Skip to main content
Beantwoord

Wanneer krijg ik mijn glasvezelmodem? Aansluitpunt ligt er al en de rest is al wel verstuurd

• 31 maart 2025
  • 6 reacties
  • 53 keer bekeken

modelvliegertje
Topper
Forum|alt.badge.img

Hoera, na vele jaren op de DSL lijn mijn digitale dingetjes gedaan te hebben, eindelijk in Oss is nu  ook glasvezel actief. Ik ben er wel blij mee, het scheelt soms qua snelheid en dat heb ik wel eens nodig gezien er ook diverse radio streams gedaan worden vanwege mijn radio hobby :)

Maar, nu komt het, het aansluitpunt van KPN ligt er, 2 nieuwe android tv ontvangers mogen ontvangen , dus ook weer een pluspunt. Alleen ik vraag me af wanneer dat glasvezel modem nu eens richting mijn huis adres wordt verzonden ?

Al diverse keren gebeld met KPN hier over, ook een paar keer omdat NetFlix even niet mee werkte, dat ook ondertussen ook opgelost.  Mijn abonnement voor internet enz… allemaal netjes aangepast, maar nog geen een turbo internet aansluiting met glasvezel. Ik vraag me af of de voorraad glasvezel modems beetje zijn opgedroogd?

Beste KPN , laat tenminste even weten dat de benodigde apparatuur niet of gedeeltelijk voorradig is, en gezien dat ze tzt de koperlijntjes uit gaan zetten, zou ik toch wel graag van glasvezel gebruik willen maken.

Heeft er iemand hier op forum ook een gelijkwaardige ervaring hier mee, dat je bijna dag en nacht moet bellen waar de aansluit apparatuur blijft?

Ben wel eens benieuwd hier naar

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@modelvliegertje .  Hoe is het nu met je glasvezel verbinding?  Als ik dit allemaal zo lees zit je dus nog gewoon op koper en is het wachten op een glasvezel NT?  

Bekijk origineel

6 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+17
  • Superuser
  • 8669 reacties
  • 31 maart 2025

Beste ​@modelvliegertje bedoel je zoiets:

om hier overheen te schuiven:

• 3790 reacties
  • 31 maart 2025

Dat glasvezelkastje krijg je pas als de verbinding klaar is. Dat jij een aansluiting hebt wil nog niet zeggen dat de verbinding klaar is. Misschien moet er nog wat in de wijkcentrale gebeuren. Pas als de aannemer jouw verbinding gereed gemeld heeft krijg je het glasvezelkastje. 

Jij hebt je abonnement aangepast lees ik. Dat staat volkomen los van de overstap naar glasvezel. 

Weet je zeker dat je een glasvezelaansluiting van KPN hebt? Ik lees dat Open Dutch Fiber ook glasvezel aanlegt in Oss.

modelvliegertje
Topper
Forum|alt.badge.img

Volgens KPN zou alles actief gemaakt zijn, en ik heb mijn abo qua prijs iets aangepast, voor de rest is het gelijk gebleven.

Als ik de instellingen na loop, zou ik momenteel 200 mbit en 200 download hebben.  dat zegt in theorie niet veel omdat de werkelijke snelheid lager ligt. En volgens de mensen van KPN zou mijn glasvezel actief moeten zijn. Dat hebben ze ondertussen al 3 á 6 keer na gevraagd. Mijn aansluiting is een 14 dagen geleden actief gemaakt en dan zou je verwachten dat ook de glasvezel modem naar mijn adres moet worden verzonden, of zou het zo moeten zijn dat ik een geheel nieuw abonnement moet gaan afnemen ??

Lijkt me van niet , en overstappen naar een andere provider geeft hier alleen maar een hoop gedoe is mijn mening, want wie garandeert mij dat het werkt met Fiber of welke provider, ik ben tevreden met KPN en dat blijft zo. 

JanD schreef:

Beste ​@modelvliegertje bedoel je zoiets:

om hier overheen te schuiven:

ja die zouden ze mij op sturen, maar wanneer ?? de verbinding is actief

modelvliegertje
Topper
Forum|alt.badge.img
Marlon92 schreef:

Dat glasvezelkastje krijg je pas als de verbinding klaar is. Dat jij een aansluiting hebt wil nog niet zeggen dat de verbinding klaar is. Misschien moet er nog wat in de wijkcentrale gebeuren. Pas als de aannemer jouw verbinding gereed gemeld heeft krijg je het glasvezelkastje. 

Jij hebt je abonnement aangepast lees ik. Dat staat volkomen los van de overstap naar glasvezel. 

Weet je zeker dat je een glasvezelaansluiting van KPN hebt? Ik lees dat Open Dutch Fiber ook glasvezel aanlegt in Oss.

Alles is actief, ik denk eerder dat het qua logistiek een klein dingetje is, en Dutch Fiber heb ik niet zo'n hoge pet van op . Ik had laatst nog eens gebeld, en er bleek een soort van ticket in het systeem te zitten betreffende Netflix die niet goed door kwam op de tv. Dat is ondertussen wel opgelost , en volgens de dames en heren van kpn als die zogenaamde ticket eruit is, dan pas zou het modem worden verzonden. beetje vreemde manier van werken. Ik bedoel, als het ene is opgelost dan ga je toch verder met de volgende opdracht ??

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27626 reacties
  • Antwoord
  • 4 april 2025

Hoi ​@modelvliegertje .  Hoe is het nu met je glasvezel verbinding?  Als ik dit allemaal zo lees zit je dus nog gewoon op koper en is het wachten op een glasvezel NT?  

modelvliegertje
Topper
Forum|alt.badge.img

Eer gisteren nog eens aan de telefoon gezeten.  en zowaar ze hadden het door gekregen dat ik de verbinding actief had, echter vanuit een logistieke afdeling was het nog niet gemeld dat ze de apparatuur hadden moeten sturen.

Gisteren alles binnen gekregen en gelijk dat aangesloten. En jawel , het werkt . dus ik een blije man en de vrouw ook :)

😁

mooie snelle verbinding momenteel 200 down en 250 up, maar dat pas ik nog wel even aan naar de 1GBit . iedereen een goed weekend 😁

Reageer