Skip to main content

steeds lieden langs de deur die 5G aansluiting( gratis) willen verkopen. Maar begrijp dat je dan ook hun pakket diensten moet overnemen. Ik wil blijven bij KPN. Hoe is de KPN policy rond 5G. Wanneer in Rhenen? 

Gratis bestaat niet, dus zal best een abbo aan vast zitten.:thinking:


Wat is dat, een 5G aansluiting? Het is immers een techniek voor sneller mobiel verkeer. Per definitie heb je dan geen “aansluiting”.

En iets gratis verkopen… ja, ja.


gaat inderdaad , begrijp ik, over aanleg glasvezelkabel, die 5G mogelijk maakt. Het gaat dan om de verbinding vanuit de straat met de woning. Dat zou gratis zijn ( of anders 650 euro) als je alle diensten overneemt die ze aanbieden en die ik nu bij KPN betrek ( email, TV, telefoon) . Ik wil graag een reactie vanuit KPN welke rol ze  spelen in het glasvezelgebeuren in de gemeente Rhenen.  Kan geen telefoonnummer vinden dus vandaar de poging op deze manier. dank en groet. 


Glasvezel en 5G heeft niets met elkaar te maken.

5G is de nieuwe, nog niet breed beschikbare, standaard voor snellere (t.o.v. 4G) mobiele communicatie via radiogolven, door de lucht dus. Zeg maar je voor je smartphone.

Glasvezel is een vaste snelle fysieke verbinding naar een gebouw. Vereist dus de aanleg van een fysiek netwerk, graven, boren, dat werk. In huis komt een kastje waarin de glasvezel eindigt. KPN plaatst daarop een kastje dat het licht omzet in ethernet waarop een router en access point(s) aangesloten kan worden.

En als je die glasvezel aansluitingnu geboden wordt voor weinig geld, altijd doen. Kost later heel veel meer.


Delta gaat glasvezel aanleggen in Rhenen.

https://www.gelderlander.nl/rhenen/voldoende-belangstelling-heel-de-gemeente-rhenen-krijgt-glasvezel~af3346de/

Daarop in KPN niet beschikbaar. KPN zal via de telefoonlijn blijven leveren en speelt geen enkele rol in dit glasvezel project.

 


Hi @johbouma, ik zie dat andere forumgebruikers je al hebben uitgelegd hoe het zit met de aanleg van glasvezel in Rhenen :slight_smile:

Ben je tevreden met je huidige snelheid? Ook zónder glasvezel kunnen best hoge snelheden gehaald worden, als je wil, kan ik kijken of er meer leverbaar is op jouw adres dan je nu ontvangt. Zou je in dat geval je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


dank aan allen. Ik weet genoeg. groet uit Rhenen.