Skip to main content

ik wil graag weten WANNEER ik op mijn adres glasvezel kan verwachten.

Dus niet die “glasvezelwekker” zetten, en dan maar hopen dat ik ooit eens aan de beurt kom.

Hoe kom ik erachter wanneer KPN bij ons in de straat glasvezel gaat leveren?

Daar komt u niet achter. Want dat gaat KPN u niet vertellen. Als het zover is krijgt u daar verzelf bericht van over de post. Of u leest het in de krant. 

En nadat u de eerste brief over glasvezelaanleg gekregen heeft kan het nog wel 2 of 3 jaar duren voordat u een werkende verbinding heeft.


Hallo @wave77 via www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode/huisnummer zien wat de status op jouw adres is bij benadering 


Daar komt u niet achter. Want dat gaat KPN u niet vertellen. Als het zover is krijgt u daar verzelf bericht van over de post. Of u leest het in de krant. 

En nadat u de eerste brief over glasvezelaanleg gekregen heeft kan het nog wel 2 of 3 jaar duren voordat u een werkende verbinding heeft.

Dat 2/3 jaar is inmiddels wel wat veranderd hoor, zowel in Hellevoetsluis als in Hoogvliet (regio Europoort) hebben mensen rond maart een brief gekregen met aankondiging en de eerste huizen worden nu al aangesloten. Verwachting dat er diensten over te leveren zijn is het laatste kwartaal en het ziet er naar uit dat het ook wordt gehaald.


andere providers hebben bij ons al glasvezel in de straat gelegd. Maar ik vraag mij af of / wanneer KPN via dat netwerk beschikbaar gaat komen. 

Naar ik begrijp, verlies ik mijn huidige planet-email adres als ik naar een andere provider ga, en daar heb ik geen zin in. Lijkt me teveel gedoe. Dus ik hoop dat KPN ook beschikbaar komt, en wil graag weten OF en zo ja, WANNEER.


Als kpnnetwerk.nl geen uitsluitsel hierover geeft dan is er verder niets bekend. 


andere providers hebben bij ons al glasvezel in de straat gelegd. Maar ik vraag mij af of / wanneer KPN via dat netwerk beschikbaar gaat komen. 

Naar ik begrijp, verlies ik mijn huidige planet-email adres als ik naar een andere provider ga, en daar heb ik geen zin in. Lijkt me teveel gedoe. Dus ik hoop dat KPN ook beschikbaar komt, en wil graag weten OF en zo ja, WANNEER.

Dat zou heel Nederland wel willen weten, KPN zal vast plannen hebben voor Nederland maar het ligt ook aan de gesprekken met de gemeenten. En verder zit er ook nog een stukje “je hoeft je concurrent niet wijzer te maken dan hij al is” dus de glasvezelwekker is het dichtst bij het antwoord dat je van wie dan ook gaat krijgen.


Dank voor de toelichting. Maar dat zou dus wel kunnen betekenen dat ik toch maar naar een ander overstap.


Hallo @wave77 via www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode/huisnummer zien wat de status op jouw adres is bij benadering 

Dat ‘bij benadering’ zou ik toch maar met ‘n paar zakken zout nemen of ‘natte vingerwerk’ noemen.

Als de glasvezel hier in de eerder genoemde perioden ‘bij benadering’ zou zijn aangesloten, dan had ik nu al vier aansluitingen gehad en ergens volgend jaar de vijfde.


Naar ik begrijp, verlies ik mijn huidige planet-email adres als ik naar een andere provider ga, en daar heb ik geen zin in. Lijkt me teveel gedoe.


Je abonnement bij KPN opzeggen

Kan ik mijn e-mailadres blijven gebruiken?

Nadat je abonnement is opgeheven, kan je KPN en Telfort e-mailadressen nog 6 maanden gratis gebruiken.

Het gaat om de e-mailadressen die eindigen op:

KPN: @kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, ...

Wil je je adressen na de 6 maanden nog steeds blijven gebruiken? Neem dan contact op om je e-mailadres om te zetten naar een E-mail Only abonnement. (Opmerking: Doe dit gelijk al bij opzegging)

Bovenstaande is onderdeel van afspraken tussen internetaanbieders. Meer informatie over deze afspraken zijn hier te vinden.


Als ik de postcode check doe op www.kpnnetwerk.nl  staat er helemaal niets op de planning en moet ik het waarschijnlijk nog lang stellen met antiek DSL.

Gaat KPN dorpen overslaan met de aanleg van glasvezel?

Ik lees dat KPN al begonnen is met het afsluiten van de antieke koperdraad waar glasvezel ligt.

Wat gebeurt er dan met de dorpen waar KPN geen glasvezel aanlegt? 

Gewoon, KPN toedeloe, dat was het? Succes bij de concurrent?

Ik heb wel glasvezel van Delta netwerk, maar daar zit KPN niet op. 


Als ik de postcode check doe op www.kpnnetwerk.nl  staat er helemaal niets op de planning en moet ik het waarschijnlijk nog lang stellen met antiek DSL.

Gaat KPN dorpen overslaan met de aanleg van glasvezel?

Ik lees dat KPN al begonnen is met het afsluiten van de antieke koperdraad waar glasvezel ligt.

Wat gebeurt er dan met de dorpen waar KPN geen glasvezel aanlegt? 

Gewoon, KPN toedeloe, dat was het? Succes bij de concurrent?

Ik heb wel glasvezel van Delta netwerk, maar daar zit KPN niet op. 

Nee hoor, koper wordt uitgezet op adresniveau. We zeggen niemand eenzijdig op tenzij er glasvezel beschikbaar is maar klanten nadrukkelijk niet mee werken en het wel te realiseren valt.

Verder worden hier in de regio ook dorpen (1630 inwoners) aangesloten, dus er is geen beleid van kpn om dat niet te doen. We kunnen Rome helaas niet in 1 dag bouwen, daar is tijd voor nodig. 


Dank voor de toelichting. Maar dat zou dus wel kunnen betekenen dat ik toch maar naar een ander overstap.

Gelukkig wonen we in Nederland en als u denkt dat de DSL niet meer voldoet aan uw verwachtingen van het internet staat het u vrij om over te stappen op een lokale kabelboer (ziggo) of mogelijk een andere partij welke wel glasvezel in uw gemeente heeft uitgerold.