Skip to main content

Ik ben net aan het einde van een uitgebreide tekst door een abusievelijke navigatie alles kwijtgeraakt. Dus ik plaats van de gezellige uitgebreide opsomming hier de vragen maar even in het kort:

• Eind oktober vorig jaar is de glasvezelbundel voor onze flatwoningen (met bgg woning) in onze voortuin gelegd. Volgens de harde werkers zou dat over een week of drie naar binnen getrokken worden. Ik kreeg ook een mailtje dat ik alvast kon bestellen, maar de verwachte opleverdatum is juni-juli 2026 (na kortstondig op juni-juli 2025 te hebben gestaan). Moet ik daadwerkelijk nog ruim anderhalf jaar wachten, en waar kwam de opmerking van die kabeltrekker dan vandaan?
  • Voeger werd bij de TV opties het opnemen pakket gratis als je koos voor twee TV kastjes. Ik zie dat nu niet meer gebeuren. Zijn jullie iets minder prijsvriendelijk geworden?
  •  Voorheen kon je tijdens het bestellen binnen het TV pakket direct voor extra opties kiezen, zoals het Duitse pakket. Kan dit nu alleen maar meer nadat TV is opgeleverd?

Iedereen nog de beste wensen, en laten we er een glasvezel-licht jaar van maken.

Beste ​@BigDaddyNL planningen voor glasvezelaanleg kunnen en lopen in de praktijk vaak uit, vooral bij flats.

Via onderstaande link kun je de status van jouw aansluiting bekijken:

https://netwerk.kpn.com/

Voor het opnemen-pakket moet nu altijd betaald worden, is niet meer gratis bij een 2e decoder.

KPN kan slechts 1 bestelling tegelijk verwerken, als de 1e afgerond is en in bedrijf kun je een volgende bestelling plaatsen.

Succes.

Zo'n "kabeltrekker" heeft geen flauw idee hoe het verder zal verlopen. Dat is zijn werk niet. Hij gaat niet over de planning. En het naar binnen trekken van de kabel gebeurt waarschijnlijk door een compleet ander bedrijf.

Als je zo iemand vraagt hoe lang het nog duurt, dan zegt die standaard 2 of 3 weken. Want daar zijn dan de meeste mensen tevreden mee. Zo krijgt die geen moeilijke vervolgvragen en zo. En dan is hij weer "van je af".

Zo simpel werkt dat. Ze doen gewoon hun eigen werkt. En ze willen verder geen moeilijk gedoe.

Bij mij zelf heeft het ruim 7 maanden geduurd voordat de kabel van buiten naar binnen gebracht werd. Vervolgens heb ik nog een maand gewacht. Toen heb ik via Facebook aan KPN gevraagd of ik over gezet kon worden van koper naar glasvezel. Dat kon. Een week later was het zover.

Voeger werd bij de TV opties het opnemen pakket gratis als je koos voor twee TV kastjes. Ik zie dat nu niet meer gebeuren.

Klopt. Datbis niet meer zou. Bij bestaande klanten met oude abonnementen nog wel. Maar bij nieuwe klanten niet meer.

Je moet bij glasvezel nergens op rekenen (je hoeft daarvoor niet verder te kijken dan alle topics hier). Wel ergens op rekenen zorgt alleen maar voor frustratie. Die korting voor opnemen (bij 2 ontvangers) werkte ruim een half jaar geleden nog wel (toen ik naar KPN overstapte). Maar als ik nu een PC check doe op de site zie ik hem inderdaad niet meer staan!

Bij mij is de glasvezel in april 2024 naast de voordeur gelegd. De door kpn aangegeven aansluitdatum was toen april/mei 2025 (dat was ooit zelfs december 2023 (er was toen zelfs nog niets gegraven), ze slaan er dus maar een slag naar). Inmiddels is de kabel half oktober 2024 naar binnen gebracht en had ik een paar dagen later een werkende glasvezelverbinding. Ik heb daarvoor met kpn gebeld, maar mensen hier in de buurt kregen de NT ook zonder te bellen na een week of zo vanzelf opgestuurd.

Kortom geen staat op te trekken en geduldig afwachten is het enige wat je kunt doen. 

Reageer