Skip to main content
Vraag

Wanneer krijg ik glasvezel in Amsterdam Oost?

• February 28, 2026
  • 5 reacties
  • 39 keer bekeken

Ik heb de postcodecheck gedaan en glasvezel is nog niet beschikbaar op mijn adres. Wanneer wordt het beschikbaar in Amsterdam Oost?

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 28, 2026

Beste ​@Hsaw dat is niet te voospellen, planningen blijven intern en worden pas openbaar als er structureel binnen afzienbare tijd iets gaat gebeuren.

Is er geen concullega op jouw adres die glasvezel aanbiedt?

• Auteur
  • Topper
  • February 28, 2026

Odido biedt het aan, maar dan moet ik overstappen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 28, 2026

Als je nu geen problemen ondervindt is bij kpn blijven, via DSL momenteel, volgens mij ook geen probleem. 

• Auteur
  • Topper
  • March 2, 2026

Ik hoorde dat Amsterdam verdeelt is over de verschillende providers qua aanleg. Volgende week sluit Circet mijn bovenburen aan. Ik neig er steek naar hierin mee te gaan.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Hsaw. Welkom op de community! Goed dat je de postcodecheck al hebt gedaan! Op dit moment is glasvezel helaas nog niet beschikbaar in Amsterdam Oost. KPN en Glaspoort bepalen samen waar en wanneer glasvezel wordt aangelegd. Zodra jouw woning in de planning staat krijg je hierover automatisch een brief. In die brief lees je wat er gaat gebeuren en wanneer. Soms worden er ook informatiebijeenkomsten in de buurt georganiseerd.

We weten hier op de Community niet de exacte planning per wijk. Mijn advies is om de postcodecheck regelmatig te blijven doen. Zodra er meer bekend is, zie je dat daar als eerste.

Hopelijk komt er snel goed nieuws voor jouw adres! 😊