voor een nieuwe afspraak met een monteur die deze nodige werkzaamheden wel uit zou voeren. Ik heb daar schriftelijk meermaals aangegeven dat dit graafwerk en boorwerk vereist. Maar weer stuurt KPN me een monteur die niet graaft en boort. Het begint wel vervelend te worden nu, Ik heb op die dag (26 november dus) 3 uur telefonisch geprobeerd om een monteur te regelen die wel gaat graven. De hele middag ben ik van het kastje naar de muur gestuurd tussen KPN klantenservice, KPN infrastructuur, en aannemers. KPN verbond me steeds door naar aannemers die helemaal geen ticket gekregen hebben. De communicatie in jullie bedrijf is echt bar slecht. En daarom is het nog steeds niet gelukt om dit te regelen. Aan het eind van de middag kraag ik een medewerkster van de klantenservice aan de lijn die zei dat ik uiterlijk deze week dinsdag (3 december 2024) gebeld zou moeten worden over dat er een ticket voor de aannemer gestuurd is. Maar er is wederom niet gebeld. Dus heb ik dinsdagochtend zelf weer een belafspraak gemaakt en daar werd mij verteld dat KPN met uiterlijk binnen 3 werkdagen zou bellen over het maken van een graaf- en boorafspraak.

Ik ben er doodmoe van en ben zwaar teleurgesteld in jullie nalatige onprofessionele dienstverlening.

Willen jullie nu eindelijk een afspraak maken en mij daarmee niet continu voor het blok zetten?

Op 1 januari gaat mijn abonnement in, en ik wil dan die aansluiting hebben. Logisch toch??

Waarom maken jullie dat zo gigantisch moeilijk? Dat moeten jullie regelen, niet ik!

Onze woning ligt niet aan de straatkant. Het erf waar wij wonen is gemeentegrond en een geul in die grond komt niet voor onze rekening (voor het geval jullie toch weer met zo’n zwak argument komen. Op het moment dat glasvezel hier in de straat werd aangelegd had er ook een aftakking op het erf gelegd moeten worden ,maar dat is weer eens niet gebeurd. Leg GVD die glasvezelkabel in de grond op het erf en via onze tuin de woning in!!! Anders ga ik juridische wegen bewandelen om jullie tot de goede orde te krijgen. De maat is echt vol nu!!! 

Dat klinkt allemaal niet best ​@Bart33 . Op het forum helpen klanten elkaar en kunnen we inhoudelijk niets voor je doen. Contact houden met kpnnetwerk is het beste maar de aannemers hebben het zo druk dat gewoon afwachten het beste is. Heb je nu helemaal geen verbinding?

Ik heb nog Ziggo to eind dit jaar, maar dan loopt dat af. Afwachten is geen optie, want dan gebeurt er helemaal niks. Ik heb een klacht ingediend op klacht.nl. Want ik heb er meer dan genoeg van om zo in de steek gelaten te worden. KPN had mij allang aangesloten moeten hebben.

Dan zou ik ziggo maar bellen met de mededeling dat je het abonnement niet stopt want dit jaar ga je echt niet meer op glasvezel aangesloten worden. Nog twee weken en dan ligt het land plat vanwege de feestdagen. 

Dat is onacceptabel voor mij. KPN laat het al vanaf 6 juni afweten met deze grap. Ze gaan het deze maand nog doen anders neem ik geen KPN meer, maar ik ga ook een procedure starten.

Het is te belachelijk voor woorden hoe ze ons erf over het hoofd hebben gezien bij de aanleg van die kabels. En dan ook nog eens niet bereid zijn dit snel op te lossen. 

Ik pik het niet.

Op grond van welke wet denk je kpn aan te kunnen pakken? Er is geen leveringsplicht of iets dergelijks. Wees nou verstandig en volg mijn advies op want anders heb je straks misschien niets en dat wil je echt niet. Misschien ligt de gemeente dwars omdat het door hun grond moet....

Het is eerder gezegd alleen u bent hier niet op de plek waar de glasvezel aanlegger (kpnnetwerk) aanwezig is. U kunt hun contactgegevens vinden op de website van netwerk.kpn.com.

Ben het volledig eens met het advies van Joep om het abonnement van ziggo nog niet te annuleren om teleurstelling in de toekomst te voorkomen.

Er zijn hier diverse KPN medewerkers aanwezig. Jij bent monteur en degene die jouw bericht liket Is ook van KPN. Maar hulp bieden, of zelfs ook maar iets van interne communicatie voeren is al teveel gevraagd kennelijk. Iedereen zit op zijn eigen eiland. Echt slecht georganiseerd, en totaal niet in staat  om een creatieve oplossing te bieden. Zelfs juiste informatie geven kunnen jullie niet, want de een zegt dit en de ander zegt dat. Mensen beloven tickets aan aannemers te sturen en me daar 4 dagen later over terug te bellen, maar dan blijkt het helemaal niet gedaan te zijn en word ik helemaal niet eens gebeld. Weer een ander verbindt me door met de aannemer, maar die heeft nooit een ticket gekregen. KPN weet zelf niet eens waar ze mee bezig zijn. Stelletje amateurs. Je wil glasvezel uitrollen, maar schiet op alle fronten tekort bij de uitvoering. 

Zoals in mijn ondertitel staat ben ik geen medewerker van dit forum en reageer ik enkel als “ervaringsdeskundige” omdat ik als monteur veel kennis heb over bepaalde onderwerpen. En dan is mijn professionele advies; neem contact op met KPNNetwerk. Medewerkers van KPN de provider kunnen (en mogen) niet communiceren met de collega’s van het netwerk. Dus u kunt daar verschillende gevoelens over hebben alleen feit is dat hun de enige zijn die u kunnen helpen.

Hi ​@Bart33

Ik heb inderdaad een like gegeven aan Ik_Combineer omdat zijn reactie klopt. Wij staan niet in rechtstreeks contact met de netwerkbeheerder. Als provider mag dat ook niet, dat geldt overigens voor alle providers om dit eerlijk te houden. Wanneer er een monteur ingepland staat en dit niet kan worden opgelost wordt dit doorgezet naar de netwerkbeheerder die het dan dient op te lossen. Ik snap uiteraard dat dit niet het gewenste antwoord is. Ik adviseer je daarom ook om Ziggo gewoon door te laten gaan en dit op een later tijdstip op te zeggen. Ik had graag iets meer voor je betekend. 

Dat mag ik hopen, want er is nu al 3 keer een monteur cangsgeweest en tot nog toe is er nog nooit een ticket doorgezet aan een netwerkbeheerder c.q. aannemer.

Vanochtend is er voor de 3e keer een monteur gekomen die ook weer niks kon doen. Ik hoop toch echt dat het nu wel doorgezet wordt, want het is wel een keer klaar nu voor mij. Als er nu weer niks gebeurt geef ik het echt op.

Reageer