Wanneer neemt KPN Youfone nou definitief over? Nu zijn er vaak storingen. Zoals dinsdagavond 17 december. Internet storing. geen tv kijken geen vastbellen. Lampje op ExperiaBox V10A brandde de hele avond rood.
Zo ver ik weet is dit al gebeurd, alleen youfone word niet ingelijfd bij KPN maar is een losstaand merk. Net zoals xs4all en telfort dat vroeger waren en Solcon dat nu nog is.
Als u last heeft van een storing kunt u het beste bellen naar Youfone, en wilt u premium service dan heeft u altijd de mogelijkheid om over te stappen op KPN.
Dat heeft KPN al gedaan. Maar Youfone blijft gewoon op zichzelf werken. Er zijn vooralsnog geen plannen om de klanten over te zetten naar echte KPN klanten en Youfone te laten vervallen. Ik kan er in ieder geval niets over vinden.
Helaas kan ik niet overstappen op korte termijn dat is pas in 2026. (2 jaars contract)
KPN heeft de overname van Youfone inmiddels afgerond.
Maar Youfone blijft binnen KPN een zelfstandig bedrijf die diensten levert over het netwerk van KPN.
Dus als je een storing hebt zal je die bij Youfone moeten melden.
En bij niet tevreden bij Youfone, kan ik dan wel vervroegd overstappen naar KPN?
En bij niet tevreden bij Youfone, kan ik dan wel vervroegd overstappen naar KPN?
Nee. Dat zal niet.
Heb je verbinding over glasvezel van KPN? Of koper? Of zit je op een ander glasvezelnetwerk? E-fiber ofzo?
Jammer
Want KPN is toch wel betrouwbaarder dan Youfone. Geldt dan niet het gezegde klant is koning? Niet tevreden dan overstappen naar KPN?
Want KPN is toch wel betrouwbaarder dan Youfone. Geldt dan niet het gezegde klant is koning? Niet tevreden dan overstappen naar KPN?
Hoi
Je kun in principe altijd overstappen naar KPN, maar daar zitten wel financiële gevolgen aan.
Stel je stap over naar KPN, en besteld op de gebruikelijke wijze het KPN internet en televisie abonnement, dan kun je daarbij kiezen voor de overstapservice (zou ik altijd doen!!) en wat je wensdatum is waarop je het abonnement in wilt laten gaan.
KPN treedt dan in contact met Youfone, om aan te geven dat je verder wilt bij KPN en dat Youfone de glasvezellijn vrijgegeven moet worden voor KPN.
Zodra je dan bij KPN zit, krijg je nog wel de afkoopsom (omdat je het contract verbreekt, binnen de periode dat je contract nog loopt) van Youfone voor de periode dat je contract nog zou lopen, en dat is in jouw geval 2 jaar!
Dus reken op een hoge afkoopsom, waarbij je serieus moet nagaan voor jezelf of je dat wel kunt en wilt betalen.
Ik adviseer je om het contract gewoon uit te zitten, en dan pas over te stappen naar KPN.
Heb je voldoende spaargeld, en ben je bereid om de afkoopsom van Youfone te betalen, dan kun je uiteraard eerder overstappen naar KPN.
Ook een koning mag niet doen wat die wil. Als Willem op het vliegtuig naar Griekenland stapt en niet meer terug komt, dan is het heel snel klaar met koning Willem denk ik.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.