Skip to main content

Ik heb internet en tv besteld en vraag me af wanneer ik de modem krijg en of ik het zelf mag installeren, ik kon niet de optie vinden bij het bestellen ik krijg nu een herrinnering om een afspraak te maken met een monteur.

Het gaat om glasvezel en die is binnen al afgemonteerd, ik wil weten of ik dat zelf mag installeren. En of ik de modem toegestuurd krijg en de status van mijn bestelling.

 

Mvg dennis

De installatiedatum is afhankelijk van jouw afspraak met de monteur. 

De monteur zal de glasvezel voor jou installeren. 

Maak daarom zo snel mogelijk die afspraak, dan wordt het proces in werking gezet. 

 


@Pietjeprul Welkom hier op ons KPN Forum! Het kan zijn dat de monteur een ander glasvezelkastje moet plaatsen, als deze al is gemonteerd. Het kan ook zijn dat de monteur iets moet aanpassen in de wijkkast om het signaal te activeren. 
Als er een mogelijkheid was om het zelf te installeren, dan kreeg je die optie meteen te zien. Ik vermoed dat we (voor de zekerheid) een monteur je kant op willen sturen om het aan te sluiten, je kunt dus het beste zo snel mogelijk een afspraak maken, voordat de agenda's volstromen en het langer gaat duren. 
Ik wil natuurlijk wel even met je meekijken of ik een specifieke reden kan achterhalen. Hiervoor heb ik je gegevens nodig die je kunt invullen in je profiel
 

We sturen normaliter het installatiepakket tot 3 dagen voor de installatiedatum naar je toe. Tegen die tijd kun je het pakket ontvangen. Ontvang je het pakket niet? Geen zorgen, onze monteurs hebben meestal voldoende reservepakketten in de bus liggen. 


Ik heb mijn profiel ingevuld, 

Ik hoop dat ik het zelf kan instslleren

Dit is wat in mijn meterkast zit

 


@Pietjeprul ik zie dat het nog helemaal niet in bedrijf is, de powerlampje brandt ook niet. Dus ik ben bang dat je toch moet wachten op een monteur.


Dennis Schreve  dat linker kastje bedoel je?

Das niet zo gek er zit namelijk geen voedingskabel aan.

Heb express die kapotte spiegel daar neergelegd zodat je dat kan zien.

Ik denk dat ik technische genoeg ben om het zelf aan te sluiten als ik de apparatuur en handleiding heb. Ik wil slleen een bevestiging dat dat mogelijk is, met adsl kon dat altijd. Alleen nu met bestellen zag ik de optie niet om het zonder monteur te doen vandaar dat ik hier een forumbericht voor heb geopend.  

Ik wil gewoon zo snel mogelijk internet voordat mijn lebara simonly data limiet op raakt.

@Lisa    

 

Ik heb mijn profiel aangevuld

 

 


Dennis Schreve  dat linker kastje bedoel je?

Das niet zo gek er zit namelijk geen voedingskabel aan.

Heb express die kapotte spiegel daar neergelegd zodat je dat kan zien.

@Pietjeprul, ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet opgelet had. Maar inderdaad nu zie ik de aansluitingen ook. Maar ik kan helaas niet zeggen van: “Probeer het maar,” anders heb ik met KPN een probleem. Ik mag een hoop beslissen, maar dat mag helaas niet. Dit heeft er ook mee te maken dat als er iets mis gaat dat ik dan de rekening gepresenteerd krijg. En in dat geval heeft de KPN gelijk.


Hallo @Pietjeprul alléén een gecertificeerde medewerker mag aan de glasaansluiting werken.

 


De installatiedatum is afhankelijk van jouw afspraak met de monteur. 

De monteur zal de glasvezel voor jou installeren. 

Maak daarom zo snel mogelijk die afspraak, dan wordt het proces in werking gezet. 

 

 

Ik wil gewoon zo snel mogelijk internet voordat mijn lebara simonly data limiet op raakt.

 

 

@Pietjeprul 

Heb je inmiddels een  afspraak gemaakt met de monteur. Want anders loopt de aansluiting alleen maar verdere vertraging op. Moderator Lisa werkt niet iedere dag. Dat kan zomaar weer enkele dagen vertraging opleveren. Ik snap dat je ook op haar reactie wacht, maar je zou de afspraak met de monteur nog altijd kunnen cancellen als die niet nodig blijkt te zijn. 


@Pietjeprul Bedankt voor het invullen van je gegevens. Helaas kan de monteursafspraak niet geannuleerd worden. Dit krijg ik door vanuit het systeem: 

“De monteur moet in de straatkast nog een activiteit (patch of kruisdraad trekken) uitvoeren, voordat de verbinding werkt.” Je zou, wanneer je het pakket ontvangt, alles alvast kunnen aansluiten. De monteur moet dus in de wijkkast handelingen uitvoeren zodat er signaal op de glasvezelkabel komt te staan. 


 

 

 

 

 

Moderator Lisa werkt niet iedere dag. 

 

Maar dus wel bijna iedere dag ! :joy:


De installatiedatum is afhankelijk van jouw afspraak met de monteur. 

De monteur zal de glasvezel voor jou installeren. 

Maak daarom zo snel mogelijk die afspraak, dan wordt het proces in werking gezet. 

ja ik heb nu een afspraak voor 6 mei.

 

Ik wil gewoon zo snel mogelijk internet voordat mijn lebara simonly data limiet op raakt.

 

 

@Pietjeprul

Heb je inmiddels een  afspraak gemaakt met de monteur. Want anders loopt de aansluiting alleen maar verdere vertraging op. Moderator Lisa werkt niet iedere dag. Dat kan zomaar weer enkele dagen vertraging opleveren. Ik snap dat je ook op haar reactie wacht, maar je zou de afspraak met de monteur nog altijd kunnen cancellen als die niet nodig blijkt te zijn. 

 


De installatiedatum is afhankelijk van jouw afspraak met de monteur. 

De monteur zal de glasvezel voor jou installeren. 

Maak daarom zo snel mogelijk die afspraak, dan wordt het proces in werking gezet. 

 

 

ja ik heb nu een afspraak voor 6 mei.

 

Fijn dat de afspraak nu staat. :thumbsup_tone3: Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. 

 


Ik heb het installatiepakket nu binnen maar volgens mij klopt het niet,

Ik mis het rode kabeltje al zou ik die hebben dan klopt het nog niet want ik kan toch niet mijn experia box en tv ontvanger en tv in de meterkast neerzetten?

Ik heb in de woonkamer geen glasvezel aansluiting. Alleen in de meterkast.

Ik snap er niks van.


Het glasvezelkastje in de meterkast heeft een voedingsadapter nodig. Deze zat niet bij het installatiepakket. 


@Pietjeprul In het installatiepakket zit ook niet standaard een voedingsadapter voor het glasvezelkastje. Er wordt vanuit gegaan dat deze al aanwezig is in de woning. 
Het kan overigens zijn dat het geen rode kabel is, maar een gele/grijze kabel. 

De verbinding ziet er als volgt uit:
Glaskastje jkabel] Experiabox okabel] tv-ontvanger eHDMI-kabel] TV

Je moet inderdaad de tv-ontvanger dicht bij de tv zetten. 


@Lisa  hoe kom ik dan aan de voedingsadapter? 


@Pietjeprul je hebt de apparatuur van KPN in bruikleen,
dus de voedingsadapter moet in de doos zitten.
Of neem contact met KPN op, en zeg dat de voedingsadapter ontbreekt.


Die adapter zat in de doos waar op stond “voor de monteur”.

Waar ook dat NT kastje in zat. Heb je dat NT kastje zelf geplaatst of zat dat al in de woning.


@Pietjeprul Ik heb de afdeling logistiek gevraagd een adapter na te leveren of dat de monteur eentje meeneemt. Ik vermoed overigens dat de monteur wel reserve adapters in zijn bus heeft liggen. Dit geldt sowieso voor de ‘rode’ kabel waar je het over had. Als de adapter handmatig naar je wordt toegestuurd, dan ontvang je hier een mail over. Uiterlijk ontvang je de mail dinsdag a.s. 


@Lisa het zou mooi zijn als de monteur die adapter meeneemt. Heb ik dan direct internet als de monteur klaar is en de adapter aangesloten is?

 

Ik heb binnen alles aangesloten en een kabel aangelegd dus de installatie binnen werkt.


@Pietjeprul Jazeker! De monteur levert de lijn op. De wensdatum van 8 mei, kun je dus negeren. :blush:


Reageer