Skip to main content

Geachte,

Wij ontvingen als bewoners van een perceel gelegen aan de Solidarnoscstraat te Haarlem een brief van T Mobile dat zij een glasvezelkabel gaan aanbrengen in de bovenvermelde straat. Wat opvalt is dat ik er alleen gebruik van kan maken as ik een overeenkomst aanga met T Mobile, iets wat ik pertinent niet wil, ik ben al jaren klant bij KPN met een all in pakket, Internet, Telefonie en 2 Mobile abonnementen. Natuurlijk zouden ook wij graag worden aangesloten op een glasvezelnetwerk maar dan wel van de KPN, concreet is onze vraag dan ook of en wanneer de KPN ook alhier voor aansluitingen op het glasvezelnetwerk gaat zorgen.

Hoogachtend

H.B.Wikke

Dat is informatie die alleen KPNnetwerk je kan geven, maar reken er maar op dat als T-M nu gaat aanleggen en KPN nog niks heeft gemeld dit nog jaren kan duren voordat KPN ook een glasvezel gaat aanleggen.


Welkom op het forum @HBWIKKE, zoals Doornekamp al noemt gaat KPN Netwerk over de aanleg van het glasvezelnetwerk. Je kunt jouw adres daar invullen en kijken wat er mogelijk wordt. Als T-Mobile al gaat aanleggen is de kans aanwezig dat KPN Netwerk niet zal aanleggen, dat zal op hun site worden aangegeven.


Begrijp ik goed uit uw antwoord dat de KPN dus geen glasvezelnetwerk gaat aanbieden op ons adres omdat T Mobil een glasvezelnetwerk aanlegt.? Dus kortweg, wil ik gebruik maken van het glasvezelnetwerk dan zou ik daarvoor een overeenkomst moeten aangaan met T Mobil. Ik hoop dat u begrijpt dat als dit zo is ik op zijn zachts gezegd zeer teleurgesteld ben in de KPN. 

Waarvan akte.


Nee, wat ik zei is dat ik het niet weet en dat je zelf op de genoemde site kunt kijken wat de situatie is. Je ziet vaker dat een gemeente maar toestemming geeft aan 1 netwerkbeheerder om een netwerk aan te leggen, dat kan in dit geval dus betekenen dat zij alleen T-Mobile toestemming hebben gegeven. Op de site van KPN Netwerk kan je dus zien wat de situatie is.


KPN komt in de toekomst misschien ook wel een keer beschikbaar op het netwerk van t-mobile. Maar daar zal nu nog niks over te zeggen zijn denk ik.