Skip to main content

Goedemorgen,

Ik ben verhuisd naar een nieuwe woning en daarbij heb ik mijn abonnement mee verhuisd. Echter wacht ik nog steeds op een monteur die de glasvezelmodem komt installeren in mijn meterkast. Op dit moment heb ik in mijn meterkast alleen een kpn glasvezelaansluitpunt. Dat is een vierkant wit kastje met een oranje kabel die de grond in gaat (zie foto). 

Hi @Gewoon_Rev, is er ook een monteursafspraak gemaakt? Want normaal gezien als je een monteursafspraak hebt dan ontvang je per e-mail ook informatie hierover. Wellicht dat je via deze link wat meer infomatie vindt over de status van de afspraak: https://www.kpn.com/service/administratie/bestelling/bestelstatus.htm

Als dat niet werkt kun je ook altijd contact opnemen met de klantenservice via 0800-0402. Mocht er iets fout zijn gegaan kunnen zij ook meteen een nieuwe afspraak inplannen. 

Nee er staat geen monteursafspraak. Als ik de status van mijn bestelling opvraag via de link dan staat er dat ik mijn apparatuur 17 oktober kan aansluiten. 17 oktober is de aansluitdatum. Ik kan dan mijn apparatuur die ik in de oude woning had gewoon aansluiten. Maar dat gaat lastig als ik alleen het kastje  op de foto van mijn eerste post in de meterkast heb zitten. Daar zit namelijk geen aansluiting voor een utp kabel op. 

Hi @Gewoon_Rev, over het algemeen wordt het glasvezelkastje twee of drie werkdagen voor de start van jouw abonnement naar jou verstuurd. In dit geval hoef je ook niks te installeren, dit is enkel het kastje erover heen schuiven volgens de bijgeleverde instructie en even geduld hebben. En als de lampjes correct branden kun je het modem hierop aansluiten. 

Maar in het eerste bericht werd gesproken over een afspraak met een monteur. Is dit ooit ter sprake gekomen in een e-mail of telefonisch? Want het kan zijn dat je een afspraak had voor de verhuizing met een monteur. Als dit niet op de bovenstaande pagina terug te vinden is zou ik aanraden om toch even contact op te nemen, want dan zou het kunnen dat er iets fout is gegaan met de afspraak. 

Hi Dave,

Ik heb zojuist mijn (zwarte) glasvezelkastje ontvangen en aangesloten. Echter brandt het groene power en het rode alarm lampje. Wat houdt dit in?

Is de ingangsdatum op het nieuwe adres al in gegaan? Als dat zo is dan is of het glasvezelkapje net niet goed erover heen geschoven, of er iets defect aan de aansluiten/in de infra structuur van KPN. 

De aansluitdatum staat op 17 oktober. Wel gek want ik heb alleen een verhuizing doorgegeven. Je zou denken dat als ik alle apparatuur heb en aansluit dit dan gewoon zou moeten werken toch? Of zeg ik iets geks. 

De ingangsdatum had je hierboven al vermeld zie ik. Maar gelukkig pas 17 oktober. Ik dacht hè, dit ga je niet menen, ook nog het alarm lampje.. Maar in deze situatie is het wel normaal dat die brand. Een monteur moet namelijk jou nog aansluiten in de centrale. De 17e zou alarm dan ook niet meer mogen branden. 

Oké bedankt voor de snelle reactie. Ik wacht dit dan nog even af. 

Reageer