Skip to main content

Morgen is de datum van overstap, maar het lukt mij niet vanavond te installeren. 

Weet iemand hoe laat Ziggo afsluit op de dag van overstap?

Hallo @I Kanters ,

Dat lijkt me meer een vraag die je op het forum van Ziggo kunt vragen. 
 

Bij KPN wordt de aansluiting in de loop van de ochtend opgeleverd. Je krijgt daar een berichtje over als de verbinding met de wijkkast gemaakt is. 
 

Het lijkt mij wel handig om de installatie van jouw KPN-apparatuur zo spoedig mogelijk te regelen.


Hallo @I Kanters 

Maak je gebruik van de overstapservice van KPN?
Dan wordt de oude provider pas ná jouw succesvolle installatie van de KPN apparatuur opgezegd.
Pas als het KPN modem succesvol is geactiveerd gaat er een seintje naar Ziggo.


Aha @RBxx ,

Ik wist niet dat dat bij thuisabonnementen ook zo werkt. 


Ziggo zal daadwerkelijk in de straatkast de connector losdraaien van jouw adres. Dat zal ongetwijfeld tijdens kantooruren worden gedaan. 


Het voordeel is dat Ziggo zijn eigen netwerk via coax heeft. Bij overstap van een provider die gebruik maakt van het KPN netwerk (koper of glasvezel) moet die de verbinding eerst vrijgeven.


Bedankt voor de reacties!

We hebben de installatie nu wel zelf alvast geregeld. 

Ik had overigens eerst Ziggo gebeld, maar helaas begreep die mevrouw mijn vraag niet en gaf mij steeds een antwoord waar ik niets aan gad. 


Ziggo zal daadwerkelijk in de straatkast de connector losdraaien van jouw adres. Dat zal ongetwijfeld tijdens kantooruren worden gedaan. 

Dat zal uiteindelijk gebeuren, maar niet noodzakelijk op dezelfde dag. Er zijn gevallen te vinden waar er nog lang signaal op de coax stond na beëindiging van het abonnement.


Dat is in ieder geval geruststellend. Ik ben benieuwd of alles nu goed is voorbereid. Het lijkt er wel op. Bedankt!


Reageer