Morgen is de datum van overstap, maar het lukt mij niet vanavond te installeren.
Weet iemand hoe laat Ziggo afsluit op de dag van overstap?
Morgen is de datum van overstap, maar het lukt mij niet vanavond te installeren.
Weet iemand hoe laat Ziggo afsluit op de dag van overstap?
Hallo
Dat lijkt me meer een vraag die je op het forum van Ziggo kunt vragen.
Bij KPN wordt de aansluiting in de loop van de ochtend opgeleverd. Je krijgt daar een berichtje over als de verbinding met de wijkkast gemaakt is.
Het lijkt mij wel handig om de installatie van jouw KPN-apparatuur zo spoedig mogelijk te regelen.
Hallo
Maak je gebruik van de overstapservice van KPN?
Dan wordt de oude provider pas ná jouw succesvolle installatie van de KPN apparatuur opgezegd.
Pas als het KPN modem succesvol is geactiveerd gaat er een seintje naar Ziggo.
Aha
Ik wist niet dat dat bij thuisabonnementen ook zo werkt.
Ziggo zal daadwerkelijk in de straatkast de connector losdraaien van jouw adres. Dat zal ongetwijfeld tijdens kantooruren worden gedaan.
Het voordeel is dat Ziggo zijn eigen netwerk via coax heeft. Dan houd je internet totdat de KPN verbinding actief wordt. Bij overstap van een provider die gebruik maakt van het KPN netwerk (koper of glasvezel) moet die de verbinding eerst vrijgeven.
Bedankt voor de reacties!
We hebben de installatie nu wel zelf alvast geregeld.
Ik had overigens eerst Ziggo gebeld, maar helaas begreep die mevrouw mijn vraag niet en gaf mij steeds een antwoord waar ik niets aan gad.
Ziggo zal daadwerkelijk in de straatkast de connector losdraaien van jouw adres. Dat zal ongetwijfeld tijdens kantooruren worden gedaan.
Dat zal uiteindelijk gebeuren, maar niet noodzakelijk op dezelfde dag. Er zijn gevallen te vinden waar er nog lang signaal op de coax stond na beëindiging van het abonnement.
Dat is in ieder geval geruststellend. Ik ben benieuwd of alles nu goed is voorbereid. Het lijkt er wel op. Bedankt!
Dat zal uiteindelijk gebeuren, maar niet noodzakelijk op dezelfde dag. Er zijn gevallen te vinden waar er nog lang signaal op de coax stond na beëindiging van het abonnement.
Voor de duidelijkheid: dat geldt alleen voor het ongecodeerde tv-pakket van Ziggo. Alle andere diensten van Ziggo stoppen op het moment dat het KPN-modem door de klant is geactiveerd.
Overigens heeft het bij een buurman 13 jaar geduurd voordat Ziggo zijn tv-aansluiting daadwerkelijk buiten gebruik stelde…
Piet.
Ik doelde inderdaad op de fysieke verbinding. Het abonnement van Ziggo en dus de toegang tot het gecodeerde deel wordt wel direct gestopt na activatie van het KPN modem.
Hallo
Dat lijkt me meer een vraag die je op het forum van Ziggo kunt vragen.
Bij KPN wordt de aansluiting in de loop van de ochtend opgeleverd. Je krijgt daar een berichtje over als de verbinding met de wijkkast gemaakt is.
Het lijkt mij wel handig om de installatie van jouw KPN-apparatuur zo spoedig mogelijk te regelen.
Is het allemaal goed gegaan met de aansluiting bij KPN en het stopzetten van de Ziggo-aansluiting?
Ik lees hier verschillende reacties die niet kloppen. Graag wil ik het juiste antwoord delen bij gebruik van overstapservice in combinatie met ziggo:
Wanneer u het modem aansluit van KPN zal deze gaan updaten, na het updaten valt hij uit en start het opnieuw op. Als hij opnieuw is opgestart stuurt hij een signaal naar KPN dat alles goed zit. Dit signaal geeft KPN door aan Ziggo en meestal nog geen minuut later werkt niks meer van ziggo. De overstapservice werkt dus eigenlijkzo goed als direct na aansluiten van het modem.
Welke reactie(s) precies
Voor zover ik zie, komen de reacties aardig overeen met wat jij schrijft.
Ik lees hier verschillende reacties die niet kloppen. Graag wil ik het juiste antwoord delen bij gebruik van overstapservice in combinatie met ziggo:
Wanneer u het modem aansluit van KPN zal deze gaan updaten, na het updaten valt hij uit en start het opnieuw op. Als hij opnieuw is opgestart stuurt hij een signaal naar KPN dat alles goed zit. Dit signaal geeft KPN door aan Ziggo en meestal nog geen minuut later werkt niks meer van ziggo. De overstapservice werkt dus eigenlijkzo goed als direct na aansluiten van het modem.
Mooie en nuttige uitleg,
Een kleine aanvulling: het KPN-modem dient binnen veertien dagen na de aangegeven overstapdatum aangesloten te worden, anders vervalt de overstapservice en het nieuwe KPN-abonnement.
Werkt de beschreven methode overigens ook andersom, dus van KPN naar Ziggo? En hoe werkt het wanneer een KPN-klant wordt overgezet van koper naar glasvezel,
Piet.
Dit kan ik ook uit eigen ervaring bevestigen. Toen ik de overstap in juli maakte (daarvoor was KPN niet op mijn adres beschikbaar) was de oude verbinding binnen enkele tellen uit de lucht.
Als je het wat later installeert zal de oude verbinding nog actief blijven tot je het hebt kunnen aansluiten dus
Hallo iedereen, de aansluiting was gelukt 2 dagen geleden. Vreemd genoeg ligt het internet er sinds vanmorgen ineens uit. Zowel de router als de glasvezel verbinding gereset en het werd nu beter.
Ook de app herkende mij niet. Dus nu op mijn werk. Dus is wel heel jammer na 1 dag goedwerkend internet. Schept geen vertrouwen, vind ik.
Dat is geen goede start inderdaad
Mooie en nuttige uitleg,
Een kleine aanvulling: het KPN-modem dient binnen veertien dagen na de aangegeven overstapdatum aangesloten te worden, anders vervalt de overstapservice en het nieuwe KPN-abonnement.
Werkt de beschreven methode overigens ook andersom, dus van KPN naar Ziggo? En hoe werkt het wanneer een KPN-klant wordt overgezet van koper naar glasvezel,
Piet.
Ik ben benieuwd naar je antwoord op de laatste vraag,
Piet.
Er is de dag nadat het internet ineens uitviel een monteur gekomen. De meegeleverde bedrading was stuk.
Nu al een week alles opgelost.
Bedankt voor alle reacties.
Dit topic mag van mij sluiten, maar ik weet niet hoe.
Gr Ingrid
Piet.
Ik weet het oprecht niet, ik kom nooit langs op de dagen dat een klant overstapt op Ziggo. Voor ons is het dan klaar.
Goed om te lezen dat het gelukt is
We sluiten topics niet, na een tijd geen activiteit sluiten ze vanzelf. Op die manier kan je er weer op inhaken als er een vervolg is. Als je geen berichten meer wilt krijgen over reacties kan je onder het bovenste bericht klikken op 'Niet meer volgen’, dan krijg je geen notificaties meer van reacties.
Piet.
Ik weet het oprecht niet, ik kom nooit langs op de dagen dat een klant overstapt op Ziggo. Voor ons is het dan klaar.
En hoe werkt het wanneer een KPN-klant wordt overgezet van koper naar glasvezel,
Piet.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.