Skip to main content

Ik heb UTP kable op WIFI versterker (KPN) aangesloten , maar als de PC automatisch op standby gaat en je zet hem weer aan is hij off-line een duurt het ongeveer 1-2 minuten todat die weer on-line is. En dit is elle keer zo. Erg irritant. Hoe kan dit , waat is de oorzaak en hoe te verhelpen.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hi @Orkney, als ik het goed begrijp heb je de pc bekabeld aangesloten op een wifi versterker en is de verbinding goed, tenzij de pc automatisch op standby springt.

Op basis van je verhaal heb ik het idee dat jouw pc er een poosje over doet om weer helemaal ‘wakker’ te worden als je hem weer aan zet. Met mijn eigen laptop duurt het soms ook een minuutje voordat de verbinding weer opgepakt wordt en dat is dus niet iets dat aan de internetverbinding zelf ligt. Nadat je hem weer aan zet, kan je dan eventueel wel al handmatig verbinding maken binnen die 2 minuten om dit te versnellen?


Hi Maja, de PC sprint na een tijdje in de slaap stand. Daarna moet blijkbaar de (bekabelde) verbinding worden opgebouwd 1-2 min. Mijn laptop die draadloos werkt heeft daar geen last van. Ik het probleem nu opgelost door er een netwerk switch tussen te zetten, waardoor de lijn altijd actief blijft


Ah ok, fijn dat je op deze manier een oplossing gevonden hebt!