Skip to main content

Ondanks dat de concurrent hier in het Zeeuwse al zo'n twee jaar glasvezel aanbied in de wijk doet KPN dat nog steeds niet. Eerst kreeg ik als mededeling dat het hier niet mogelijk zou zijn (terwijl de concurrent vrolijk de boel aan het installeren was dus hoezo niet mogelijk….) en nu is het al geruime tijd gepland om hier glas aan te bieden volgens de postcodecheck.

Ik wil graag bij KPN blijven maar ik wil ook over op glas. Dus ik vraag me serieus af of ik niet moet gaan overstappen als het nog heel lang gaat duren.

Aansluiting ligt in de meterkast, afgemonteerd en wel. Dus zo spannend kan het volgens mij niet meer zijn.

Hoi @ds77 
wat zegt de site van KPN als je je postcode intypt?
daar krijg je te zien of het al leverbaar is.
Ook kun je bij KPNnetwerk.nl kijken hoe de status is


Dan loopt de verbinding nu via DSL (de voormalige telefoondraden) de snelheid  daar over kan flink uiteenlopen door de afstand tot centrale of straatkast.

Wat ik me dan altijd afvraag in zo’n geval als dit.
Maar wat is je max. snelheid en heb je er last van ( of is er iets anders aan de hand ? ).

Los daar van is het totaal zinloos om meerdere glasvezelnetten naast elkaar te leggen, maar ja . . .


Hoi @ds77 
wat zegt de site van KPN als je je postcode intypt?
daar krijg je te zien of het al leverbaar is.
Ook kun je bij KPNnetwerk.nl kijken hoe de status is

Dat is maar heel betrekkelijk. Afgelopen weken gaf kpn's postcodecheck bij mij aan dat er resp. binnen 4, 3, 2 en 1 week glasvezel zou komen. Sinds afgelopen dinsdag is er echter geen sprake meer van glasvezel. Ook Glaspoort (en KPNNetwerk) geven nu aan dat glasvezel niet beschikbaar is en dat terwijl de schouw eind oktober al heeft plaats gevonden en de sticker voor het aansluitpunt in de meterkast zit. Vorige week vrijdag is zelfs nog een lege verdeelkasten voor glasvezel in het grasveld van het parkje tegenover ons geplaatst, maar verder nergens op aangesloten. Helaas is het daarna afgeblazen en staan we ook niet meer op de planning volgens een medewerker van Glaspoort die ik daarover belde. Waarom niet, dat schijnt niemand te weten.