Skip to main content
Vraag

Wanneer krijg ik mijn nieuwe modem?

• January 6, 2025
  • 24 reacties
  • 813 keer bekeken

Hoi, Zaterdag heb ik contact opgenomen met jullie klantenservice over het slechte wifi bereik. Jullie medewerker heeft voorgesteld om een nieuwe modem op te sturen. Deze zouden wij vandaag ontvangen. Tevens zouden wij een wifiversterker aanschaffen. Deze laatste hebben wij ontvangen. Nu staat er in mijnkpn dat wij onze oude modem retour moeten sturen. Dat zou betekenen dat wij helemaal geen internet meer hebben. Kunnen jullie alsnog zorgen voor een nieuwe modem?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

24 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 6, 2025

Hallo ​@Vossie29 ,

Wacht het nog even af. Het kan heel goed dat het modem morgen of overmorgen bezorgd wordt. Wacht nog even met het terugsturen van het oude modem. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

En, heb je het nieuwe modem nog ontvangen, ​@Vossie29? De bezorgdiensten hebben het nog altijd druk na de feestdagen, dus het kan iets langer duren voor je jouw nieuwe modem ontvangt. Maar je krijgt van ons een sms als het nieuwe modem voor je klaar ligt op het PostNL punt.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Vossie29! Als je zaterdag hebt gebeld en er is toegezegd dat er een nieuw modem wordt gestuurd, dan had je deze nu al binnen moeten hebben. Wel wordt het altijd naar een PostNL punt gestuurd, zodat je je oude modem kunt omruilen. Heb je hier wel communicatie over ontvangen? Anders ben ik bang dat er iets misgaat. Ik wil je aanraden om contact op te nemen met de klantenservice om dit te bespreken.  Je kunt hiervoor een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

Verder weet ik niet of een nieuw modem je Wifi probleem gaat oplossen. Vaak ligt dit namelijk niet aan het modem, maar heeft dit andere oorzaken. Je kunt eens kijken of je met de Wifi Manager je Wifi thuis kunt optimaliseren. En ik wil je aanraden om je net ontvangen Wifi versterker eens aan te sluiten op je modem. Wellicht dat dat al een hele verbetering geeft. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 9, 2025

Hallo ​@Vossie29 ,

Wacht het nog even af. Het kan heel goed dat het modem morgen of overmorgen bezorgd wordt. Wacht nog even met het terugsturen van het oude modem. 

@Vossie29 

We zijn inmiddels drie dagen verder. Ik neem aan dat je het nieuwe modem inmiddels in gebruik hebt genomen. 

Is het nog gelukt om met de WiFi-versterker jouw WiFi te verbeteren?  

• Auteur
  • Topper
  • January 9, 2025

Ik heb nog niets ontvangen. Heb inmiddels contact opgenomen met de klantenservice. Zij gaf aan dat ik over 5 werkdagen een modem ontvang. Ik wacht het af.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 9, 2025

Ik heb nog niets ontvangen. Heb inmiddels contact opgenomen met de klantenservice. Zij gaf aan dat ik over 5 werkdagen een modem ontvang. Ik wacht het af.

Zo, dat duurt lang! 

Heb je inmiddels wel de SuperWifi in gebruik genomen? Hoe werkt dat? 

• Auteur
  • Topper
  • January 9, 2025

Dat duurt zeker lang. Ik heb de superwifi nog nuet geïnstalleerd, ik wacht de modem af.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 10, 2025

Ok. Laat maar weten wanneer je die ontvangen hebt en of dat je Wifi verbeterd heeft. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 16, 2025

Hallo ​@Vossie29 ,

@Vossie29 

Ik neem aan dat je het modem inmiddels wel hebt omgewisseld. 

Is het nog gelukt om met de WiFi-versterker jouw WiFi te verbeteren? 

• Auteur
  • Topper
  • January 16, 2025

Ik heb nog steeds niets ontvangen....

• January 16, 2025

Heb je geen SMS of email gehad dat het op het postnl pakketpunt klaar ligt?

• Auteur
  • Topper
  • January 16, 2025

Nee, niets.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 17, 2025

@Vossie29 

Dit duurt veel te lang. Normaal hoor je dit binnen twee dagen in huis te hebben. 

Ik wil je aanraden om toch maar weer contact op te nemen met de klantenservice om dit te bespreken.  Je kunt hiervoor een belafspraak maken. Ze bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

• January 17, 2025

Krijg je wel een melding op je telefoon als je een SMS je ontvangt?

• Auteur
  • Topper
  • January 17, 2025

Ik ben nu aan het bellen KPN. De medewerkster ziet hrt staan, maar moet mij doorvinden naar een andere afdeling. Vervolgens krijg ik een bandje dat je naar een website moet om een kastje te wisselen. En wordt de verbinding verbroken. Ik ben er nu wel echt klaar mee.

• Auteur
  • Topper
  • January 17, 2025

Uiteindelijk heb ik 1 uur en 38 min met kpn gebeld.

Korte samenvatting: aanvraag modem bleek afgewezen. Terwijl er direct een modem toe was gezegd. Bij de andere keren contact is mij hier niets over verteld. Ben dus iedere dag voor niets naar het pakketpost geweest.

Uiteindelijk telefonisch alles ontkoppeld. Stap voor stap. Met meten konden ze niets waarnemen dat niet goed was. Toen ik alles weer aansloot. Weer slecht internet. Haperend beeld. Stilstaand beeld: laden videoland. Uiteindelijk gebraagd om videobellen. Want het lijkt soms net of je niet geloofd wordt. (En de jongen van de klantenservice was heel aardig en begripvol, maar kon verder op afstand niets betekenen).  Nu was het ook zichtbaar. 

Dus conclusie een monteur sturen. Vindt hij iets, dan zijn de kosten voor kpn. Anders voor ons. Maar ik heb er weinig vertrouwen in. Er wordt nog een aanvraag ingediend voor een nieuwe modem. Maar ik denk dat het tijd wordt voor een andere provider na al die jaren!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 20, 2025

Goedemorgen ​@Vossie29. Hier is duidelijk iets misgegaan in de communicatie en de afhandeling van jouw Wifi issue. De betreffende medewerker heeft blijkbaar een aanvraag gedaan bij de logistieke afdeling voor een omruil, maar zij waren eerst van mening dat het niet aan het modem ligt. Dat er eerst een aanvraag wordt gedaan en nog niet zeker is of een nieuw modem onderweg gaat, had wel beter gecommuniceerd kunnen worden. Excuus daarvoor. 

Goed dat je wel weer gebeld hebt en verder geholpen bent. Ik zie dat je je gegevens hebt ingevuld in je profiel, dus ik heb ook even een kijkje genomen. Er staat eerlijk gezegd geen monteur ingepland, maar er staat nu wel een omruil gepland voor je modem. Vanaf morgen 21 januari kun je je modem omruilen bij het afgesproken PostNL punt bij je in de buurt. Je krijgt nog een definitieve SMS op het moment dat het modem daar is afgeleverd, zodat je zeker weet dat ie er ligt als je heen gaat. 

Hopelijk zijn de problemen straks voorbij wanneer je je nieuwe modem aansluit. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 23, 2025

@Vossie29 

Dit duurt veel te lang. Normaal hoor je dit binnen twee dagen in huis te hebben. 

Ik wil je aanraden om toch maar weer contact op te nemen met de klantenservice om dit te bespreken.  Je kunt hiervoor een belafspraak maken. Ze bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

Goed dat je wel weer gebeld hebt en verder geholpen bent. Ik zie dat je je gegevens hebt ingevuld in je profiel, dus ik heb ook even een kijkje genomen. Er staat eerlijk gezegd geen monteur ingepland, maar er staat nu wel een omruil gepland voor je modem. Vanaf morgen 21 januari kun je je modem omruilen bij het afgesproken PostNL punt bij je in de buurt. Je krijgt nog een definitieve SMS op het moment dat het modem daar is afgeleverd, zodat je zeker weet dat ie er ligt als je heen gaat. 

Hopelijk zijn de problemen straks voorbij wanneer je je nieuwe modem aansluit. 

@Vossie29 

Zijn alle problemen nu voorbij na de omruil van het modem? 

• Auteur
  • Topper
  • January 24, 2025

Het had zeker beter gecommuniceerd moeten worden. Er is nu alsnog een modem opgestuur, omdat wij over wilden stappen. Echter in plaats van de afgesproken Experia Box v12, hebben wij een v10 ontvangen. De verbinding is veel beter. Tv valt niet meer weg. 

Maar... vandaag zijn er zonnepanelen bij ons geïnstalleerd via WiFi. Hiervoor hadden wij bij dezelfde medewerkster die ons de eerste keer een v12 op zou sturen een wifi versterker 2.0 besteld. Deze ook in goede orde ontvangen. Echter blijkt met een v10 1 wifiverster niet voldoende, kwamen we net achter. Nu zitten onze panelen op het dak, maar kunnen wij geen wifi verbinding maken met de omvormer. Nu moet ik extra kosten maken voor de installateur en een wifi versterker erbij kopen. Wat een gedoe!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 24, 2025

Fijn dat het nieuwe modem goed werkt! 👍

En ja, bij een eensgezinswoning kan het zeker nodig zijn om twee SuperWifi-punten te gebruiken. Zeker als WiFi ook op het dak goed moet werken. 

Kost je inderdaad een eenmalige investering, dat is niet anders. 

• Auteur
  • Topper
  • January 24, 2025

Dat is ook helemaal geen probleem. Het probleem is dat ze zei dat wij er maar 1 nodig hadden. En dat zou ook kloppen met de beloofde en afgesproken v12. Maar aangezien de v10 opgestuurd is.. is dat niet het geval...

• January 24, 2025

Dat is ook helemaal geen probleem. Het probleem is dat ze zei dat wij er maar 1 nodig hadden. En dat zou ook kloppen met de beloofde en afgesproken v12. Maar aangezien de v10 opgestuurd is.. is dat niet het geval...

Nou ja... zolang de oude firmware er op staat klopt dat ja. Als de nieuwste firmware er op staat, dan niet meer. Want dan kan die wel draadloos verbonden worden. Maar daar heb je nu niets aan.

Aan de andere kant ... zo'n haast hoef je niet te maken met die zonnepanelen aansluiten. Want ze doen nu toch geen drol.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 25, 2025

Nou ja... zolang de oude firmware er op staat klopt dat ja. Als de nieuwste firmware er op staat, dan niet meer. Want dan kan die wel draadloos verbonden worden. Maar daar heb je nu niets aan.

Aan de andere kant ... zo'n haast hoef je niet te maken met die zonnepanelen aansluiten. Want ze doen nu toch geen drol.

Niet veel maar wel iets 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 27, 2025

Wat je zou kunnen doen ​@Vossie29, is om een tweede SuperWifi versterker te huren voor €2,50 per maand. Dat kun je aanvragen via MijnKPN (app). Dan kun je 'm terugsturen zodra je de nieuwe KPN software hebt op je V10 en betaal je er niet meer voor. We zijn nu nog druk bezig met V10 modems zonder aangesloten SuperWifi versterkers te updaten naar de nieuwste KPN Software, maar daarna komen ook de V10 met aangesloten SuperWifi versterkers aan de beurt. Je kunt je abonneren op onze Product Updates om in de gaten te houden wanneer dat ongeveer gaat gebeuren.